lördag, november 26, 2005

Värmen har kommit för att stanna

Äntligen!

Jag sitter här med en fuktrand på min överläpp. Det beror på "die Hitze" (hettan) och är ett tecken på välmående.

Min lägenhet har på sistone tävlat med en Tjetjensk plåtlada, värmemässigt. Min förlorade. I snart två månader har jag gått och huttrat i raggisar och långtröja inomhus. Jag har varit orolig för att dra på mig kallbrand i alla utstickande kroppsdelar. Brrr... Det skumma är att det inte ens varit kallt UTE i två månader. Det är som om mina element varit fyllda med flytande kväve.

Men nu har den kommit. Värmen alltså. Så in i helvete varmt. Härligt. Jag skruvar upp till max och D skruvar ner till hälften. Hon verkar redan glömt misären. Inte jag.

Jag skruvar upp igen.

1 kommentar:

mikebike sa...

haha. ja det låter som att man kan få en rätt smutt elräkning om ugnen ska stå på dygnet runt.

värmeljusen ade fryst ut i min lägenhet. så kallt var det;)