lördag, april 01, 2006

En sån där dag

Ni vet såna där dagar då man har tråkigt hela dagen och sedan följer med sin käresta till djävulsgrottan från Älmhult (ikea) för att lämna tillbaka ett dagen innan allt för ivrigt inköp. Man gör det fast man egentligen vill gå på cafe men kan tänka nöja sig med en b-fika i medelsvenssonscaféet no.1... bara för att.

Såna dagar när man kommer en halvtimma innan stängningsdags och tar en kölapp i reklamation- och återköpsavdelningen och de som jobbar där verkar ha gjort tröghet till en sport. När man får känslan att de gör allt för att man inte ska hinna med den där förbannade fikan iallafall.

Såna dagar när det sitter en hel hög människor i kö och de bara har två återköpskassor öppna. När de tar så god tid på sig med varje kund, för att inte tala om söltiden mellan kunderna, då börjar man lite lätt leka med den gamla "komma-in-med-ett-pumphagel-och-blåsa-skallen-av-dem-drömmen" i sitt huvud.

Fallingdown-dagar.

Såna dagar när man inte hinner med nånting och man bubblar av frustration. Såna dagar när ens omgivning inte kan låta bli att påpeka det faktum att man verkar vara on the edge och förväntar sig att man ska bli lugn. Såna dagar när man känner att allt någon säger till en gör att hjärtat pumpas upp till en sprängfylld läderkula med taskiga sömmar som ligger upplagd för straffspark.

Såna dagar när man hatar sig själv.

Det här har varit precis en sådan dag.

8 kommentarer:

lisa sa...

inte för att låta äppelkäck, men... då är det tur att det kommer en ny dag imorgon!

Honey sa...

"sounds like someone's got a case of the mondays" (ja, jag tycker Office Space är en duktigt bra film)

mikebike sa...

ja vilken tur lisa;)

tiggerrr: ja jag älskar också den filmen. synd bara att det var en lördag jag skulle få det på;)

Anonym sa...

Jag ska inte ens börja försöka trösta dig, för jag har haft två såna där veckor. Tänker därför försöka lyssna till lisas ord och han den där som sjunger..."det löser sig"

Anonym sa...

Som tjej kan man alltid skylla sådana dagar och sådant humör på PMS. Det kan förklara allt. Tyvärr har inte killar den bekväma utvägen.

Honey sa...

jo, jag vet, men jag var tvungen att säga det ändå :) fast det tog emot, det var nästan så att näshåren krullade sig. det är en av de mest irriterande kommentarerna jag vet. uäck.

Anonym sa...

Lyxproblem, änna. Gätt ö lajf...

Anonym sa...

jesus..dags att prata med en psykolog..låter som en america student..
reality check pleazzz!!