lördag, juni 10, 2006

I all sin prakt strax innan avspark

Äntligen är den frilagd.



Jag bjuder er härmed en bra början till Iraki. Jag har upptäckt att jag och mina mustaschbröder plötsligt har så mycket gemensamt. Hela gårdagen gick åt till att diskutera modeller, rakteknik och upplevelser kring den nya ägodelen. Så skönt att sitta på kontoret, dricka follisar och snacka om sin mustasch som om vore det ens bebis.

Att kitta upp med en feting genererar precis samma sköna känsla som när man köper en fet "device" - exempelvis en videoipod - för pengar man inte har. Man har den där känslan av att man gjort åt dumt, lite ogenomtänkt. Man har har handlat av ren impuls och kanske kommer man ångra sig redan när man "öppnat förpackningen".

Jag må bli uttittad, utskrattad, bespottad och belackad. I dont care. Visst, det ser ju inte ut som jag svalt en ekorre än men visst är det en Classic Iraki på G. So what om det ser ut som att jag har druckit starkt blandad Oboy med förlamad mun än så länge. Men vänta bara - "Det som inte knäcker täcker", heter det ju.

Härmed avslutar jag VM-mustasch inlägget. Det får räcka så. Jag vill dock sätta ihop ett kollage med de hjältar som varit med i strävan efter lite överläppslyx. Jag har fått bilder av några, ni vet vilka ni är. Men jag vet att det finns flera där ute. Jag kan vänta några dagar så att jag hinner få in en hög till. Kom ihåg att det inte är en tävling - det är ett minnesmärke av manlig (och till vissa inslag kvinnlig) gemenskap när den är som finast.

Bränn inte chansen att vara med och skriva schnauzbart-historia hos bloggfrossa & mannen som blev trött... Se till att maila mig era bilder.... Nu för i helvete;)

Shit nu är det tio kvar till avspark... måste iväg och kirra nödraketer och kissnötter.
Håll tummarna.

35 kommentarer:

Unknown sa...

Iraki i all ära.
Själv försöker jag att odla ett tvättäkta Talibanskägg.
Det är coolare med skägg.

Vi på Kantarellen sa...

Som en otroligt ung Sam Elliot med halvtaskig mustasch... det gillar jag! :-)

Vi på Kantarellen sa...

Patrik: Skägg gills inte!

Fria Foten sa...

Jag sitter vid bloggen och sambon vid tv:n och strax i närheten har vi en krog med storbilds tv. Kul att höra gästerna från krogen samtidigt som jag sitter här. jag gillar forboll, men det är faktiskt roligare med blogg.
Heja Sverige!

Anonym sa...

Grattis för 150 000 besökare dagen till ära, fortsätt på samma sätt, det gillar vi;)

Kissen sa...

*skrattar*
Det är bara inte snyggt med mustasch utan tillhörande frodigt eller välansat skägg! :)
(jag gillar skägg, okäj? :-P)

Min karl har faktiskt ett redigt talibanskägg, dock inte fullt så brett. Det håller sig på nederdelen av ansiktet.
Helskägg är svåra grejjer.

Grattis till lyckad odling iallafall :)

sockerdricka sa...

HAHAHA! Du ser ut som Borat! *dööör*

Honey sa...

av någon anledning kommer jag att tänka på den där utländska killen som var med i något avsnitt av High Chaparall...som blev jäkligt känd för att han hade en hemsida där han sökte en flickvän/fru (men uppenbarligen inte tillräckligt känd för att jag skulle komma ihåg hans namn) och skrev "I kiss you!" lite överallt.
om du sedan väljer att ta det på ett bra eller dåligt sätt är upp till dig :)

Nemo sa...

Shit Mike! Du har den där Saddam/Stalin/Kim Il Sung- gesten...den utsträckta armen som dödar och älskar med samma charm.

Nu...efter 0-0 antifuckinklimax är det bära sin stasche med besvärad lättja...

mikebike sa...

patrik: skägg är inte dealen här - stasche regerar... fast jag känner mig modstulen efter dagens flopp.

mamselamsen: otroligt ung och halvtaskig i samband med sam elliot är aldrig bra. fast å andrasidan en halvtaskig sam elliot klår rätt många losers. jag tar det som en komplimang;)

flaxa: i retrospektiv skulle jag tio ggr hellre suttit vid bloggen än matchen.

beru lars: ja fan vad koolt 150000. stor tid. jag minns att jag hade hoppats på 5000 besökare när jag började.

plattis: jag förstår inte vad du menar;)

sockerdricka: hur tolkar jag det? jag trodde du var snäll.

tiggerr: hahahah den där turkiska liraren. ja en riktig vinnare... ehhh... precis som jag;)

nemo: kul att du uppfattar min diktatorflört. man ska ju hylla sina mustaschförebilder. men visst känns den malplace nu... staschen.. efter att vi blivit mentalt sodomerade av vårt eget landslag

Vi på Kantarellen sa...

u skiter jag i både musse och fotboll.

Skulle du kunna tänka dig att ställa upp som spermadonator?

Det är inte så illa som det låter, men för att förstå, måste du nog läsa lite hos mig.

Emi sa...

