fredag, april 21, 2006

Blogglänkar

Jag skulle vilja salutera tre bloggar som jag tycker mycket om:

1. Inte för intet
Mycket smärta, mycket känsla och väldigt mycket människa... och så en jävla massa djur. Jag har sett många bloggar som handlar om livsöden och stora sorger. En del är dåligt, annat är bra och detta är riktigt bra - men man måste ta sig tid - börja från början. Jag gillar denna blogg mycket och personen bakom.

2. Mamselamsen
Jag blev länkad till från mamselamsen igår. Det var kul. Det är alltid kul men det som var extra kul med den här länkningen var att det var efter att hennes blogg hypats av skugge som jag fattade vad blogg var och startade en egen. Mamsen är en bloggräv och behöver knappast närmre presentation.

3. Deltidsharmonisk
Den här killen skriver mycket bra. Detaljerat, oväntat och slagkraftigt. Ett slag i magen och ett på käften. Jag fascineras av hur en hjärna kommer upp med sådan "stuff". Jag skulle bli rädd för mig själv om jag släppte lös min fantasi så. Det är ett konststycke i sig och kräver mod. Jag har sällan flabbat så att jag nästan pissat på mig (har inte fattat att det ligger en sanning bakom det uttrycket). Har sällans skrattat så att tårarna rinner och andnöden gör sig påmind. Deltidsharmonisk har framkallat båda fenomenen. Först tänkte jag att detta är en riktigt jävla vriden hjärnas berättelser, men ju mer man läser desto mer förstår man. och man blir hookad. Jag tar inte ansvar för eventuella beroendesymptom... och som killen själv säger: vi får hoppas att han snart blir arbetslös så han kan skriva varje dag;)

22 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

OK..... Mamsan "the bloggfox"

Fru Skugge hypar mig nog inte så gärna nu för tiden.

mikebike sa...

haha... jaså har du hamnat i onåd?

who cares isåfall. vem orkar kolla hennes blogg nu för tiden. hon har allt tappat.

Vi på Kantarellen sa...

Jepp. Hon ska tigas ihjäl... men ibland lyckas jag inte.

Bambi sa...

Hittade dig via Mamselamsen! Och nu har du totalt förstört min arbetsmoral!! Har läst igen större delen av din blogg, istället för det jag skulle... Bra betyg, va?!

Härlig läsning, här ska jag hälsa på ofta!

Anonym sa...

Fortfarande nyfiken på vad mamselamsen hade sett i damernas dusch som hängde massor och inte var bröst... Nån som vet?

Anonym sa...

Kul att du tipsar om Deltidsharmonisk. Han är bra han. Live, så att säga. Jag undrar också vad som skulle hända om fler släppte loss fantasin. Världen skulle bli ännu mer rå. Mer Nikanor, Sture D, Anastasia Wahl, Luke R och de där.

Viktor Ahl sa...

Världen skulle antagligen gå under. Men fan vad härligt det hade varit!

Anonym sa...

Även jag hittade dej via Mamselamsen, min goda mor, och nu jag är fast. Du skriver sjukt underhållande du... :)

mikebike sa...

OK så mamsen skyfflar över läsare. Det är bara att tacka och bocka. Kanske att vi borde ingå kartell och knäcka skugge en gång för alla. haha - vi tar hennes läsare, splittar dem och lämnar henne att ruttna på expressen;)

bambi: japp det är mycket bra betyg och jag tar fullt ansvar. om din arbetsgivare knorrar kan du vidare befodra honom till mig så ska jag ge honom ett klagogram för egen räkning.

anna: vi förde en liten diskussion och Jag tror jag vet vad hon syftade på efter att PP deklarerades betyda pansarpung och mamsen funderade kring en likvärdig kvinnlig funktion PL. the LIPS aren´t sealed så att säga;)

Jenny: hahaha.. ja fan hur skulle det se ut. kanske att jag när jag samlat tillräckligt mycket mod. vågar öppna mig som deltidsharmonisk;) jag skulle kalla det "norénblogg med en twist"

Victor: instämmer - anar jag en liten nihilist i var och varannan bloggare? ;)

Jessica: Åhhååå, flera generationer av mamselamsar. inte dåligt. Välkommen så mycket till vår vackra men mycket spridda skara av tappra, ljuva, bittra, hårda och spröda... ja du fattar;)

Bambi sa...

