fredag, juni 09, 2006

VM-mustash

2006.06.09 - fredag

Idag rök det. Skägget alltså. Jag har nu en frilagd stasche på överläppen... och det ser rent förjävligt ut. En kille som satt på trottoaren när jag skulle tillbaka till kontoret efter lunch nu tittade, skakade på huvudet och började flabba. "Jävla drägg", tänkte jag förnärmat.

Det blev inte den übermäktiga Irakin jag hade hoppats på. Jag började för sent. Jag ser snarare ut som Saddams tolvårige son än Saddam själv. Inte roligt men tålamod är en dygd i staschesammanhang.

Det kom aldrig nån bild igår. Hände för mycket annat igår. Däremot så avslutas ju detta marathoninlägg idag med resultatet och med förhoppningsvis en liten uppföljare iform av ett bildkollage där jag hissar alla som tappert kämpat med mig den senaste tiden och som skickar in bild.

Jag uppmanar härmed alla att skicka en bild på sin "bart"

2006.06.08 - torsdag

Ikväll kommer sista skäggbilden innan friläggningen. Ok. Det är bara att inse. Det kommer inte bli en "Nietzche" oavsett hur länge jag skulle spara. Jag har inte rätt förutsättningar. Det bara är så. Det har medfört att jag de senaste dagarna har kollat runt på bilder av killen i fråga. Jag fattar verkligen inte hur han fick till en sådan "biff". Jag menar hur började det. Det känns liksom helt omöjligt att han jag och han någonsin haft samma förutsäätningar. Jag misstänker att herr Nietzche redan hade en "Iraki" monterad den dagen han tittade fram.

Annars är det nära du. Vi konstaterade på kontoret idag att vi börjar bli tjockt trötta på våra skägg. Vi vill ut i ljuset. Nu!

Jag har inte riktigt nått den längd som krävs för en fullskalig "Iraki" än men jag kör på den ändå. Folk får peka och skratta. Det bekommer mig inte för jag blir nästan tårögd bara jag tänker på den starka gemenskapen i mustaschbrödraskapet.

Tills vi ses igen - duscha järnet...

2006.06.06 - tisdag

Saker som växer
Det har växt så det knakar kan man säga. Jag började fundera på om jag skulle göra som skuggesubban och starta en betalblogg där jag kan ta betalt för att fläka ut mig genom olika vansinnesprojekt. "Saker som växer" skulle kunna bli ett passande namn.

...men så kom jag på att jag är ju inte ett mammonsvin som henne så det får vara.



Så smutt att klådfasen lagt sig. Jag blev alledles till mig och började dra upp planer för att transformera bänkalkisskägget till ett enkelt IT-skägg. Men innan dess ville jag ta tillfället i akt och posera i soffan framför tv:n, iklädd folköl och hustrumisshandlarlinne. Det tar sig.

Om jag är på humör kommer en före/efterbild senare ikväll.

Duscha järnet på er så syns vi här senare.
/mike

Uppvaknande:
Jahapp. Då är det nationaldagen. det känns... ehhh gött att vara ledig iallafall.
Vaknade för en stund sedan till tonerna av ingen klåda alls. Det är skönt. Men jag ser verkligen förjävlig ut just nu. Det är som jag sa tidigare en jobbig det med "projekt stasche". Kraftig degenerering av utseende.

Bonuskul: Såg igår att "vm-mustasch" länkat till mig och jag höll på att glömma. Igår när jag satt på vagnene till jobbet så hör jag en kille i min ålder prata i mobiltelefon. han lackar lite för att vagnen står så länge på samma hållplats men för plötsltigt över samtalet på vm-mustasch. vet ju inte om det är bloggfrossa ellt vm-mustasch han sett. men jag fick känslan att det var bloggfrossa. Följande "monolog" tog jag del av:

"Vaffan hur länge ska vagnjäveln stå här egentligen."
"Nä jag håller på att skaffa vm-stasche nu förresten.
"Mmm..."
"En sån där irakisk du vet..."
"Hahaha..."

Sedan kommer jag inte ihåg mer.

2006.06.05 - måndag

Snabb update (efter lunch):
Var på toa nyss och såg mig i spegeln. Shit asså. Jag ser ut som eh kille som ligger inne på en bänketta med jävlig öppen planlösning... kul? inte det minsta.

Jag fick med ens huvudvärk. Måste ta mig till apoteket och köpa ett rör Treo C innan jag drar.

Ska sluta tidigt och fika strax med en vän. Måste ut ur min bubbla. Ska pressa henne på lite sjuk info om vår hemstad. Frågan är om hon vågar lita på en kille med pundarskägg. Isåfall får jag tvinga henne.

Rapport från en plågad man:
Klådan sitter i. Allt känns hopplöst. Men jag är en trägen jävel så jag ger inte upp. Däremot kommer jag nog att ta ett steg närmre friläggning idag. Jag tänker ta mig över och byta look från "Wife Beater Supreme" till "IT-extravaganza". Inget piggar upp som ett finfint IT-skägg en rutten måndag.

Jag har funderat. Jag kommer inleda själva fritagningen med en IRAKI. Allt annat vore vansinne. Jag har ju förutsättningarna och just det valet medför ju så många möjligheter. Alla möjligheter rättare sagt. Det hela började ju med en IRAKI en gång i tiden.

Skulle jag vilja lägga till emd en "Senior Sales Latino" redan dag två så finns det ju inget som hindrar mig, men om jag wejstar min irakiska så inns det ingen specialkirurgi i världen som kan återställa skadan.

