onsdag, juli 04, 2007

Dansk humor

Jag fattar inte hur danskar tänker. Deras humor är så konstig. De ska inte hålla på med sånt. De ska hålla käft och äta röd korv.



En danskjävel startade ett städföretag och tänkte att han skulle spexa till det lite och döpte det till Blowjob. Det är bara så dumt. Jag förstår det roliga i företagsnamnet. Hade kunnar vara jättekul... om det hade varit oavsiktligt. Men det är det inte. Nu är det helt i linje med dålig dansk humoranda.

Det är självklart helt otänkbart för alla med en någotsådär normal IQ att ta en anställning där. Fan vilket straff liksom. Vad skriver man i sitt CV efter en anställning där, 2002-2007 - Allsugare på Blowjob?

Så fantastiskt okreddigt på nåt vis.

Bilden hittade jag på: http://blog.nestflow.com/

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte köpa en påse marshmallows till dig igår. De var fat free och även gluten free. Mamma sade att vi tagit skämtet för långt när jag sedan kom hem. Annars hade det ju varit två skämt i ett. Respekt.

Lintin sa...

Det här var det absolut dummaste jag har hört på väldigt länge.. Danskjävlar!!

Anonym sa...

Och när det inte är avsiktligt så blir det såhär kul:

http://www.boegballefriskole.dk/

mikebike sa...

em: jävligt roligt hörru. maxi-roligt;)

lintin: javisst är det.

anonym: old

the man amplifier sa...

jag anar en konspiration!
hela grejen med dansk humor är ju att den inte är rolig,snarare debil. jag tror att det är deras officiella humor,den dom visar upp så att vi svenskar kan skratta lite överseende. och sen när vi ska över sundet för att gå på festival och köpa billig bärs,och oundvikligen kör vilse direkt på grund av den imbecilla skyltningen,då sitter dom där och garvar åt oss. i smyg!
typiskt sneaky,typiskt dansk.

Anonym sa...

Nu pissar jag förmodligen i fel pool, men jag får samma känsla av att läsa om det här som jag får av mycket GÔRSKÔJ i Göteborg. Är det inte lite Gbg-humor över det?

Anonym sa...

Men de där danskjävlarna är ju bara för sköna. Visste ni att de på hemtjänst i Danmark, kan få "att runka av Mr. XX" (ngn multihandikappad, som ju måste få sina behov tillfredställda, var människas rätt etc..)på schemat. Och att de INTE (antagligen helst inte)får vägra?
Tänk vilka roliga morgonmöten, när man skall dela upp dagens arbete.

mikebike sa...

jenny norr: ja göteborgshumor är fan riktigt be. släktar säkert till danskarnas skit på nåt sätt. men det är bara idioter som tycker gbg-humor är kul. och bara idioter som utöver den.

anonym: är det där verkligen sanning eller en sk urban legend??