onsdag, juni 21, 2006

Inga breaking news direkt...

...men fan vad jag måste varit susig imorse. När jag gick på toa efter lunchen nu märkte jag att jag tagit på mig mina kallingar bakåfram. Såg kul ut. Som ett omkullblåst åttamannatält. Mycket tyg, lite innehåll.

Jag tyckte att jag upplevde att herr Snorre verkade ha det extra rymligt idag. Bytt till en stor tvåa med öppen planlösning så att säga. För att inte tala om herr Ompa, som bytt ner sig till en trång knarketta med fransk balkong (gylf).

Kanske var det så enkelt. Kanske var det därför jag kände mig så skum i morse. Tänk att hela ens värld kan hänga på vilket håll kallingarna sitter. Så var det bergis inte förr.

Människan blir vekare och vekare... iallafall jag!

44 kommentarer:

Anonym sa...

Sällan har en sån banal bakfyllegrgej varit så roligt beskrivet :) Dagens skratt!!!

vero sa...

Ojoj...jag kan inte göra annat än vika mig dubbel av skratt här. Mina kollegor tror jag blivit tossig som sitter här på (våt)blanka eftermiddagen och flabbar.

Så kul att läsa en killes funderingar på viktiga (?) saker i vardagen...tack för att vi får ta del av dina tankar.

Anonym sa...

Tur att du inte använder stringkalsonger då - hade varit en rysare att få läsa din lägenhetsliknelse.

sockerdricka sa...

Hur kan man gå en hel förmiddag och inte märka att man har på sig kalsongerna åt fel håll?! O.o

Anonym sa...

Blir man inte fin av att lida pin?

Men stringklasonger Canana- nej så fin behöver jag inte vara...

mikebike sa...

Sara o vero: roligt? jag känner mig extremt efter idag. hahaha...

canana: den dagen jag sätter på mig ett par stringkalsonger (oavsett håll) så kommer jag att ge mig själv stryk.

sockerdricka: jag vet inte men jag kan säga att det har hänt förr.

Anonym sa...

HAHAHAHA..näää nu får du sluuuta ...fyttirackarns va jag skrattar...jösses amalia...aaiiiir!

SixesAndSevens sa...

Hihihi... bild, Mike! ;)

mikebike sa...

polly: :-D

sixx: not a chance in hell!

Anonym sa...

Hahaha, underbart!
Således har vi idag lärt oss att ostighet inte har med alkoholintag att göra. Det hänger på kalsongerna.

Anonym sa...

Hahaha, du är fantastisk!!

Alley Cat sa...

Så är man tillbaka i verkligheten... Och möts av detta!

Underbart, mikebike, helt enkelt underbart! Faktiskt helt ljuvligt...

Aaaahhh, ett rejelt gapskratt var just det som jag behövde!

Alley Cat sa...

Rejält gapskratt, var det jag menade... RejÄlt!

mikebike sa...

ls: hahaha kanske är det just så enkelt...

emelie: hehehe.... du vet inte vad du talar om;)

alleycat: välkommen hem igen och hoppas att det var en smutt tripp over there.

Anonym sa...

Ahahahah....det där var fasen det roligaste jag läst på länge!!!

Bambi sa...

Tack för dagens *ASG* just vad jag behövde! ;-))

Anonym sa...

Och jag tyckte att JAG hade en knasig förmiddag *asgarv*
Tack för dagens första skratt!!! :o)

Anonym sa...

Är det ingen fler än jag som reagerar på "Herr Ompa"? Okej för Snorre, men...komigenmike!

Anonym sa...

Du får ta över efter din polare på gatan.

-"Jag är fan ingen bög."

Bakis och fritt fram, Jojo minsan.

Anonym sa...

Haha ha

Stefan sa...

moooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhaaaaa



respekt!

Ullton sa...

haha jag viste inte att killar fortfarande använde kalsonger.. är inte det lite omodernt..?? eller har jag fel.?

Anonym sa...

Ärligt tyckte jag inte det var så roligt så jag skrattade, utan jag mera kände igen mig. Nån dag förra veckan på jobb så kände jag att trosorna inte satt riktigt som de skulle i häcken. Nåväl mycket o göra och inte tid att fibbla med det. När stunden kom och jag behövde gå på toa, döm om min förvåning när jag drar ner brallorna då sitter trosgrenen på höften. Jisses... hur lyckas man?