Funderar på att lägga ut före/efter bild ikväll

2006.06.03 - lördag

Idag har skäggklådan skagit till med full kraft. Alla som odlar vet att klådfasen är den mest mentalt prövande fasen. Idag har inget kallt vatten i världen hjälpt. Det har kliat i fingrarna. De har velat greppa hyveln och tvångsraka mig mot min vilja (jävligt skumt formulerat i know). Men jag var smart nog att gömma mach-trean och sedan dunka huvudet hårt i väggen så att jag glömde var... eller också inte men det jag lekte med tanken.



För att avleda uppmärksamheten från min självspäkelse så har jag roat mig med att lokalisera tre goda mustaschförebilder. Tre modeller som skulle dressa sig som i smoking på min überläpp. Man måste ju ta hänsyn till avstånd mellan näsa och överläpp vilket i mitt fall är ganska stort och således öppnar upp för en större spelplan. Men jag känner ändå av den psykiskt mycket krävande "valet och kvalet-fasen" . Jag gillar alla tre goddämit. Hjälp mig här. vilken ska jag välja?

Alltså drömmen skulle ju vara en Nietzche-maffig. Alla mustaschägares heliga gud. Eller åtminstone en ståtlig Stalinbart. Men en man måste inse sina begränsningar och därför tonar jag ner den maffigaste modellen till en mer rimlig "IRAKI". Det är en tjusig kompromiss som ändå andas lite sådär lagon skönt storhetsvansinne.

Sedan en inte lika auktoritär men inte likväl en elegant "SSL" (Senior Sales Latino). Många kallar den vid det mycket utslitna och lite lyteskomiska namnet tangorabatt vilket enligt min mening borde straffas med prygel och skam. Den bygger helt sonika på att man rakar rent under näsan och lämnar en smal remsa närmast själva läppen. Den är förförisk, ja nästan hypnotisk och därför extremt poppis i säljbaserade yrken.

Den sista är en ganska alldaglig men slitstarkt klassiker. Jag kallar den "Regular Keel" efter grundaren Howrad Keel (bröderna Ewings styvfarsa i Dallas). Inte mycket underhåll bara lite lätt formtrimmade kanter och inte lika påträngande som den Irakiska förfadern.

Så vad säger ni? Vilken ska jag välja. Hur ska jag tänka ?


...och kom ihåg att hjälpa mig sprida detta gospel om vm-mustasch

2006.06.02 - fredag

Jag har fått en förnimmelse av skäggklådan. Den skrämmer mig. Man känner sig svullen och fet i hyn. Som ett riktigt as. Jag började nästan vackla - funderade på om detta verkligen var en så tajt idé egentligen... men jag sköljde ansiktet i kallt vatten och andades. Och nu är jag back on track.

Det är vanligt att man blir lite modstulen så här i början. Man ser inte riktigt poängen. Då är det viktigt att meditera och fokusera - göra några mentala wax on, wax off så att säga.

Över och ut för nu gott folk...

2006.06.01 - torsdag


Dag ett av uppdrivningsfasen. fyradagars skäggstubb. Kraftig degenerering av utseende. Bum-kavorkan har tilltagit med fullkraft och jag är inte längre representativ för sitt företag... eller nåt annat heller för den delen. Det känns som att jag har riktigt taskig hy men det är nog lika mycket för de senaste veckornas tokjobbande som för stubbmattan som breder ut sig i fejjan.

En ljuspunkt är att det är såpass kort fortfarande att skäggklådan inte börjat tillta. Ska njuta av det fullt ut. Varje sekund innan klådan är underbar. för jag vet vad som komma skall.

En bonus är att bum-kavorkan liksom planar ut och man blir inte längre ett offer för pissalkisars "glada" tjenna-broder-tillrop på spårvagnar och annat offentligt utrymme. Jag är en av dem och istället uppstår ombytta roller och jag får dubbelsätet för mig själv, eftersom ingen vill riska. Fan det är rätt sweet... men samtidigt jävligt tragiskt.

Min strategi är att odla upp en bra matta innan friläggning. Hellre ser jag ut som en hobo i några dagar än att skylta med överläppsskugga från scratch. Jag är inte hård nog för det. Inte denna gång.

More to come...

2006.05.31 - onsdag

Jag fick en länk igår till http://www.vmmustasch.se/

Det betyder att det är dags för ett nytt kroppsbehåringsbaserat projekt.

Det börjar dra ihop sig till fotbolls-VM och trots att mitt idrottsintresse är ungefär våldsamt begränsat så känner jag att jag vill göra nåt för att visa landslaget mitt fulla stöd. En patriotsatsning kan man säga. Jag älskar mustaschtävlingar men har tidigare inte hittat ett vettigt syte. Nu har jag det.

Jag har mailat runt till lite olika personer och intresset har varit ganska stort. Här på kontoret har tre av fem signat upp och runt om mig finns det andra hjältar som är redo att putta upp en fet snauspart på överläppen lagom tills det vankas VM.

Reglerna är enkla:
En VM-mustasch består av behåring på överläpp. Spröd som maffig, tjock som gles, ljus som mörk eller varför inte en röd. Alla är välkommna att visa vart stashen hör hemma. Men. Övrig skäggväxt, som hak- och kindbehåring går tjockbort. Truckerstasche må vara fett och mäktigt till vardags, men i VM-sammanhang är det tokfel. En VM-stasche bör under inga omständigheter odlas längre än till trakten av mungipan. Senast den 9 juni ska stoltheten vara frilagd och glänsa som en hårtrofé strax under näsan.

