lördag, juni 03, 2006

Sprängstoff

El Ojo har fått tillökning i form av en mycket vaken tjej som heter Jenny. Inatt utfördes en sprängning i Linné.

Vid tvåtiden sprängdes en vid bil garaget, Nordhemsgatan mitt emot restaurang Silvis. Bilen stod halvvägs ut på trottoaren, glassplitter i drivor och skador på glasrutorna mittemot. Det är fortfarande oklart exakt vad som hänt men att det Området kring långgatorna fått ta del av mer sprängfest är klart.

...eller som Jenny själv säger: "Inte bara i Majorna...nej nej. Det kryper vidare. Våldet."

Uppenbarligen är det så att dt inte bara är porrbissnissen på långgatorna som får smaka på krutrök. Som vanligt när det vankas bildbomb så får man ju uppgörelsevibbar

Återigen Bloggfrossa före GP - tack vare det kraft fulla medborgarnätverket "El Ojo"

Tack Jen + Sambo för rapporten

Över och ut
-mikebike

14 kommentarer:

Nemo sa...

Shit - Mike... du borde uppmuntra MMS. Här finns all möjlighet i världen att bräcka Aftonsnattret.
Såg i GP att mannen vid Chapmans torg inte fes ihop på egen hand.

För att citera Clouseu:
"Sinster förces are driving their games..."

Anonym sa...

Hörde på radion att det satt nån i bilen när den small men att han klarade sig utan skador. Hur fan klarar man sig utan skador när bilen man sitter i sprängs? Kan inte vart nån enorm explosion...

danne sa...

Mikebike: det tar sig, det tar sig...;-)

Anonym sa...

mitt kvarter beskyddas av hells angels som har affärsintressen här. det känns ju... eh... tryggt. det kanske är därför hyran är så jävla hög - att värden drar extra för brandskattningen.

/c

Vi på Kantarellen sa...

Du kan ju sälla dig till Reuter, Tass och de där. Det är ju ändå där tidningarna hittar sina nyheter. TA BETALT!

mikebike sa...

nemo: ja fan tänk på det alla! ser ni något skumt, något att rapportera så sluter till "el ojo" så skapar vi en snabbare tjänst än dagstidningarna och kvällstidningarna. det är stort. jag var före gp och gt IGEN... hahaha tack vare jenny+sambo.

caiman: min vän R bor PRECIS där. EXAKT. ska ring honom nu och få mer detaljinfo.

danne: visst gör det. snart kan du flytta till gbg för att jaga spänningen istället. jag vet ett sjysst frukostställe. ta med dig steffe också. vi skulle nog bli ett tajt banditgäng!

c-man: hahahaa ja så är det nog högst troligt... de har ju en väldigt stark fäbless för molotovs och annat sprängbaluns

mamselamsen: tanken har slagit mig. men pengarna måste gå in i El Ojo då vettö!

Stefan sa...

wtf...det är also här man ska hänga för att få rykande färsk rapportering om vad som händer i sverige...

shit...aftonhoran mfl kan börja darra nu.

Mike, signa upp mig för en års prenumeration. Just like that..!

mikebike sa...

stefan: självklart ska du signa för helår jag förväntade mig inget annat från dig;)

kanske kan du bli sthlm-korre för El Ojo's räkning? starta upp en liten cell på söder? vad säger du känns det som en tajt deal?

Jenny: lustigt att en stockholmsbaserad tidning hann före gp... men inte så kul att de hann före El Ojo... men som du ser ovan så har jag tagit tag i det (se oven) och inlett förhandlingar med stefan. ni är väl värda lite rehab efter så mycket action. min vän R bor just där. han ringde tidigare men då kunde jag inte svara... nu får jag inte tag i den rackarn. men damn han brukar sitta het info.

lisa sa...

dom lär ju varit från Hisingen. På ett eller annat sätt. Jag är stensäker.

danne sa...

Mikebike: lustigt att du nämner frullar. du paratar med två mästar på fikaområdet. man börjar nästan misstänka att du ä en rätt kool kille som har motsvarande livsstil som oss på söder/guate. faktum är att jag skulle starta ett banditgäng med dig o steffe vilken dag som helst. dessutom skulle jag vilja ansöka om att få ingå i el ojo-teamet, bara för att det är ett så grymt namn. fika i NY i augusti? Steffe är på g har jag hört...

mikebike sa...

lisa: säkert är det så. skulle bli mäkta förvånad annars.

danne: du snackar med en maestro när det kommer till fika. när jag och min kollega startade företag satte vi det som grundregel att oavsett hur mycket eller lite vi har att göra så ska vi alltid ha väl tilltagna fikor. det finns inte många cafeer jag inte provat i gbg och inga jag inte provat i majorna tror jag;) du är lätt med i el Ojo och får bli guatekorre.

Du jag och min kollega har sökt utvecklingsbidrag... det skönaste med EU... vi borde få besked snart och ifall det är en tajt deal så kommer vi att åka till just NY i just augusti eller eventuellt september... kool va?

danne sa...

mikebike: lysande!!! Det är klart att ni kommer få utvecklingsbidrag. Jag behöver också utvecklas så räkna in mig om det går. 50 papp skulle vara bra välkommet för ett par dar i NY. Jag undrar just om inte du o jag dessutom är lite av branschkollegor... Egentligen.
När det gäller fikor så innebär det att du, jag stefan och din kollega täcker upp stockholm, göteborg, delar av norrland och sydeuropa samt rätt många hak i övriga världen. Fatta hur många fik vi måste varit på tillsammans runt om i världen. Svindlande.

Det äär med stor ära jag sätter på mig El ojos pressväst. Vi borde rodda ihop en blogg.

danne sa...

Mikebike:

http://elojo-danne.blogspot.com/

Jag borde nästan maila dig. Funkar din mail på bloggen?

mikebike sa...

jessbocks danne! jag svarar när jag får tid.