lördag, juni 24, 2006

Midsommardagen

Ingen baksmälla!

Minns inte när jag sa det en midsomardag senast. Måste varit året innan jag började dricka.

Idag är det tvättdag. Lite wild n' crazy eftersom det i min förening klassas som biblisk synd att tvätta på röd dag. Lite nervös att Lädertanten ska komma och fronta mig. Hon är vår tvättstugepolis och ser inte med blida ögon på lagbrott av den karaktären. Altid detta jibba-jabba om anmäla till styrelsen och sån shit.

Vi har ju redan haft en liten beef av samma anledning innan men sedan kom jag på henne med att tvätta före laglig tvättid en gång. Av ren skam strök hon ett streck över det hela och smörade som fan. Det var poetisk rättvisa. Men jag vet att hon bara väntar på ett tillfälle att backstabba mig. Och idag skulle kunna bli ett sådant. Det osar showdown i hela området.

Jag säger varje gång jag går ut till tvättstugan: "Om jag inte har kommit tillbaka på tjugo minuter så ring INTE polisen". Jag skulle troligen dö av skam om de hittade mig nerbrottad och gråtande på golvet, med huvudet i Lädertantens skruvstädsgrepp.

Inte för att jag tror att jag skulle vara chanslös. Hon är ju ändå 120 år, byggd av skrynklig hud och är sugrörstunn - men samtidigt - om någon messar upp det enda hon bryr sig om här i livet så kan hon nog uppbåda urkrafter.

Shit, tvångstanke, kroppskontakt med Lädertanten. Jag skulle aldrig kunna bli sams med min kropp igen. Det är svårt som det är.

Brrrr...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte rättvist. Resten av oss mår som vi förtjänar, med liggdusch och hela paketet.

mikebike sa...

lore: skojar du. liggduschar du med? fedt! jag tycker det är rättvist att jag kan få må bra EN gång också.

så nu börjar folk vakna till lite iallafall. nu ska jag ståduscha lite och iväg till nästa partaj!

Anonym sa...

*LOL* jag smyger in här ibland och läser dina bloggs och får mig ofta ett ordentligt garv. Keep up the good work och låt inte lädertanten beat you!//Pernilla

Anonym sa...

Mikebike, jag behöver bildbevis på lädertanten! Jag vill skriva om henne i en framtida bok (kanske hon får vara med i berättelsen om min kanadensiska värdfamiljs kriminella släktingar). I förordet: "Jag vill även tacka Mikebike som med sitt satiriska lynne och rädsla för äldre, leopardmönstrade damer bidragit till formandet av karaktärer i detta litterära mästerverk."

Anonym sa...

Tänk John Irving. Jag älskar John Irving.

Anonym sa...

Jag sparade min bakfylla till matchen mot Tyskland. Hade tänkt gå på rejält medans vi vann med ett par mål. Nu blir det mest en fadd stämning, förlust mot ett lag som Tyskland med 0-2, suck...

Skall dock fylla min kropp med sprit för döva smärtan...

Anonym sa...

Ha ha ha. Utrolig bra. Godt å få le litt igjenn etter å ha sett kampen mellom Sverige ogTyskland. Heidi

mikebike sa...

pernilla: nädå... jag klarade mig idag, såg henne inte... hon var nog bakfull som alla andra... alla utom jag.

melinda: jag har redan lovat att jag ska försöka kirra bildbevis. men jag såg inbte till henne idag.

biskopsgården: sweet... do it the hisingen kind of way;)

heidi: ja fy fan vad trååkig match det var. vad ksa man säga om zlatan och henke och co. the can go fug themselves ;)

Maja sa...

Haha, liggduscha. Kolla! Jag är alltid sist med att kommentera.

Anonym sa...

Mikebike: Sanningen att säga så sittduschar jag egentligen. Delvis beroende på att dvärgar skulle ha svårt att liggduscha här hemma. Men när varje huvudrörelse ger illamående är det bara att vrida ner tempen rejält och slå sig ner.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Galet roligt.