måndag, juni 26, 2006

En satans eftermiddag

Idag har jag hunnit med mer är jag gjort på väldigt lång tid. Det kallas visst späckat schema.

Dagen började med avrakning av staschen. Jag var rädd att jag skulle börja gilla den lite för mycket om jag inte tog den. You have to kill your darlings, som någon smart rackare sa en gång.

Sedan inspelning av veckans lista till Christer i P3. Handlade om dåliga presenter. Blev nöjd med inläsningen. Sedan var det tokjobb fram till klockan halv sex, växling av pengar, en snabbt in snabbt ut på apoteket där jag kittade upp med det allra nödvändigaste inför en vecka på de stora fälten. Allergitabletter och treo citrus. Jag hann även boka, avboka och omboka biljett till köpenhamn och lyckades fixa med skjuts från köpenhamn straight to camp west.

Kvällen har vigts till letning, hittning, packning och förbannande av ej hittbara persedlar. Jag reser lätt eftersom jag räkmackar in til ett redan uppstält tält på den bästa delen va campingen. Precis vid lasagnevagnen, toaletterna och varmduscharna. Lyx für alle!

Jag har laddat mobilen och känner mig lätt exhalterad över att kunna ligga i mitt tält och småsura på morgonen och faktiskt blogga. En helt ny värld. första gången jag lovsjunger fenomenet mobiltelefoni.

Ringde A och H. Det regnade i Roskilde men det var inte lerigt (än). Hoppas det torkar. Har packat med två par cons och ett par gummistövlar ("med klack" som brorsan ivrigt brukar tillägga).

Jävlar nu kom jag på att jag glömt att packa ett linne. Shit jag känner mig så sårbar.

Nu ska det nanas för att orkas åkas till Pölsemannens förlovade land. Jag brukar alltid hata danmark och danskarna när jag varit där i en vecka.

Så this is it. Från och med nu kommer jag inte svara på kommentarer förrän på måndag. Men titta in. Jag kommer nog lämna rapport minst en gång om dagen. Känner mig ruggigt hi-tech.

Ha det bra allihopa... duscha järnet.

Here i come - Danskjaevlar!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade gett min underläpp för att hänga på!

Anonym sa...

Jag hörde din lista. Den var rolig.

Men.

Du måste ha varit nära att inte bli gift.

Anonym sa...

Fasiken vad kul med Roskilde! Checka in Dylan åt mig :)

mitt fyrverkeri sa...

Kan man bara klippa klagogramet till comviq rakt av och skicka iväg eller vill du ha upphovsrättsersättning eller nåt?

Anonym sa...

ha så kul där nere!

Anonym sa...

ja ja... trampa nu inte upp vägarna framför varmducharna till lervälling nu. har ju mitt tält där oxså...

Mathias med Bilen

Anonym sa...

Har hängt på din blogg ett tag och kan inte annat än fundera på ditt treo intag.. Ärligt! Överkonsumerar du inte något?