lördag, oktober 01, 2005

Videojapanen

När jag skulle gå till vagnen nu på morgonen utsattes jag för ett obehagligt återseende, eller "encounter" är nog mer rätta termen.

För ett par år sedan arbetade en sur japan i videobutiken vid chapman. En riktigt obehaglig kille. Han var så jävla lättretlig. Bara väntade på att få sätta dit någon och allra hels bruka våld. Vi var nära att hamna i handgemäng då han hävdade att jag satt i system att komma sent med mina filmer och att det nu var dags att sätta stopp för det. Problemet var bara att jag var där tre minuter innan dödslinjen vilket fick honom att tappa ansiktet. Han ställde till en scen med en oskyldig kund och jag svor att aldrig mer hyra hos honom.

Efter ett tag slutade han på videobutiken och började arbeta som väktare. Jag mötte honom ofta i backen upp och han tittade alltid brunt på mig. Precis som att han väntade på en signal för att få dra fram batongen och gå lös. Jävla dåre!

Nu var det ett bra tag sedan jag såg honom, men nu på morgonen stod han och läste metro mitt i övergångsstället till hållplatsen. Liksom sökte konflikt. Jag minns att han var rätt spinkig när han började på videobutiken men det verkar sterroiderna ha tagit hand om bra. Nu var han biffig som fan. Dock verkade han ha blivit sjukt lynnig. Jag kände hur han tittade på mig men jag mötte inte hans blick. Det skulle han tagit som mucksignal. det är jag hundra på. Verkligen en störig jävel.

Videojapanen är alltså tillbaka. Shit, måtte han inte börja jobba på videobutiken igen bara. de har börjat bygga upp ett rätt schysst lager med kvalitetsfilm på DVD.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nåt skumt med videobutiker. Själv har jag bara en halvtrasig tv men ingen video. Härom kvällen ringde det och så var det en snubbe från MariaVideo som sa att jag minsann borde lämnat igen filmen för 2 timmar sen. Eh VA? Kollade extranoga att dörren var låst den kvällen innan jag skulle gå och lägga mig... (hu!)

Anonym sa...

Ang första kommentaren makeMoneyOnEbay. Please, sluuuutaa

Anonym sa...

Ja videouthyrarfolk är ett skummt släkte. I Kristinehamn där jag bor så vägrar de notoriskt att sätta nyheter på nyhetshyllan. Istället sätts de åtråvärda rullarna bakom disken och expediten ställer sig alltid i vägen. Va fan handlar det om? Visst har de haft expediter av det anorektiska slaget men det har inte hjälp särskillt då jag inte har syn som Clark Kent.