onsdag, juni 21, 2006

Check status: Ostig

Ok

Känner mig inte på blogghumör idag. Inte än. Har varit uppe i över en timma men dagen vill inte starta. Jag känner mig ostig.

Matchen igår: Nöjd. Onödigt mycket öl och väldigt mycket "fula" ord mellan glädjeskriken... och jag som inte ens gillar fußall egentligen. Trots vinsten så känner jag mig lite tom inombords. Hatar den känslan.

Btw. Tack malin för tipset angående ordverifikationen. Fick mail från blogger. De har tagit bort den.

Stefan: mohahaha... nu kan du sitta där med dina ordkombos. Själv är jag en fri man.

19 kommentarer:

Nemo sa...

"Ostig" Kan du utveckla det? Är det mozzarella eller Kavli räkost på tub vi snackar om? Eller ligger det i gommen?

Anonym sa...

Trots vinsten känner du dig lite tom inombords. Men jaaa, så känner jag också idag! Varför? Jag drack två Folke Bengtsson igår, det borde inte ge mig bakis-noja. Jag har nog allmän ångest.

mikebike sa...

nemo: njae det är bara ett hgelhetstillstånd när man känner sig lite för mjuk i kroppen, lite ofräsch, lite... ja lite dålig.

jenny: ja fan det kändes ju faktiskt som en vinst eftersom jag räknade kallt med att vi skulle losa efter deras 2-1 mål. hopplöst. så oavgjort = vinst. Även om vi får möta "tse görmans"

Anonym sa...

Vinsten????? Är du Tysk?????

Anonym sa...

Vad van Sverige igår?

Äran att möta sauer-craut med polski på topp. Ett ganska tvivelaktigt nöje. Men Svennis fick inte vinna i alla fall.

Om du blir ostig i munnen av öl vad blr du då av tequila, ökenråtta? nej säg inte jag måste äta lucnh också...

Anonym sa...

då e jag nog oxå lite ostig idag.. har semester men det har ingen annan, det regnar ute, boken är färdigläst, o jag e sååå uttråkad.. ska nog gå o lägga mig igen,,
se om jag kan vakna om på ett annat humör.. för ajg tycker inte ens om ost

Anonym sa...

Kända värmlänningar:

1. Gustaf Fröding
Börjar som lysande diktare slutar på mentalsjukhus

2. Bengt Alsterlind
Börjar som lysande programledare men slutar som polermedel i Löfbergs Lila-hallen.

3. Stefan Holm
Börjar som lysande höjdhoppare men slutar som tragisk tomtenisse med tvångstankar kring idrottsstatistik.

4. Sven Ingvars
Börjar som charmigt dans-rockband med söt diaklet och slutar som svennestar med rattfylla i en sketen volvo. Kom igen när ni kör en Dorothy och injencerar i utslagna groupies.

5. Svennis
Vinner uefakuppen med ett lag från fotbolls-ulandet Sverige och inleder en strålande trännarkarriär på internationell toppnivå. Slutar med att tafsa på ALLA golddigger sekreterare och andra medikåta underåroga som förstår hans rätt lokala engelska dialekt och ger ut "Svennis klassiska favoriter". Från högt till lägst av de lägsta...

PS Jag vet att jag lovade låta bli men det var igår och idag känns det annorlunda.

californiadreamy sa...

jag ska till AMS om en halvtimme gissa hur ostig jag känner mig.

Kajsa sa...

Nu tycker jag värmland dissas lite VÄL här... snyft.

Anonym sa...

Som exilvärmlänning ställer jag mig upp och vänder hagelbrakaren mot dig Luca...

Blir innerligt trött på ditt tjat om oss, kan du inte starta en egen blogg och skriva där?? Så slipper jag, Jaaan med flera läsa dina putsroligheter...

kommentera inläggen..resten kan du hålla för dig själv..snigelätare..

SixesAndSevens sa...

Folk på stan verkade tycka att sverige (vägrar skriva "vi" då jag inte deltog i matchen) vunnit alltihop redan... Tuta med bilen, åka runt och gapa... Blev det inte 2-2? Det kallas väl oavgjort? Eller? Fattar inte. Bryr mig inte.

Anonym sa...

Ja visst Sven vore det en fröjd om vi slapp bli offer för hans tvångsmässiga hat som med säkerhet grundar sig bristande kärlek från hemmet.
Men ger sig monsieur Luca in i ett verbalt ordkrig kommer det att sluta för honom som det gjorde för Napoleon, DEN jävla idioten, 1815 i Waterloo.

Peppe sa...

Jag försöker lära mej att gilla fotboll och e lite avundsjuk på er som har ett eget lag med i VM. I smyg hejar jag på Sverige (well, och i ärlighetens namn också på Argentina).

...och det är förresten klart att ni kan spöa skiten ur tyskarna!

Stefan sa...

wtf?

jag vill oxå bli av med wf...


huuuuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrr gör man?

mikebike sa...

ja jävlar här verkas debatten gå loss vilt. fint at t ni sköter er själva;)

sixx: men det var såå nära förlust att lika känns som vinst. även om resultatet inte hade spelat roll för fortsatt turnering eftersom tobago losade.

peppe: det är klart vi gör;)

californiadream: hörru. jag lider med dig. fan det är ost i dess smutsigaste form att sitta på AMS. berätta hur det gick. jag har fått en av mina falling downs på just AMS

stefan: jag mailar dig senare!

Anonym sa...

jag stannade hemma och såg matchen i soffan för jag hade ingen lust att vara bakis idag, men på nått skumt sätt blev jag rätt packad ändå.....

sport är skumt , man tenderar att bli full var gång :)

Anonym sa...

Homer: Son, when you participate in sporting events, it's not whether you win or lose: it's how drunk you get.

Silverfisken sa...

Bli av med? Får du inte en massa spamkommentarer? Det var därför jag lade mig till med wf. Slipper du, alltså? Maila mig om du orkar. Please?

Anonym sa...

hehe det var så lite så.. det blir så mycket roligare att blogga när man slipper bli arg för det ständiga verifikationsdravlet.. :)