söndag, juli 23, 2006

Gratis påtår

Idag när jag satt på Columbus och skrev så kom en kille in. Han såg exakt ut som en ung Chris Cooper. Lagom mycket hillbilly, omåttligt mycket hård.

Han hade långt hår en mexikansk banditstasche och lagom koppärrig hy. Pondus - written all over him. Han frågade om påtår och fick det gratis. Själv fick jag betala en femma, strax innan. Det kan jag ta. Är man charles-bronson-tuff utan att göra sig till så ska man fan bli bjuden på påtår. Är man en mes får man betala. Störst går först - sån är lagen.

Fan, jag vill också vara störst nån gång.

Aldrig sett en kille i hawaiimönstrat och trällor (träskor) se så tuff ut innan. Inte ens på film och absolut aldrig i verkligheten.

16 kommentarer:

Ullton sa...

Det är verkligen mäktigt när man träffar folk som är coolare än en själv, men det får inte hända för ofta.. Kostar påtår pengar?

mikebike sa...

Tyvärr inträffar det givetvis hela tiden i mitt fall ;(

ja i göteborg betalar man halva priset eller en tredjedel för påtår. rubbat va. det ska ju ingå när man köper fulkaffe. fast det kanske bara är mesarna som får betala... hahaha.

Silverfisken sa...

Chris Cooper är rätt så stenhård, faktiskt. Dock tror jag aldrig att han varit ung. Han föddes så där.

Vi på Kantarellen sa...

Lille vän!

Kom till mig på "Mamsans". Där får du både påtår och tretår... GRATIS!

Nemo sa...

På "Femte Lång" officiellt Plantagegatan finns uppe i hörnet mot Värmlandsgatan ett stabilt hak! Mintfräscht faktiskt. Kan aldrig tro att du behöver betala för påtår där. Satt och njöt en "Evil Americana" där igår och blev totalöverrumplad på prissättning och servicenivå. Och... jag ser INTE ut som en badactor...Try it out

mikebike sa...

silverfisken: halloj. ja så är det nog. med ung menar jag ju inte femton typ för det har han aldrig varit. jag menar mer 35. ja damn, han var så tuff. han måste trott att jag flörtade med honom för han tittade konstigt på mig flera gånger. jag satt nog och dumlog och jag vet att jag hade ögonene uppspärrade precis hela tiden. ville inte missa en hundradel av honom. jag skulle vilja vara hans vän. tänk att hänga med en kille som ser exakt ut som en "yngre chris cooper". mächtisch!

mamselamsen: taget. nån gång kommer jag stappla in hos mamsans i nybban och då ska jag dricka påtår så att det sprutar ur öronen;)

nemo: du snackar "con leche"... ja det är en gammal favorit. trevlig personal (men de verkar ha gjort sig av med den söta franska tjejen) och de vet hur man drar en snygg espresso.

Anonym sa...

Vissa har "det". Så är det bara.

Ullton sa...

Kanske är det inte mesarna som betalar påtår, utan dom som ser täta ut. (detta skrev jag mest för att göra dig glad)

Ullton sa...

GBG verkar ju dyrt, så jag förstår att de tar betalt för påtår. När jag åkte spånka där sist kostade det 800 spänn. hur står ni ut?!

mikebike sa...

anna den morgonpigga: haha ja det var värs... lever du efter devisen fånga dagen eller är du bara en morgonmänniska?

ja visa har "det" andra inte, uppenbarligen ;(

Ullton: hahaha näe.. åkte du fast på vagnen det första du gjorde? brrr...

och du, tack du är fin men jag ser knappast tät ut. kan det vara nåt annat;)

Alley Cat sa...

Det handlar inte om coolhet, mikebike...

Det handlar ju självklart om att tjejen/killen i kassan tyckte att du var snygg/verkade trevlig/eller något annat positivt och således ville hon/han få chansen att få ytterligare kontakt med dig dvs när du betalade henne/honom ännu en gång. Det var därför du fick betala för påtåren inte för att du var mindre cool.

Han den andre som slapp betala var helt klart bara helt ointressant för personen i kassan...

mikebike sa...

alley: åhh nu är du sådär snäll igen alley... du kan vara en av de bästa personer som går omkring på vårt klot;)

lisa sa...

Men Columbus? Är inte det bara skitsunkigt med världens snålaste mack-tillbehör? Varför hänger du där?

mikebike sa...

lisa: där har du fel. det är inte lika trendigt som zenit (men fan inte sämre) vilket innebär att lite folk kommer dit. vilket betyder lugn och ro. plus den viktiga add on featuren okrypterad bredband in the area. så man surfar gratis.

sedan har de bytt ägare och han som äger det nu är skittrevlig plus tjejen som jobbar där. ockås jättetrevlig.

kaffet sög förut. nu är det bättre.

lisa sa...

får väl ge det en chans till.

Caravaggio sa...

Tuffhet bör alltid vara avgörande i det vi kallar samhället.