Jag inser givetvis att detta blir ett högst problematiskt projekt att genomföra ur jämställdhetssynpunkt, då den kvinnliga delen av mina läsare troligen har svårt att duka upp värdigt motstånd i frågan om ansiktsbehåring. Så antingen får ni bara ta del av mustaschfesten som åskådare, eller kanske bidra med en alternatid hårodling... vad vet jag... anything goes brukar det väl heta.

Jag tänkte själv att detta kunde bli en form av löpande uppdaterat inlägg där jag kastar in en bild samt text då och då, för att illustrera mina egna framsteg.

Jag är i detta nu inne på tredje dagen av uppdrivningsfasen. Min strategi är att vänta med rakning till jag har en ordentlig skugga i ansiktet för att då göra en enklare avskalning. Det mest vågade är givetvis att låta mach3:an göra sitt jobb dagligen men jag har ett socialt liv att ta hänsyn till. Dessutom är företaget beroende av att våra kunder har fortsatt förtroende för att hela truppstyrkan är mentalt kry - vilket lätt kan ifrågasättas om man frilägger sin "bart" redan på millimeter nivå.

Jag skulle tycka det var mycket kul om jag fick några hand upp på det här projektet. Vilken gemenskap. Lite som att tillhöra ett brödraskap eller tvättäkta banditgäng. Jag tänkte att alla får maila mig bilder när mustaschen praktfullt blommar på läppen. Förhoppningsvis mynnar det hela ut i ett storslaget kollage här på bloggfrossa. Vad säger ni? Vilka är med?

Slut upp och bli en mustaschbroder nu!

Här länkar jag till ett tidigare inlägg "Att anlägga en stasche" som jag skrev för nästan ett årsedan för att mentalt stötta mig själv. Då var det en Roskildestasche som var temat och det är ingen jävla lek vill jag lova. Mustasch odling kan vara såpass psykiskt krävande att en krigssituation i många fall kan verka relaxed i jämförelse. Sånt kräver förkovring och jag tar alltid ansvar.

Jag ser främst tre möjliga modeller. Smal försäljasmustasch, pedanttrimmad porrfilmsmustasch eller en så kallad allsmäktig "IRAKI". Vilken det blir är för alldeles för tidigt att orda om nu. Det beror helt på dagsformen den nionde.

Det var allt för nu - återkommer...

/mike

107 kommentarer:

Nemo sa...

Gött! I'm in... men räkna med att den går visslar av senast 11 juni.

Anonym sa...

Underbart!
Mustascher är intr granna, klart man är med! Vågar nog inte yttra något om det på hemmaplan dock...
Så du kör fegtaktiken Mike? Med tanke på hur du verkade förra gången är det nog ett tryggt/klokt val!

SixesAndSevens sa...

Vill se dig i en elegant tangorabatt, Mike!

Lovar att själv lägga min gilette for women på hyllan ett tag! Eller kanske inte...

mikebike sa...

gött gensvar!

vaddå visslar av senast den 11 juni nemo? ska du bara ha den i två dagar? varför?`

dab visst är de granna. men vad menar du med hur jag verkade förra gången?

miss sixx: det kommer nog bilder skulle jag tro;)

Stefan sa...

"då den kvinnliga delen av mina läsare troligen har svårt att duka upp värdigt motstånd i frågan om ansiktsbehåring"... jag kan lätt plocka fram ngra kvinns som direkt kvalar in ;)

och innnan ngn hoppar på mig...det är soft med skäggiga damer, no problemos, fine som snus etc...

fan Mike... jag har värsta storyn på g om just skägg (och reaktionerna jag mötte upp) - men du hann före. Men rak i ryggen kommer den att publiceras på fredag. Word!

mikebike sa...

hahaha stefan men du... nu snackar vi stasche.. är du med? gött! jag signar upp dig!

Anonym sa...

Fantastiskt!
Vore jag en man skulle jag signa upp direkt. Ser fram emot denna mustaschreality. Heja killar!!!Lovely!

Anonym sa...

Hur länge ska den sitta? Jag fick nån faderskapspsykos när grabben kom, odlade en sån där Eric Gadd-ring runt munnen men jag minns att det var ett h-vetes kliande.

Stefan sa...

adde...hahaha

mike..jag e på. vi snackar "en calzone med extra mycket ost, att ta med "-stache

Nemo sa...

Mike: ... odlingen påbörjas imorgon...inom en vecka är den "Saddam-tät" (bildbevis kommer)... men - och detta är viktigt - eftersom jag har KMÖ-frilla ser jag lätt ut som tysk bögporrstjärna i den outfitten... och jag vill gärna vara hänsynsfull mot min omgivning... men OK... jag härdar ut så länge Sverige är med i turneringen

sockerdricka sa...

Åh, nu blir jag lite avis. :(

mikebike sa...

TILL ALLA: hjälp mig gärna at sprida detta till alla ni kan.
tänk vilket posse vi kan dra ihop här... ett bloggposse... och ni tjejer som inte vill vara med men ändå vill... ni är mer än välkomna att vara alla staschehjältars "Hangarounds"

annaw: som jag har sagt så är det sorgligt att detta är främst riktat till oss pojkar... men givetvis är du välkommen att ställa upp ändå... du vet att även ben, armhålor och annat gills;)

Adde: det är upp till dig. målet är ju att ha den hela vm men vem vet om man ens orkar till starskottet? den som lever får se. jag e iallafall taggad. kul om du är med.

stefan: ja du kan då hitta ord för allt. skönt att ha dig med. sprid ordet!

Nemo: du är stenhård - det är bra! vad är KMÖ-frilla. teach me!

Sockerdricka: jag förstår, men du får delta med hej och hurrarop då (vilket är nog så slitit)...om du inte tror att du kan odla dig in i matchen;)

Anonym sa...