Min arbetsgivare är mig själv och jag är en mycket förstående chef..
:-))

Anonym sa...

Tur att deltidsharmonisk har en blogg. Den killen hade nog gjort sin psykoterapeut rätt tät annars...

Nat sa...

Hej!

Är lite ordlös, tack så mycket för dina fina ord om mig, och då måste jag förstås berätta att det var tack vare din blogg jag började blogga, innan dess visste jag inte vad en blogg var knappt.
Äran är din helt och hållet :).

Och, om Linda Skugge tycker jag inte, om det skulle jag kunna skriva en uppsats, en ilsken en, men jag struntar i det så länge. Jag har ju en förmåga att snurra in mig i detaljerna *s*.

Tack igen, det värmer så in i norden, särskilt som det kommer från dig.

Anonym sa...

deltidsharmonisk får mig att skratta så tårarna rinner, men när man har läst ett par inlägg mår man dåligt och skakar såväl i armar som ben. så jag måste hålla med om att det är ett hett tips. alla som inte läst borde läsa och tycker man inte om det måste man fortsätta ändå, för man blir hänförd på ett eller annat sätt.

Vi på Kantarellen sa...

Mikebike; Snart har du Calua här också! Bara hon kvar, för Stephan satt nog i en timme och läste igår... och han läser ALDRIG några bloggar normalt.
Den där kartellen... om du skriver skit om kvinnor och jag skriver skit om män.... sen blandar vi upp det med lite påskpyssel och städförslag. Sen länkar vi till varandra... då jäklar i min låda får vi besökssiffror som slår alla på Bloggtoppen.... tillsammans

Anonym sa...

Bra tipsat! Nu är jag fast, framförallt mamselamsen.

Anonym sa...

Deltidsharmonisk o Mamselamsen har jag följt med nöje o glädje ett tag nu -tack båda två- Inte för intet däremot var första gången, och vilken fullträff det blev! Det är ju JAG för sjutton!! Älskar! Tänker följa varje bokstav fr.o.m nu. Tack Mikebike *böjer ödmjukt huvudet* Måtte sand blåsa in i dina fienders tält och göra deras samlag till ett helvete. Gå i frid :o)

mikebike sa...

bambi: hahaha... samma härtmen jag har inget övrseende. jag straffar mig själv varje helg.

drno: hahahaha... precis så tänkte jag efter att jag varit där första gången. men han är snarare ett geni.

nat: ahh du är snäll. du är värd all uppmärksamhet. hahaha... den uppsatsen skulle jag fan vilja se.. kanske nåt för bloggen;)

tbfte: yessbocks! precis så är det.

mamsen: ahh jag blir rörd. hela familjen mamselams... det där med stephan känns kreddigt. att han som aldrig kollar bloggar slösat en timma här. det är stort. calua är välkommen med.
haha. angående kartellen så låter det som en tajt deal. vi får planera maktövertaget väl;)

ä: vad glad jag blir att den gick in. sand blåsa in i tälten... hahahhahah. ja det måtte det;)

Anonym sa...

aha - hittade hit via Inteförintew som är en av mina favvisar absolut!!
Nu ska jag börja kolla in din blogg - det verkar ju bra!
tack för tipset om de övriga två också - ska kolla in dem!
p

Nat sa...

Eureka, jag drog en läsare till din blogg och du 129 stycken till min. Hahahaha

mikebike sa...

...men petra är en mycket bra läsare.

Nat sa...

Det är hon sannerligen :)

Anonym sa...

här fåru ett tips till en lagomt manodeppresiv ung man, en vän å f.d kollega till mig

http://jagvilltackalivet.blogspot.com/