tisdag, augusti 08, 2006

Jag har alltid tyckt...

att "Bill Fisk" är ett koolt namn...

8 kommentarer:

Unknown sa...

Hetter inte en figur i Woodhouses böcker Bill Fisk? Har för mej att jag har läst det nånstans

Jag ville döpa vår nyinköpta hamster till Psyko men fick inte för barnen *mutter*
Det är ju ett ascoolt namn på ett råttdjur...
Hulda som kräket fick heta är inte lika coolt...

Anonym sa...

Det är rätt coolt faktiskt.. Sätter ju sig om man säger så. I Estland är det rätt vanligt attman heter Lax.
Tycker Biff Malibu är coolt som fan. Tror nån i norska bandet Turbo Negro(?) "heter" så.

Har förresten en polare som heter Darth Vader i andra namn. Det är rätt tungt. Har sett pass och deklaration så det är inget jidder

Caravaggio sa...

Jag har personligen alltid tyckt att Per Svartvadet är väldigt catchy

A sa...

Jag har en bok med en författare som heter Len Fisk, vi funderar ibland på vad hans fru heter. Brenda Fisk låter troligt.

A sa...

Jag var tvungen att kolla. Och hans fru hette verkligen Brenda Fisk. Det enda som saknas är väl att deras barn heter Hal Fisk. En bild på Len och Brenda Fisk finns på http://www.ecst.csuchico.edu/~len/other/lenfotos.html
(jag var bara tvungen)

Anonym sa...

Jag har en kompis vars brorsas kompis morsas brorson heter Otto Statyfundament Haegerbom.

Anonym sa...

Förutom att det är coolt låter det som att det är en jävligt elak snubbe. Jag tänker inte på en svensk betoning när jag hör namnet.

Anonym sa...

En gammal kund till mig heter (håll i Er): Sigge Citron (inte sällan började vi samtalet med "tjenare Sigge, du är inte sur?")

En annan kund heter Eva Timglas ("Tjenare Eva, har Du tid"?)

Höhö...
Fantastiskt kul blogg - skit i pausen för bövelen.
/A