Vi tjejer får väl snällt gå bredvid männen och låtsas att vi inte skäms. Det är en prestation likvärdig en ful stasche.

mikebike sa...

mysticqueen: hahaha... ja höga charmpoäng på den... alltså jag sitter och flinar som fan nu... försöker tänka mig in i situationen... nä det går inte;)

frugan: nu tycker jag du är elak! stolt gå bredvid är ingen prestation... men när du hejar på.. då snackar vi!

Anonym sa...

fan jag blir sugen, men det går inte, skitjobb man har ibland då!
Myckte bra ide dock!

Emi sa...

Jag hejar på men kan inte direkt odla nåt själv.. Så länge inte huvudhår räknas, men det gör det nog inte.. Har du fått mejl förresten? :)

Nemo sa...

Jo, käre Mike...

KMÖ-frilla kännetecknas av att bäraren ser ut som en Kuk Med Öron....

En KMÖ som blivit lite gammal... övergår till BMP (Balle Med Päls)

jennypenny sa...

Nej nej nej.. varför?! Ni är så mycket finare utan mustash. Ja visst, det må vara en rolig grej o kanske är jag bara avundsjuk..eh? MEN, det är fult.

Kan det vara så att en av killarna på tv4-sporten är med på din idé? Jag har ingen aning om vad för sportnyheter han förmedlade igår kväll, var helt chockad av det fjuniga o spretiga under näsan på honom.

mikebike sa...

Säljare: bara de som vågar vinner!

Emma: synd hörru men du får vara med och heja på du med. japp fick mailet. ska svara. lovar.

nemo: mohahahaha hahahaha hahah... och så vidare... det var "dagens"

Jennypenny: riktiga män bär alltid snutmustasch.. har du inte hört det gamla ordspråket??

Emi sa...

HEJA HEJA! :)

lisa sa...

åh, jag har alltid varit så avundjuk på att det bara är män som kan få fram en mer eller mindre vettig ansiktsbehåring. Jag har liksom velat ha ävend et alternativet, och inte "bara" kunna välja frisyr på skallen.
Är rakning av endast den ena armhålan ett vettigt alternativ? Då skulle man ju faktiskt kunna misstas för både det ena och det andra. Knäppskalle till exempel. Ungefär som mustach.

Anonym sa...

Är det någon mer än jag som noterat likheten mellan de bägge mustaschprydda herrarna Rudi Völler (fd tysk förbundskapten) och Joey Silvera (annat yrke?
För övrigt lät jag frilägga min egen nyanlagda snorbroms redan i måndags.

mikebike sa...

lisa: rakning av ena armhålan är absolut ett värdigt alternativ. då är du med i vm-mustaschen på lika villkor kan man säga kanske.... bara du redovisar som vi andra;)

dice: ja då väntar jag bara på bild serrö. synd att du redan är klar. jag tänkte att detta kunde vara nåt vi växte i tillsammans;)

Anonym sa...

Frilagd, men inte klar på långa vägar. Jag tyckte 5 dagars skäggväxt fick räcka och är redo för tråkningarna på vägen. Den blir finfin lagom till första matchen. Kanske tonar jag den i rött...

Anonym sa...

Även jag fick länken häromdagen. Jag började salivera i hopp om en hyllningssida till Paul Breitners gudomliga VM-mustasch. Blev svårt besviken. Men har ändå drabbats av acne på överläppen varför jag, av praktiska skäl, är inne så länge som finnen består. (Eller åtminstone tills jag börjar på nya arbetsplatsen, då denna är förknippat med överklass, segling och stil. Men icke mustascher.)

Alley Cat sa...

Jag är mer än gärna hangaround i detta syfte... :-)

Cad gör man inte för sina favoritmän?!?

Anonym sa...

Efter en stunds övervägande är även jag med. Odlade en rejäl IRAKI inför en mustaschfest en person ur bekantskapskretsen drog ihop för något år sen och jag håller med, en krigssituation är rena barnleken.

Sign me up!

mikebike sa...

murre du är inräknad. glöm inte bild sedan !

Emi sa...

"pissalkis" hahaha, you're one of them now :P

mikebike sa...

emma: you dont HAVE to rub it in;) dewtta är en känslig fas förstår du´.

Anonym sa...

jag spred länken till mitt korpfotbollslag för att höja moralen efter en förnedrande genomklappning med solklar förlust som facit på en leråker till plan. vi har hela tiden premierat ansiktsbehåring i laget, men "för att kunna lyckas min läpp den måste smyckas med en stor och lockande mustach", som sången förtäller. min tangorabatt, modell "evil" kommer snart få konkurrens... jag håller tummarna för att du löper linan ut den här gången och inte klipper av dig den mitt under roskildefestivalen...

förresten söker vi en fotbollssugen målvaktsaspirant med en stilig mustach i stockholm. alternativt är också ett rejält skägg meriterande...

/c

mikebike sa...

jag tolkar det som att du är med c-man?! då förväntar jag mig en bild till utställningen här på bloggfrossa. när den är frilagd så att säga... eller är den redan det?

Anonym sa...

du mike, jag tror jag i vanlig ordning behåller ett blygsamt hakskägg med jazzdito. är jag diskad? eller kan jag frilägga den i photoshop?

/c

mikebike sa...

det är ju inte många regler men de är hårda. Det är väl egentligen bara en och det är just att skäggkombo går bort då är det ju inte en vm-mustasch längre. jag röstar på förnyelse c-man! våga och du skall vinna som legenden säger

Anonym sa...

skit också... min mustach är ju annars en av få saker i mitt liv jag är skapligt nöjd med just nu (förutom roskildebiljetten). men jag ska nog inte knuffa lyckan och försöka tävla med den, sånt går aldrig bra för mig...

