söndag, juni 26, 2005

Resfeber och hjältedåd

Hmmm idag har jag ta mig fanken resfeber för första gången i mitt liv. Jag har faktiskt inte fattat innan vilken jobbig känsla det är i magen. Kanske är det mental separationsångest över att fyra hjältar lämnar Göteborg redan inatt till fördel för de gräsklädda (förhoppningsvis) fälten i Roskilde och den där känslan man bara kan förstå om man varit där själv. Att åka lördag natt för att säkra bästeplatsen ÄR hjältestatus och måste återgäldas iform av bjudöl.

Midsommar blev supermysig med några kompisar som kom över på ett rätt spontant midsommarfirande. Ola, Helena, Elliot, Anders (Hjälte1) och Anna var här och det vankades grillyra och sillyra och finwhiskey och öl, vin och champagne. Det skulle kunna borga för en blandbakfylla och rejäl spritångest men jag har mått prima idag.

Var hemma och hälsade på min vapendragare Annika som ägde den röda lilla pärlan som så tragiskt gick bort , bara några dagar innan avfärd till festivalriket. Jag fick äntligen tag i min efterlängtade madrass och den kommer Henke (Hjälte3) och Tove (Hjälte4) ta med i sitt franska lyxåk inatt. Så nu är allt färdigkittat innan avfärd. bara växling av pengar och ölinköp innan festen kan börja på allvar.

Lite oro kommer sig av att min bror Peter (Hjälte2) har mitt regnställ och jag vet av erfarenhet från förra året hur vitalt det är att allt är klaff och att det kommer med. Han har en viss tendens till att vara disträ när man som minst önskar.

Annars känner jag att mitt bloggande inte är så intressant idag. Hur många av er bryr sig egentligen om min Roskildevecka, nä men Bloggfrossa är ju främst till för mitt alldeles egna ego, Farbror egon. Nu längtar jag lite till solen går ner och jag kan sätta på lite tjuvnedladdad film och mysa med fru dorro... Det är det bästa!

Kommer nog att hinna lägga en blogg till eller två innan Bloggfrossa & Mannen som blev trött stänger kiosken för en vecka. Efter det kommer jag dock med förnyad kraft att gnälla på världen och jag utlovar mycket sommar action...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan inte säga att jag känner mig smickrad av att snicke-snacket om mig i senaste inlägget. Disträ när man minst önskar det. Du kan endast rättfärdiga det med att fixa tillbaka orginalförpackningen på kefir. Den nya har inget att komma med. Eller också kan det kosta dig en sjuhelvetes massa bjudöl. Bäst att du inte glömmer lysröret nu hörru, då kommer husbonn a.k.a Hjälte2 in i tältet och kissar i någon av majbons väskor eller gaffa fast en öppnad burk Grool i örat på han.