Jo, jag använder string men ändå =)

Så, min kommentar borde vara, "been there - done that"

/who

Anonym sa...

hahahhahahhaha, fantastiskt is the word. du är så jävla rolig!!! =D

//a.

mikebike sa...

misse, bambi, anette: kul att ni roar er på min bekostnad;) och att ni tyckte det var så kul.

jenny: det var värst vad du ska hacka på mig då;) vad är det för fel på herr ompa nu då?

skena: ;)

stefan: thnx. hur gick det med din WV förresten?

ullton: men jag är ju inte så modän heller.

who: hahaha... ja och det är ju snäppet värre.

Anonym sa...

Ha ha ha, du er jo skikkelig morsom. At du klarer å beskrive en slik grei, herligt. Heidi

mikebike sa...

galadriel: jag vet inte varför du är så snäll mot mig men tack som fan!

hei hei heidi: kul att bloggfrossa nått till norge.. eller bor du i sverige? sak samma. roligt att du läser bloggfrossa

anna k. sa...

Ha, ha!! Bättre än att sitta på tunnelbanan med rufs i håret en tidig lördagmorgon och inse att ALLA kläder är ut och in!!

Anonym sa...

jag skrattar på mig.. men det roliga är att min kära sambo gjorde likadant häromveckan när han hade försovit sig o skulle till doktorn o fick klä på sig på två röda. O väl hos doktorn fick där klä av sig.. O det var doktorn som fällde en kommentar, typ "e det skönt med vädring bakåt" :) Sambon berättade att han aldrig skrattat så hos doktorn..

Anonym sa...

Jag har studerat psykologi och följt din blogg en tid, det är mycket som tyder på att du inte fick leva ut din "bajsperiod" som barn, ditt undermedvetna styr ditt handlande och det var ingen slump att hålet (gylfen) hamnade där bak. Du har helt uppenbart ett behov att släppa ut det som fastnat och söker tillfällen för att göra det. Det är helt normalt och inget att oroa sig för. Att vara öppen och tala om det är enbart positivt.

mikebike sa...

lantliv: hahaha ja det där rufset ja;) heheh ja det är ingen big deal.

anki: fan vad kul att komma till mr doc så:)

inger: spännande analys du gör av mig. man lär sig myckat av att läsa, men inte allt här i livet går att tyda ur bokstävernas land. ska jag var ärlig kommer jag inte ihåg min bajsperiod och JO det var nog en slump att de hamnade bakåfram. jag vaknade, bakis och råstressad då kan det bli så. Jag vet att stora delar av psykologin fokuserar på bajs och anaa faser osv... kanske är det de som kommit upp med terorierna som inte fick leva ut sin bajsperiod. och kanske är det helt enkelt så att jag bara finner det mycket roande. måste det bero på en störning i barndomen. en del saker är bara kul oavsett. men vem vet kanske fick jag inte leva ut. jag har ju inga direkta belägg för att jag fick det... lika lite som att du har belägg för att jag inte fick det för att ddu bläddrat i böcker. hursom helst är det kul att du läser. det kommer nog fler bajshistorier inom kort som du kan analysera.

Anonym sa...

Borde man inte känna att lappen ibak på kalsongerna kliar?

Silverfisken sa...

Nu sitter svensken och skrattar för sig själv igen, tänker mina arbetskamrater när de tittar åt mitt håll. Jag skrattar så jag gråter.

N sa...

Nee det är bara för avigt. *garvar*

mikebike sa...

esme: kanske man borde men det var knappast nåt jag la meärke till;)

silverfisken: fan du får passa dig så att du inte får kicken. eller att det kommer män i vita rockar och tar in dig... den där tokige svensken;)

nora: mmmm precis;)

Anonym sa...

Hahaha!!!
Där lurade jag dig allt, din lilla goa skit:)

mikebike sa...

Anneli: hahaha fy fan vad fult... när du minst anar det anneli... när du minst anar det;)

Anonym sa...

Ja, vad brukar man säja, har man gett sig in i leken, får man leken tåla:)
Jag är beredd...tror jag :/
fan, nu fick jag hjärtklappning...

anna k. sa...

Fan, är det en beef på gång mellan mina favoritbloggare :) ?!

Anonym sa...

Om kalsonger bak och fram, Kriss-Kross style anno 19991-92, är en trång etta med fransk balkong vad är då ditt Roskilde tält????

Systrarna Syfilis sa...

Hahahahaha! Fantastiskt roligt! Ahh..luft! Andas!

SPYFLUGAN sa...

hahahahahahahaha jag dööööööör. hahahaha haahahahaha

Anonym sa...

jag är inte snäll, jag är bara ärlig! ;)

mikebike sa...

lantlivsanna: ja damn... du anar inte;)

luca: fattar inte frågan.

systrarna och sara: tackar tackar.

galadriel: ja men tackar då. glad jag blev.