/c

sockerdricka sa...

Du ser ju ut att vara på god väg! :)

Stefan sa...

fuck... jag råkade gå bärsark med rakhyveln i morse (05.30) och svepte med två dagars stubb...

börja om från början liksom

Anonym sa...

Looking Gooooood Mike!

Det blir ingen egen odling för min del men jag har spridit länken och det är en hel del som verkar sugna. Det här kommer bli otroligt bra om alla håller ut.
En för alla, alla för en! Skaffa mustasch! Jag har faktiskt ett gratisvykort från Paris med en finfin mustasch som motiv med rekommendationen på baksidan att ha den på sig på arbetsintervju. Har dock inte testat den än. Kanske är det dags nu...

mikebike sa...

c-man: det är ju ingen tävling. det är 100% gemensskapssatsning. klart du ska vara med... tänk så här. det växer alltid ut på hakan igen.

sockerdricka: javisst. på väg i fullfart mot "bart"-riket.

stefan: hjärnsläpp? ok detta är sista chansen vet du. hade detta varit imorgon så hade du varit ute... hårt men sant;)

annaw: tackar tackar. ja tack för spridning. försök gärna att leda in dem här i bloggfrossas härliga gemenskap.

Alley Cat sa...

Jag fortsätter med min gamla goding - allt klär en skönhet!

Glöm inte att vi hangarounds är till för att exempelvis klia er på hakan om det skulle bli för jobbigt..

Och du Mike, Alley Cat är förresten alltid Alley Cat!

Alley Cat sa...

Stefan: hur vågar du föra ett vasst föremål som en rakhyvel i närheten av ansiktet klockan 05.30?!?

Jag vågar inte ens raka mig under armarna vid den tiden, av rädsla för att i det koma den tidiga ottan för med sig råka slinta och skära av mig bröstet!!!

Ni män är så modiga! *skratt*

mikebike sa...

alley: mycket fint av dig... ska komma ihåg det när jag febersvettas och vrider mig av skäggklåda;)

Alley Cat sa...

För hangarounds är väl "ditt ord är min lag" praxis; så vad som helst, mike, vad som helst!!!

Stefan sa...

Alley har man ett haka som lätt skulle hoppa upp ett par nivåer på "flyende haka skalan", medelst ett par snabba snipp-snapp med ett vasst föremål är det inge fara på taket...;)

Mike...jag lovar sista gången rakhyvel möter steffos haka innan 9:onde. (jisses...i 3:dje person singularis...going James Brown liksom)

SixesAndSevens sa...

Det gror ju fint!

Emi sa...

Mike: Haha JOOO det behöver jag, men jag kan trösta dig med att jag kommer joina dig i pissalkisklubben ikväll (inte pga av en mustasch dock.. ;))

Kissen sa...

Lycka till med odlandet mannen! :)
Se till att visa ett snajdigt slutresultat!

Vi på Kantarellen sa...

"I´m in"!... Duger det med Stephans mustasch? Han har laddat för detta i snart trettio år. Foto kommer snart på bloggen.

Anonym sa...

Ha ha!

Det blir som i Irak. Alla av hankön ( och del av honkön för delen) suktar efter att ha samma mustasch som Saddam Hussein..

Vi på Kantarellen sa...

Min del är klar... kommer jag till himlen nu? :-)

mikebike sa...

alley: hehe... ja du kan väl hålla utkik efter ett par hallicktonade;) de skulle passa så bra med mustaschen det vet;)


Stefan: thattaboy!

miss sixx: jodu det är det men idag har jag fått en förnimmelse av klådfasen.

emma: skönt att du med joinat nu.

Plattkatt: and yopu can take that to the bank.

Anonym: javisst är det vackert... tänk dig en klunga män komma gående med mustasch... det är nästan lika vackert som när vitsippsdalen blommar.

mamselamsen: youre in and youre in heaven! fan hälsa stephan att han har alla förutsättningar att nå en kreddig irakisk nivå:)

Anonym sa...

jag är på också mike.

jag skall sälja mitt skägg och rigga en schysst el pedro mustach när vi åker hem ifrån berlin den 16:e Juni

mikebike sa...

fint pedro. jag har väntat på ditt deltagande. glöm bara inte reglerna. längden, inte nedanför trakterna kring mungiporna;)

Andreas sa...

Okej!

Det här kan kommas att tas emot med sjukt stor avighet hos den kvinnliga delen av samboskapet, men jag ska ge mig på ett försök. Som gammal innehavare av ett klassiskt 90-tals grunge-skägg och med vetskapen om att stubben växer grymt snabbt, så ska jag lägga ner rakningen under helgen, för att måndag morgon presentera ett utkast till VM-mustasch... måste bara fila på en design...

Och hakar jag på, sitter muschen såklart på sålänge Sverige är kvar i VM. Den 19:e beger jag mig för övrigt till Köln och blir kvar till den 25:e, så det kan bli intressant att följa tyskarnas reaktioner... =)

Anonym sa...

En sak slog mig rakt på läppen. Citerar reglerna:
"Mustaschen skall bäras så länge Sverige är kvar i VM-turneringen, minst."
Turneringen. Singularis. Annars innebär det att om Sverige mot allt sunt förnuft skulle råka gå och vinna VM att staschen måste sitta på 4 år till, om nu inte kommande VM-kval skulle gå åt pipan?
Har hotat sambon med att behåringen sitter kvar tills Sverige åkt ur VM, vilket i ovanstående fall av utopi borde innebära ett totalt sexfritt förhållande åtminstone ett par år framöver.
Fast det är nog ett VM-guld värt...

