söndag, juni 04, 2006

Veckans hårdrockspekning

...Eller vaffan, det kan vara årets... kanske världshistoriens till och med, men jag tänker iallafall lägga ut "råa" hårdrockspekningar lite då och då. Har dock svårt att se att någon skulle komma upp och klå mr Hussein. He's the man liksom. Världens kanske idag hårdaste hårdrockspekare.

För att en hårdrockspekning ska nå betygsnivå: 5 så måste den uppfylla ett fett gäng kriterier. Det är ungefär lika tricky som att leva efter de tio guds bud. Och endast de som visar sig värdiga skall begåvas med konsten. Otrogna hundar göre sig icke besvär.

För det första måste den andas inte så lite farlighet, vilket är en av anledningarna till att den är så omåttligt populär bland diktatorer. Stalin gjorde den, Pinochet gjorde den, till och med kejsare Augustus hade en buff för hårdrockspekningen. Legenden säger att han tillämpade den när han utfärdade den välkända ordern om "skattskrivning".

Vidare måste den utföras med pondus. Kim Jong Il t.ex. har spelat ut sin roll som farlig hårdrockspekare för all framtid. Anledningen är att han använt den lite för "casual" vid upprepade tillfällen. Inte bra. Dessutom kvittar det nästan hur raffinerad terror man låter utsätta sitt folk för. Killen ser tecknad ut och seriefigurer (inte ens snyggt kakiklädda) kan aldrig nå högre än en etta i hårdrockspekningssammanhang.

Idi Amin var mer känd för att peka med fisten vilket också är kraftfullt men inte på långa vägar lika hårt som den tvättäkta hårdrockspekningen. En fet jävla loserkille i peksammanhang med andra ord.

Målmedvetenhet är ett nyckelord. Man skojar inte bort en tvättäkta hårdrockspekning.

Vissa verkar ha fått för sig att det bara är att peka och se hård ut. Men det kan jag säga, att det kommer man inte långt med, för det finns INGA genvägar till det perfekta peket. Hårdrockpekningen bär på en gåta. Den är olik för alla och var man/kvinna måste lösa den själv. Hitta sitt inre pek.

Jag kan däremot bjuda vägledning och avslöja en av dess hemligheter. Det som skiljer en riktig fullpottare från mängden är när pekningen blir en förlängning av blicken. Det är nyckeln till gåtan. Det kräver mycket övning men med tillräckligt god disciplin och outtömlig vilja så kan man hitta lösningen. Endast de som verkligen VILL bli ett med sin egen hårdrockspekning kommer att få skörda dess gudomliga frukt.

Hur som helst. Det kommer mer om detta framöver. Var så säkra.

Idag är det dock Saddams dag. Han må vara ett jävla asshole, men ingen kan ta ifrån honom hans högoktaniga dräpare till pekning. Den saluterar vi idag på Bloggfrossa.

Grattis Saddam!
Du får femma i "Hårdrockpekning".

14 kommentarer:

Emi sa...

Fan vad jag känner mig som en stalker denna helg. Och fyrkantig i ögonen efter att ha läst halva din blogg och hela hemliga pappans. Note to self: skaffa ett liv. ;)

lisa sa...

jag springner genast iväg till spegeln och börjar pek-öva...

Anonym sa...

Jag minns en av dina tidigare underbara alster som nästan fick mig att sätta det stekta ägget i halsen av skratt, det var när du skrev om den gamla uttorkade damen som brukar ligga och lura på dig i tvättstugan. Jag har för mig att du höll på att golva henne med din bil och du fick dig en hårdrockspekning som gav dig skörbjugg och mjäll på ryggen. Har du ingen bild på henne?
:D

Anonym sa...

En blid på Mikeyboys huve(det heter så på Skånska) hade varit fint nu, iaf delen ovanför överläppen.

SixesAndSevens sa...

Hehehe... Gör ju sitt till att Saddam har den där supergalenpsykoblicken... Lite svårt för oss dödliga att fixa, kan jag tänka.

Anonym sa...

haha underbar analys mike.

men jag får lägga till en sak här , Saddams ögon ser inte riktigt ut att leva upp till själva pekningen.
Han ser lite ängslig ut som om han inte vet vad pekningen kommer att få för konsekvenser.

men pekposen är hård, helt klart

Anonym sa...

Nu väntar vi bara på Mr Bush kommer i samma situation och också tvingas att begå samma pekning..

/truebiker

mikebike sa...

fint lisa: öva och du skall finna ditt inre pek

adde: vilket minne. tillochmed jag hade glömt att lädertanten hårdrockspekade mot mig men det var inget bus i tvättstugan hon ville disciplinera mig för. det var ju när jag kom åkande i bilen och hon kände sig pressad.

flicka: ven vet vilka galenskaper denna mustaschodlingen för med sig. identitetsröjning på självaste bloggen. den som lever får se.

sixx: jovisst är det så. men det är det jag menar saddam har varit duktig och hittat sitt chakra som gjort honomm medveten och motaglig inför sitt eget pek.

pedro: hans blick sitter inte främst i ögonen längre. den är förlängd och säg inte att han ser morsk ut i fingret;)

truebiker: hmmm har svårt att tro att busch har peket is isg hörru;)

Nemo sa...

Anfäkta och regera! Kapten Haddock (the bunker edition) har sannerligen fått till det i sitt utfall. Tack för din ananlys Mike...klockren som alltid

Anonym sa...

Nu har jag övat i spegeln hela morgonen, det finns inte en sportmössa att man klarar att komma i närheten av kamelryttaren och hans pose. Tror fan jag ger upp, är helt enkelt ingen rocker, inte på Saddam-nivå i allafall.
Tror nästan jag helt ska byta stil och sätt pga av det här. Börja handla alla kläder på Naturkompaniet, käka ekologiskt, skippa VM-staschen till förmån för en yvig skepparkrans. När man ändå skaffar krans kan man ju lika gärna vända näsan åt sydväst och börja tillbe Fjällräven, flytta in i ett kupoltält.

Fast nä, det är nog fan lika bra att fortsätta öva...

mikebike sa...

nemo: visst har det. nåt helt ruggigt vad hn lyckats ta frma på så kort tid ändå... vad han har åstadkommit i pekväg tar andra en hel livstid.

jaaan: klart du ska kämpa... men fan vad roligt om bristen på tålamod vänder dig om mot allt och börjar handla kläderna på naturkompaniet... det skulle vara illustrativt för hårdrockspekningens vikt och makt.

Thérèse sa...

Klockren analys!

En annan sak off topic , Bilden på Robert Wells så står han bredvid ett flygplan med sin bild på. Det är väl ett fotomontage för inte kan väl ett flygbolag vilja sätta Wells bild på ett av sian plan? OM det nu är så illa , varför?

Anonym sa...

Även om man kanske inte ser Kahns ansikte på den här bilden så tror jag att killen på andra sidan fingret inser allvaret... En solklar 5:a skulle jag vilja säga!

http://morgenpost.berlin1.de/mag/2005/03/05/sport/739016.html?image=97025&js=0

mikebike sa...

fel exilola! en hårdrokcspekning kräver en utsträckt arm. inte nödvändigvis spikrak, men under inga omständigheter på så kort distand och uppåt. kom ihåg att det ska vara en förlängning av blicken.

jag skulle bedöma den som misslyckad i hårdrockssammanhang och ge den en slät etta men med plustillägg för grov förnedringsfaktor och arrogans. eftersom han nästan petar näsan på killen med sin måilvaktshandske;)