Hahaa fan vad hett Mike. ;)

Anonym sa...

Så tysk, så perfekt...

Sitter och tittar på din bild i timmar utan att tröttna!

Anonym sa...

På tal om annat:

Har inte kunnat lyssna på radion på länge och på sr.se hittar jag ingen info. Vad gör du där nu för tiden? Såg nåt om tisdagar i en annan kommentar?

mikebike sa...

mamselamsen: men du måste skicka en bild på stephans musche till mig. till galleriet.

donera... hmmm... om det hade genererat tillräckligt med deg så att jag kunde quitta mitt dayjob så hade jag signat upp mig direkt... för den goda saken;)

Emma: ja fan visst är den. folk kan peka och skratta men jag vet att de bara är avundsjuka;)

Caiman: visst e den snajsig;)

Anonym sa...

Underbar pose!

sockerdricka sa...

Men.. Jag ÄR snäll. Något sexigare än Borat finns väl inte?

Nat sa...

....din kära hustru, jag lider lite med henne faktiskt, tur att den går att ta av sen, hahahaha.

Anonym sa...

raka av den direkt! Dessutom var ju Sverige skitdåliga !

Vi på Kantarellen sa...

Vilket galleri?

Anonym sa...

ett par seriemördarbrills till den där..o de binder förmodligen fast dig i tvångströja ^^

"J: är det J som i "Josefine"? Isåfall förstår jag. Förlåt mig så mycket ;)"

nej det är det visserligen inte....


va fina tänder du har på bilden förresten!!

mikebike sa...

dny: man tackar...

Sockerdricka: nä det är klart... han e ju rät het borat så om jag bara är borats lillebrorsa så är det ju som att hälften vore nog;)

Nat: Här lids inte serrö. gårt att ta av... det vet man aldrig. jag börjar bli fäst vid den. Börjar förstå att "La Moustasche" inte är så överdriven ändå;) jag får nog skriva låten "How to dismantle an atomic moustasche" på sikt. kanske kan vara nåt för dig? karaeoke-queen;)

Anonym: jättetrist inställning hörru... men visst sög sverige stor tid igår ;)

Mamselamsen: jag håller ju på att samla på mig lite bilder av alla som deltagit för att göra ett kollage/utställning här på bloggfrossa. men det går trögt...

Anonym sa...

Ja, ni ska veta att det är hårt att leva med en man med sådan mustasch men jag har kommit fram till att det är inte staschen som gör människan. Jag intalar mig själv det iallafall.

Mike har börjat hota med att ha den kvar till efter Roskilde.

Det är tur att jag är van vid hans upptåg. Har lärt mig att ta det som det kommer.

/frugan

mikebike sa...

J: ja man tackar man tackar... eller var du ironisk;) själv tycker jag att det ser ut som det är engelsk kvalité på tänderna på den Bilden;)

ok så det var inte J som i josefine... sorry... my mistake... men vad är det j som i då?

Frugan: känns skumt att föra dialog denna vägen men jag gör det för syn skull;) du vet mustaschen kanske börjar leva sitt eget liv efter roskilde. man vet aldrig vad som händer...

sockerdricka sa...

My point exactly! ;)

Anonym sa...

Halloj mikebike, jag kollade in din bloggtext om Audrey Tautou. Jädrigt vacker bild. Borde väl kommenterat under den texten men det kändes inte som du läser gamla kommentarer så... Hur som helst..läckert! Man blir enna glad av vackra saker..

Anonym sa...

Förresten, jag gick in till din blogg bara för att kolla nån kommentar om vm-matchen igår. Jag har slutat kolla svensk media på nätet...så jag hoppas du skriver nåt snart.. väntar otåligt ;)

Stefan sa...

mike...bild mailad.

Anonym sa...

tja..egentligen är det Johanna. men oftast skriver mitt "nick" dvs V..som i Varney,
nej nej. jag var inte ironisk, men det är något lurt..
du är så sjukt olik dig från bilden hos christer! det måste vara dina pepparkornsögon som spelar mig ett lömsktspratt..det känns som du är ett helt team ^^

Anonym sa...

Fy fan vad du ser ut i mustasch!

mikebike sa...

J: hmmmm... du tror inte att det kan vara mustaschen? hahahahhaa...

Pillis: Tack för den höru;)

Andreas sa...

Ahh, sorry att jag är seg, har varit lite bizzy med annat, har frilagt min musche oxå, och den är rödbrun och fin, och jag ser extremt mycket ut som en tysk porrskådis.. (Emmas ord)

Ach sooo, ich bin der neue Günther... ;) (Eh, ja, eller nåt sånt..) Mailar bild ikväll!

Anonym sa...

Du skulle egentligen behövt höra mig för att förstå den höga "leveln" av inlevelse när jag säger det här, men jag kör ändå:

Fy FAN va FIN den e!

mikebike sa...

andreas: men emma sa ju att du krypit till korset. en sån luring;) ser fram emot bild.

Sofia: nu är du så snäll att... ja fan vad snäll du är;)

Anonym sa...

Varför inte skaffa en "amerikansk polis"? Du vet en sån där som går ner en bit på sidan av munnen. En sån som skriker auktoritet och trailerthrash.