Anonym sa...

Bögporrskådis rockar! Jag kan ibland känna att det vore cool att ha modet och kunna se ut som Günther.

I'm in!

Anonym sa...

Nu måste ju jag ge mig till känna. Har läst bloggen flera månader nu och gillar den skarpt!
Jag vill också bidraga med något till denna gemenskap, går det bra om jag tvingar sambon att skaffa sig en musche och skickar in? =D

mikebike sa...

Andreas: du är välkommen in i tävlingen... hahaha många verkar tampas med hårda kvinnor som inte förstår det vackra och allra minst roliga i det hela. min kollega är förbjuden av sin donna, men han skyller på den ny rakapparaten han fick i födelsedagspresent för nån vecka sedan;) hälsa emma! det är väl emma du är tillsammans med?

Dice: hahahahhaha alltså det viktigaste av allt är ju att den sitter där lagom till avspark. jag vet själv inte hur länge jag orkar ha den där men jag hoppas på ett tag.

superstasche: du är så välkommen in i klubben. och du. glöm inte att leverera bild när den är frilagd.

jemni: hej hej... vad roligt att du ger dig till känna. varför har det dröjt så;) det går alldeles utmärkt att tvinga din sambo och sedan skicka bilden... precis samma sätt är mamselamsen med på.
väl mött.

lisa sa...

min sambo vägrar, så jag får fundera på armhåle-varianten. Tur att det finns photoshop.

Vi på Kantarellen sa...

Självklart ska du ha en IRAKI! Ursexigt juh!

Anonym sa...

Du ska inte klippa till med en Sam Elliot då?

http://www.stewartsattic.com/Marx/specials/whosjohnny/samelliot.jpg

Vi på Kantarellen sa...

Josh: Är inte det en IRAKI!!!

Sam Elliot... "that sexy thing"!!

Vi på Kantarellen sa...

Jag kom inte in på den sidan! *suckar*

danne sa...

Mikebike: det känns som om vi har en 123 kommentares på gång... :-) Jag stödjer, men det blir inget busskort. :-) Kaffe på söder däremot! :-)

När det gäller muscharna så har du missat den främsta. Har du inte sätt tv-programmet med shopperkillarna som bygger på beställning (farsan och hans söner)? Kolla in farsans musche. Han ser ut som ett nyrakat lejon med en vågbrytare kvar från hals till hals, och det är ju ingen vacker syn. Speciellt inte på en gammal gubbe.

Själv gör jag mina tappra försök att vara med i tävlingen men det är inte så lätt eftersom överfallsrisken ökar i kvatrat med muschen. Innan så robbade folk mig här i Guatemala för att de trodde jag var rik. Nu rånar de mig av barmhärtighet med resultatet att jag alltid får behålla 50 pezos och uppmanas att gå till en barberare. Jag vet inte hur länge till jag orkar, men jag ska försöka ett tag till. Sedan tjejen gjorde slut slipper jag i varjefall gnället från henne. :-) Fan.. nu brinner det på gatan igen... måste dra. Peace bro

Nemo sa...

Längre upp i kommentarstrappan föreslogs Sam Elliot... aj, aj, aj... den går nedanför mungipan.
IRAKI regerar. Ett tips - använd ögonbrynsfärg och på en arabique touch så det styva taglet blir mer brutalt och taxi-vänligt.

Anonym sa...

Med en maffig överläpp som din är det ju nästan tjänstefel att inte köra på en SSL! Tänk på alla som inte har möjligheten att lägga stasche/läpp-ratiot på 50/50 och ändå ha en fet rabatt! You can make it happen!

Anonym sa...

Iraki classic?

Alltså en sådan rabatt med hälften blod och hälften plagiat deo från Beirut är något du måste förtjäna!

Själv kör jag med voododock på motståndarlagen men om din mustach fungerar kör hårt!

mikebike sa...

mamselamsen: point taken. Iraki förs till protokollet.

josh: sam elliot, noserribob!

danne: visst men det räknas ju inte riktigt eftersom detta är ett följetongsinlägg. ahh brinner på gatan (igen) det hade vart nåt för El Ojo här i stan men kanske inte så mycket att jiddra om i guate?

rush: verkar poppis med iraki. kan bli kan bli.

nemo: jag har faktiskt lite funderingar på att förstärka med ögonbrynsfärg... lite fejk men vad gör man inte för the looks;) hur går det med din? växer och frodas? klådfasen?

caiman: Ja du motiverar det väl. jag ska övrväga helt klart känner jag. visst ser han tuff ut på bilden... men jag är inte lika rynkig (än) så kanske att lite effekt går om intet då.

luca brasi: du har helt rätt. man ska förtjäna den. men man måste gräva där man står. "Där" kanske lidande inte är synonymt med vad vi lite mer sillmjölkesvenskar upplever som lidsamt. jag upplever klådan som kinesiskt vattentortyr så när min IRAKI blomstar då har jag fanimej gjort mig förtjänt av den.

ingen som säger tummen upp för "regular keel"?

Emi sa...

Jo fan, Dallas är ju rätt ball. :)

danne sa...

Mikebike: Jag hittade musheförebilden från choppersgänget på teve: kolla in farsan Paul sr. http://www.orangecountychoppers.com/occweb_ver2_biopage_paulsr.php (eller roten: http://www.orangecountychoppers.com)

Ps: såg du min ansökan om att ingå i el ojo i den andra posten? ;-)

Anonym sa...

Kan förövrigt meddela att jag nu är stolt ägare till ett par pilot med guldbåge+grönt glas+fjädring!

