tisdag, juni 27, 2006

Killen med dropphjälm

Fan, jag kom precis på att jag glömt att updatera er angående mina cykelrace.

Förra veckan spöade en förmodad tysk gammeltacka mig med sin ballongdäckspimpade DBS. Det var ett förnedrande nederlag så jag har gett mig fan på att aldrig förlora igen. Jag cyklade vilt ner för backen och lyckades blåsa förbi inte mindre än tre personer i varierande ålder/fysik på ett bräde en dag. Ingen fuckar med det blå skottet mer nu.

Så till det bästa av allt. När jag cyklade hem i torsdags var jag på rätt bra humör. Hade solen i ryggen och hemlängtan som det heter. För att inte tala om tramp i benen.

Så när jag kommer till foten av stigberget och ska till att cykla uppför så ser jag en hurtbulle. En sån man hatar alla dagar i veckan. Jag brukar inte ge mig in i race på hemvägen men när man ser sin chans att spöa skiten ur en kille med cykelbrallor, racerhoj, dropphjälm och vattenbälte. Då är det som att kroppen får en "nitroboost". Jag pinnade på utav bara fan och i höjd med kemtvätten cyklade jag om den flåsande killen. Sittandes. Fy fan vad gött det var.

Visst. Jag hade blodsmak i munnen, fick yrsel och kände att armhålorna var på lipen. Men det var det lätt värt. Det var som en sån där tuff rundspark i jeans (som Chuck Norris och Lorenzo Lamas gör) så att hans Oakleybrillor permanentmonterades i nyllet på honom.

Jag tittade oberört förbi killen men la märke till att han hade cykelhandskar tilloch med. Fy fan vilket cykelmongo. Så gött att vinna då.

Ingen messat med Mike och hans treväxlade. Jag känner mig redo att ta en returmatch med tyskhaggan. Anyday!

17 kommentarer:

Kerstin sa...

Varje dag då jag cyklar hem från jobbet är det tävling. Jag vs cykelbuden. Igår dopade jag mig med en hjälm - idag vinner jag. Hurra.

Peppe sa...

Bra gjort. Hurtbullar får verkligen hatet att brinna i ens hjärta...

Anonym sa...

gaaaah...jag skrattar så jag kvävs...

gött mike...cykla på.

Urologen sa...

Lorenzo Lamas... det var länge sedan.

m·x|360° sa...

Gå inte ner dig i träsket helt nu när du besöker våra grannar i väster. Jag har, från mycket säkra källor, fått höra att tyskhaggan är informerad om ditt nederlag härom veckan. Själv lär hon inte ens ha märkt av det hela eftersom hon, enligt egen utsago, enbart var ute och luftade hojen.

Jag håller på dig mike men haggor på DBS har man aldrig kunnat lita på, någonsin.

Anonym sa...

Klockrent! Så där beter jag mig också när jag cyklar. (Renoveringen får vi snacka mer om.) :)

Anonym sa...

Varför inte cykla till roskilde?

smultronpaj sa...

fräckt. Skön känsla va? Tysktanten var säkert dopad, det säger ju sig självt nästan.

Anonym sa...

enn sann prestation! jag är stolt över dig.

Nemo sa...

Hmmm... gött att du tog honom... han bör ha fått samma känsla som drabbade mig på GBG-varvet då jag blev omsprungen av en kille i kavaj o sketna jeans.

F ö har jag inte fattat cykelbud. Jg menar...mountainbike...halllå? Breda däck = lervälling o stubbar.
Smala racerd:o = asfalt och cykelbana
Lika vildsint sjukt som att köra SUV mellan Kullavik på 158:an och glida ner i nåt fräsigt technogarage i Gårda.

Anonym sa...

Mike, du är redo för Tour de Majorna!

danne sa...

Mikebike: Vaya! som man säger här. Inofficiella källor spekulerar om att vadslagningen har startat i London. Oddsen är för närvarande 3-1 till Tyskhaggan. Sätter dock mina pengar på dig och är nöjd över oddsen eftersom jag kommer vinna mer flis. :-)

Vi på Kantarellen sa...

Äntligen är du en RIKIG man igen.

Anonym sa...

Haha, dropphjälm! Jag tycker du kittar upp med ett äkta vurpollon inför matchen med tyskhaggan. Tyskar har en förmåga att köra med fultrix..

Me sa...

Har du prövat att cykla från Sahlgrenska ned till Vasaparken någon gång? Bra nedförslut och förutsättningar för nya rekord. En av mina favoritsträckor i staden.

Dan (gearhead) sa...

haha....wunderbaum.

Carl Arenlind sa...

Ett av världens bästa blogginlägg.
Men du, håll till höger när jag och min Sjösala drar förbi.