måndag, juni 05, 2006

Audrey Tautou

Finns det någon vackrare människa på denna jord än Audrey Tautou? Jag bara undrar. Hon är så vacker att det nästan gör ont. Skumt. Kanske gör det lite ont för att såna tjejer aldrig har killar med VM-mustasch... inte ens på film. Men det gör inget.



Vadan detta, undrar somliga säkert nu?

Jag kände bara att jag ville skriva ett positivt inlägg. Ett uppriktigt och genuint positivt inlägg om värme och ren, koncentrerad skönhet. För jag misstänker att jag kommer skriva ett snudd på obehagligt, argt, ondskefullt och fult inlägg inom en mycket snar framtid. Vill liksom väga upp det hela så att jag inte losar halva läsekretsen för att jag framstår som en psykopat.

Häromdagen upplevde jag det fulaste i världen (har inte riktigt smält det än bara) och måste därför fokusera lite på det vackra för att inte förgås.

Ljus i väntan på mörkret...

25 kommentarer:

Thérèse sa...

Audrey Tautaou är världens vackraste kvinna!

Helt off. topic , jag skrev det längre ner men jag kan skriva här också. Bilden på Robert Wells så står han bredvid ett flygplan med Robert Wells på. Det är väl ett fotomontage? Det kan väl inte vara så illa att ett flygbolag sätter Wells bild på ett av sina plan och varför i så fall

mikebike sa...

Therese: sorry men det är sant!

Thérèse sa...

Oj nu blir jag rädd....

Anonym sa...

Audrey tävlar med Natalie Imbruglia men hon kommer jävligt långt.

Bitterhet och cyniskhet - Det är väl inget att skämmas för! Jag tycker du verkar sund. Så det så

Anonym sa...

Vad tycks om Natalie Portman då? Gosse vilken tös...

Anonym sa...

Njae. Men Milla!

Thérèse sa...

Jag håller med slow motion , överdrivet glada , positiva och käcka människor är skumma. Det är helst sunt och riktigt att vara bitter och cynisk

Emi sa...

Ärligt talat, jag tycker ofta man ser snygga tjejer med asfula killar. Men aldrig tvärtom. wtf?

Anonym sa...

Jag ÄLSKAR Audrey. Skrev ett blogginlägg tillägnat tre Audreays som jag avgudar, det är med anledning av dom som jag kommer att döpa ett av mina barn till Audrey, åtminstone i mellannamn.

http://sofiaovarlden.blogg.se/200206145948_audrey.html

Vi på Kantarellen sa...

Om jag sem hade sett bilden hade det varit jättebra. Men jag tror dig på ditt ord.

Stefan sa...

har inte en susning om vem hon är men damn vilken puma.

hon kan ringa mig när som helst och jag lovar att inte hänga på eller spela svår.

Anonym sa...

ahhh en äkta cliffhanger, nu är det spännande!

Anonym sa...

men kom igen mike. du kan ju inte hålla oss(/mig ) på halster så här.
lite morbida inlägg och vi(/jag) njuter.

//G.

Anonym sa...

Eftersom du frågar, Mike, så måste jag tipsa om kvinnan som förkroppsligar skönhet för mig: Madeleine Stowe.
Sen måste jag höra mig för om jag är den enda som under kvällens avsnitt av Vita huset (jo, jag är fast sedan länge) la märke till att Dulé Hill verkar ha läst om VMmustach??? Han har en riktig sån tangorabatt på gång!

Maja sa...

Isabelle Halling är också fasligt snygg, och faktiskt även nästan lite lik AT.

Anonym sa...

jag håller inte med, men jag undrar verkligen vad det fulaste i världen är.

Anonym sa...

tack

/truebiker

mikebike sa...

slowmotion: blanda icke ihop cynism och bitterhet. jag är ytterst sällan bitter. jag stör mig på mycket saker men går inte runt med munnen som en uppochnervänd banan (tror jag) men tack tack iallafall.

crispet: det vinns många fina flickor men så finns det de där som är magiska på nåt vis.

jenny: milla jovovich? har någon sett femte elementet nu igen;)

therese igen: please tro inte att jag är bitter. det är jag inte. har ingenting att var bitter över.

emma: är det så... jo så är det kanske. men då kan du tänka dig att det är nåt större än ytan bakom.

sofia: ska kolla det hörru. hoppas du får en dotter då för det blir skitkymigt föe en kille att heta audrey... även om vi lever i en förändringens tid.

mamselamsen: ser du ingen bild?

stefan: sett amelie från monmartre månne?

säljare: tuta inte i den stora tutan nu. så jävla extraordinary är inte det jag kommer avlägga rapport om;)

galadriel: se ovan, så special är det inte. bara aningen dömande och föraktfullt... charmigt va;)

adde: missade den muschen.

m: vem är isabelle halling... får nog googla.

melinda: vem tycker du är världens vackraste då? och ja så är det iallafall. det jag ska berätta om är världens fulaste.

Emi sa...

Men Mike, det skulle ju betyda att det bara är tjejer som ser bakom ytan. Är det så?

mikebike sa...

det tror jag inte emma.

Anonym sa...

Hon har varit med i långt fler filmer än den. Men det visste du, retsticka! Och nej, jag har inte sett den. Jag är alltid förälskad i henne.

Emi sa...

Bra Mike. ;)

Anonym sa...

det har jag ju sagt! liv och scarlett!

Anonym sa...

Javisst är hon vacker så att det gör ont.

Ett tämligen slitet uttryck som sällan fungerar, om man bortser från de riktiga skönheterna.

Som Audrey.

Anna Ileby sa...

Det finns en tjej som ser ut som henne, som gillar mustascher (fast helt skäggstubb)och som bloggar minst lika cyniskt och argt som du. Kolla henne vettja

http://www.systerbitter.blogspot.com/

=)