Enda nackdelen är att plast-grejerna bakom örat är svarta och inte vackert leopard/bärnsten. Men jag är ändå helnöjd!

Min röst ligger kvar på SSL, rynkig eller ej! Med en tillräckligt maffig SSL ska inte folk ens se om du är rynkig eller inte. Målet måste ju vara att ha en SSL som folk inte kan ta blicken ifrån!

Andreas sa...

Jodå Mike, här växer det och frodas... Lyckönskningarna på hemmaplan från Emma är dock sparsamma. Hot som "jag älskar dig inte längre" och andra liknande förekommer oftare, varvade med rena böner om att raka mig. Jag står på mig!

För övrigt är ju en snabbstöld i damens sminkväska och "låna" mascaraborsten ett säkert kort för att öka på fylligheten, jag tänker dock låta bli eftersom jag vet sen tidigare att färgen på mitt skägg är rödbrunt, jag menar, hur mycket bättre än så kan det bli i Tyskland, egentligen?

Största problemet blir väl om folk tar mig för tysk, min skoltyska är väldigt väl glömd och lär inte underlätta särskilt mycket för mig...

För övrigt skulle jag lätt satsa på latinostuket om du har de förutsättningarna, jag tror jag kör på en Keelare själv =)

Alley Cat sa...

En regular Keel, Mikebike! Snälla en regular Keel...

mikebike sa...

caiman: det låter smukket måste jag säga!... vart hittade du dem då?

andreas: fan vad gött rödbrunt. net är nästan bonuspoäng på det. med en iraki är det klart att man bör förstärka från alla håll... och då gärna med lite extra color.

alley: gött... första rösten på keel.. den e fan underskattad.

superkryp sa...

Det första man måste lära sig om man ska orka odla nån form av ansiktsbehåring är ju att slänga alla bra hyvlar. Sen finns det inte en chans att man tänker tanken ens, tycker jag.

jennypenny sa...

Jag tycker helt klart att om det nu måste var en mustash så ska du satsa på dallas-stilen. Gärna med hatt och cigarr oxå :)

Anonym sa...

mike: det är det bästa av allt!! Jag köpte de för 75:- på OK/Q8.

Älskar såna här köp!
Alla puckon till polare går till lyx-ställen i stan när en själv hittar de smuttaste brillorna norr om varberg på en vanlig sketen mack!

Märket är "Haga eyewear sweden" och de känns riktigt stabila och bra vilket bara gör hela grejen ännu underbarare!

mikebike sa...

superkryp: mycket bra men jag e fattig så jag har inte råd att slänga min mach-3 nu när det snart vankas fritagning. men fan vilken smutt plan. Att bara hålla sig med bic engångshyvlar.

jennypenny: ja fan den som lever får se. jag är villrådig nu. får sova på saken.

caiman: grymt. betänk då att mina magiska inkl leopard/bärnsten kostade 5$ under 40 SEK alltså. det du. ju blilligare desto mer magiska säger de. grattis iallafall. får nog ta mig en repa på ok/q8 känner jag.

Stefan sa...

Mike...hemma hos mig finns en beskrivning om vad det är jag går igenom ...


argggggggghhh det kliar som fasen...men jag är stark. Våga Vägra Rakhyvel!

Anonym sa...

Fan vad det kliar... MEn jag härdar ut. Ser verkligen ut som en alkis.

Ska införskaffa mustaschfärg så att min blivande IRAKI kommer att se fin och grov ut. Halva staschen har ju ljusa hår. Fan oxå...

mikebike sa...

Stefan: jag är stolt över dig pojk.

H: ja jag funderar på att köra färgat med. jag börjar bli nervös att min iraki inte kommer hålla måttet när det är dags för friläggning. men vi är tuffa och får härda ut. jag ser ut som ett jävla avskum nu men jag låter inte det bryta ner mig. finns värre saker här i världen.

mikebike sa...

gruyere: vi kör fegisodlandet. alltså helskägg som förkläde under uppodlingsfasen det är där klådan sitter.

Anonym sa...

Okej, här kommer ett erkännande.
Jag har faktiskt vid ett par tillfällen besudlat överläppen med en äkta "biker", någon slags tunn och billig variant av en "Danny Trejo", med en aning längre sträckning ner mot halsen. Iförd anskrämlig cowboyhatt har jag faktiskt under små stunder känt mig som Wild Bill Hickok, men det var snabbt övergående.
När vi besökte Atlantic City i våras hade några bägare runnit ner när jag skulle forma denna egenhet så det slutade med att skägget på själv överläppen gick förlorat varpå en alldeles märklig variant uppstod där så att säga bara rännilarna nedför mungiporna återstod. Som nå´n sorts jävla dreggel, tog inte många poäng med den skapelsen kan jag säga, så mustaschen är ett avslutat kapitel.
Nå´nstans innerst inne när jag ändå en dröm om att någon gång tillbringa 24 timmar med en rigtig "jugend-rabatt"...

Vi på Kantarellen sa...

Ingen klåda alls här!

mikebike sa...

bra mamselamsen!
min har gett sig också

SixesAndSevens sa...

bild! bild! bild!

Vi på Kantarellen sa...

Nu är det bara en sak till fattas dig inför VM.

Du måste lägga på dig en femton kilo på magen. Det duger inte att sitta i soffan som värsta atleten i soffan under fotbollen.

Så skicka nu ut frugan att inhandla 32 Budapestbakelser till dig.

Thérèse sa...

Jag håller med mamsen , ska du klä dig i hustrumisshandlarlinne , folköl och porrfilmsmustach och glo på VM duger det inte att se ut som en atlet. MINST 15 kilo på magen saknas.

