torsdag, juni 28, 2007

En psykologisk kluring

Hittade en kluring igår. Skall bli intressant att se vad Ni kan komma upp med. Mycket intressant. Svar och förklaring kommer senare idag.

Ni som redan sett kluringen avslöja inte svaret är ni snälla.


Bakgrundsinfo:
En kvinna är på sin mors begravning och träffar en kille som hon inte kände sedan förut. Hon tyckte att den här killen var helt underbar. Han var så mycket hennes drömkille att hon blev kär i honom men frågade aldrig efter hans telefonnummer innan han försvann och kunde inte hitta honom. Några dagar senare dödade kvinnan sin egen syster.

Fråga:
Vad var hennes motiv för att döda sin egen syster?

22 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mike!
Suvve blogg som vanligt.
Hmm, varför dödar hon sin syster?För att syrran redan dödat mamman för att dölja att hon egentligen är en man och mamman kommit på henne och nu kom kvinnan på henne när hon tänkt efter ett tag. Hon insåg att mannen hon blivit tänd på var syrran och sa det till syrran och då försökte syrran döda henne och så dödade kvinnan syrran i självförsvar. Solklart ju.

Anonym sa...

Typ. Jag håller med. Om det inte var kirurgen som var mördaren.

Anonym sa...

Hon dodade syster sa hon kunde fa ut hela arvet sjalv och sedan spendera alla pengarna pa att hyra en privat detektiv for att hitta killen. Sa klart!
(Sorry, har inte svenskt tangentbord)

Johan C. Svensson sa...

Skoj blogg. Verkar vara en klassiker i vissa kretsar. Får väl ta och läsa och inspireras. Tänke inte ens ge mej i kast med kluringen.

Anonym sa...

den här har man ju stött på tidigare, men här ska inte avslöjas något. ska säga det att jag svarade "rätt" på denna kluring! bli nu inte rädda för det, lever idag ett hyfsat normalt liv och anses vara frisk. det har jag på papper! peeas

Cyrox sa...

För att få gå på begravning igen, och få en chans att träffa mannen igen?

mikebike sa...

maraja i lund: tack tack, ja du får se senare.

elisabeth: ??

nina: kreativ gissning;)

johan: ja välkommen på dig hörru. klassiker vet jag inte men jag har hållt på ganska länge också.

popcorn: kul att du har det på papper. bara det säger en del;)

cyrox: spännande.

Anonym sa...

WTF är det här för jävla värdelös crap?

Anonym sa...

Kluringar gör mig galen!! Utom när jag kommer på svaret. Då blir jag så stolt att jag håller på att exploderar.
Idag känner jag mig galen.

Anonym sa...

Syrran hade väl snott hennes nya läppglans/jeans/cosmopolitan. Mannen behövde ju inte ha med saken att göra...

Anonym sa...

Cyrox måste ju ha rätt?

Anonym sa...

Det var hennes tvillingsyster som hade snott killen.

Anonym sa...

Jo, jag har ju sett den tidigare också... vad gör inte folk... eh, psykopater, för egen vinning?

aussiekicki sa...

Killen är ju självklart nekrofilen som rymde nyligen. Hon mördade syrran för att locka fram honom igen. Fast hur ska hon få honom att bli intresserad av henne själv? Självmord verkar drastiskt... Hm, får fundera på det.

lisa sa...

Dom är bröder! Eller så är det albatrossen! och så har någon ätit upp sin döda fru som hamburgare! Det är typ svaren på alla luringar jag vet.

Anonym sa...

kan ju tilläggas att om man svarar rätt så tänker man alltså som en psykopat.

Anonym sa...

De sa på TV för några dagar sedan att testen som finns för att identifiera psykopater är undermåliga. Så ni som svarar rätt behöver inte nödvändigtvis vara psykopater om det kan vara till någon tröst. Förmågan att sätta sig in i hur en knasboll tänker kanske istället är en egenskap att vara glad över.

Andreas sa...

Jag mailade det här till alla mina polare för ett drygt år sen, och min bästa vän svarade klockers psykopatmässigt riktigt.

Men.. han har å andra sidan varit skum i alla år, så man får väl vara glad att man lever antar jag...

Anonym sa...

För att locka fram killen igen?

Anonym sa...

hakar på, för att locka fram snubben

Anonym sa...

För att träffa killen! Såklart...

champion sa...

Mycket inspirerande och rolig blogg. Jag älskar den här. Mitt svar är att: Kvinnan blev så pass kär i mannen att hon blev jätte ledsen efter mannens försvinnandet. Efter fick hon ta reda på att mannens försvinnandet var med sin syster att göra, alltså mannen blev ihop med systern därför dödar hon sin syster dels för att systern viste att mannen var hennes dels för att hon gärna vill ha tillbaks sin man.