Förresten hade min trä-slöjdslärare som kallades Hitler och alltid luktade svett likadant linne

Stefan sa...

hörru! watch it...saker som växer är för likt sakersomsuger...

hmm... kan mike kan jag sugfrossa? kan det vara någe

och whats with the bira. är det norrlands jag skönjer? är det det som gäller? fuck jag som laddat upp med pripps blå. vet inte vad som hände men Ledin knackade på i skallen på mig när jag stod på systemet och jag kom hem med en laddning blå-blå-vindar-o- vatten-bira

mikebike sa...

mamselamsen och therese: jag anar fjäsk för pluspoäng;)

för ICKE att den kroppen ni ser är atletisk... ohhhh no! men tacka ändå... och jag tror jag passar de där 15.

stefan: hmmm ok låte gå för det då... skugge mailade och tyckte att de var för likt hennes "saker som växer" men jag viftade bort kritiken och kallade hennes påstående för befängt;)

Anonym sa...

Åh, underbart!

Alla ni som funderar på att anlägga en redig stasche men kanske inte vågar? Lyssna då på Thore Callmars Orkester´s cover på den franska låten "Les Moustasches". På svenska heter den Mustaschen, rätt och slätt.

"Här kommer han med mustaschen
och bugar och ber om en dans
Här kommer han med mustaschen
dom andra dom har ingen chans"

HEJA BLOGGFROSSA`S STUCHE-POSSE!

Anonym sa...

den där hakan ska jag spana efter på diverse apotek i sommar. ett rör treo var det va?

frågan är bara vad jag ska köpa på alla apotek. jag är frisk som en nötkärna.

Vi på Kantarellen sa...

Therese: VAR gick du i skolan: Jag hade också en slöjdlärare, som vi kallade "Trä-Hitler"?

Jag gick i Kjula!

Anonym sa...

Trä-hitler är nog ganska vanligt förekommande i tröslöjdlärarbranschen. Vi hade oxå en, och jag bor i Värmland.

mikebike sa...

tack för tipset johan.

solskydd melinda för ska du försöka spotta mig får du nog räkna med en hel del häng utomhus...;)

mamselamsen: jag nåller med föregående. tror också att det är vanligt förekommande. i kungälv hade vi med trä-hitler. vi hade även en gympalärare av den gamla skolan sas, som kallades plint-hitler;)

Babushka sa...

Okej..här var det minst en miljon kommentarer. Jag tänkte bara meddela, som sambo till Mr Skrävlar-Andreas här ovan *pekar låååångt uppåt* att det så fan heller blev nån VM-mustach på måndagen.

HA! VICTORY!

När vi åker till Tyskland så har jag sagt åt honom att om han ska ha en mustasch så tycker jag att han ska ha en liten en mitt på läppen...då får han nog så mkt spö av tyskarna så att han rakar bort den.

Det är hårda bud här... ;-)

Stefan sa...

oh...mannen! Shiiiit...jag lyckade missa fjärrkontrollen! Mo haha... Det är detaljerna som gör det.

word!

Stefan sa...

Nitzche och hans ubermensch hade nog sin bas i ubermusch...

Anonym sa...

NIETZSCHE heter han. häda inte ;] <3

Anonym sa...

Om man vill vara fin får man lida pin. Skulle inte tro det. Vill maken odla i nyllet får frugan lida. Mike, du kan inte ana hur tacksam jag är för att det snart är slut. Hår i fejset går bort! Må bäste man vinna, men när tiden är inne är de jag som serverar rakdonen på silverbricka till maken. /Frugan som förväxlade muschen med en mördarsnigel

Blancaflor sa...

Show us the stache!

Nemo sa...

OK Mike - vi får ha vårt eget Bagdaddagis... du är välkommen att hämta någon av mina editions på Nemobloggen för ditt stachecollage

Anonym sa...

mike, det kanske är läge att investera i sån där max factor - make-up-for-make-up-artists mascara som lovar tre gånger så tjocka ögonfransar? vore väl nåt att trippla staschens tjocklek med ett drag...

/c

Anonym sa...

Bike!!

Måste bara uttrycka min djupa tacksamhet för att du sliter med staschen och låter oss ta del av det.
Hade jag haft lite kraftigare växt själv hade jag också försökt, provade för nått år sen och lyckades inte få mer än en 10-12 årig turkisk pojke...Inte så snyggt när man just fyllt 30.

Keep up the Good Work!

mikebike sa...

emma: den killen har fan tappat allt i mina ögon. snacka om "mycke snack och lite hockey" men kredd till dig för handfast ledarskap! ;)

stefan: ja du visst är det så. jag läste om snigeln också. shit. men det är bra att du står på dig. hiva över en bild vettja.

J: är det J som i "Josefine"? Isåfall förstår jag. Förlåt mig så mycket ;)

Anna: hahaha... fan välkommen. jag är mycket stolt över din man;)

Blanca: den som väntar på nåt gott... ;)

nemo: tackar tackar, räkna med det;)

C-man: du vet jag har faktiskt funtat på det... men jag är ju mer en man av au de naturelle du vet;) så jag får lida järnet nu. uthållighet belönas i mustaschhimlen.

mikebike sa...

sven: vassego... men jag börjar bli trött på denna följetången nu;) men bild kommer.

Anonym sa...

Så, nu har jag offrat min nyodlade och ståtliga trucker-musche till förmån för vm-muschen. Jag väntade till efter tysklandsmatchen för att inte de skulle få onödigt stöd från min musche.

Hur vill du ha bildbeviset Mike?