torsdag, november 22, 2007

Patent bortskänkes

Nu när jag gått och blivit en pensio-kille har jag klurat på en anti-krämpprodukt för människor som mig, vars kroppar gått ut i vild strejk. Som den välgörenhetsbuff jag är så tänker jag dessutom låta någon annan ta patentet på den för en liten motprestation i form av ett ynka exemplar av den färdiga produkten.

Jag talar givetvis om "Vetevärmarsängen".

De där små vetepåsarna man ska stoppa in i mikron är bara för sorgliga. Tänk istället att hela madrassen är en stor och fluffig vetepåse som värms upp via väggkontakten och en fjärrstyrd termostat. Så jävla bra. Det skulle bli en sensation.

När den kommer kan Tempur klappa ihop och dra säger jag bara. Då vill ingen ha deras förbannade ergo-skum längre. Det är bara den där vidriga lukten vetevärmare avger som måste lösas. Ingen vill ju ligga och lukta välling.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Bra initiativ. Jag bidrar med kombinationen vaselin och zon. När du vet var du kommer få ont. Storsäljare garanterat.

mikebike sa...

rens: haha grymt att ligga och halka runt i sängen med bedövningskräm och vetevärme. mäktigt. vilket utvecklarteam vi skulle bli.

Anonym sa...

Ålderdomshemmet nästa. Där kan du ligga på en tempurmadrass, krasa ostbågar så att du.... luktar, gnälla ikapp med de andra gubbarna och ha the time of your life. Du får börja läsa "Land" då också. Och titta på caféprogram. Du kommer nog att bli riktigt populär bland vårdbiträdena. Jag ser framför mig hur du gnäller över att din tempurkudde är en skitkudde (eftersom du fått så dålig syn och känsel att du inte märker att du lagt den upp och ner).

Anonym sa...

Håller med om att vetevärmare kan lukta lite konstigt, men jag har haft en med lavendel i. Då luktar det mormor istället. Fast jag står farao ut med lukten alltså. Vetevärmare is the shit!

mikebike sa...

Jojo: det var värst vilket scenario du drar upp;)

Melinda: lukta mormor säger du... det ger mig reflektioner. haha, när jag var liten brukade jag säga att brysselkål luktade mormorsfis. jag hade aldrig hört/känt lukten av mormors fisar men det var så jag föreställde mig det.

Anonym sa...

http://www.webhallen.com/prod.php?id=72357 inte med vete men bra ändå. min mormor hade en och när jag väl provat ville jag aldrig gå därifrån...

Anonym sa...

värme 4-ever: jag har en sån. Det är kärlek. bästa uppfinningen sen konservöppnaren skulle jag tro

Anonym sa...

Hahaha! Håller med om brysselkålen. Det är sånt som gamla tanter äter (och därmed fiser ut). Tycker att Tempur o vetevärmare verkar som en skön kombo tycker jag, om man bara kan lösa lukten...

Honey sa...

min värmekudde har körsbärskärnor i sig och luktar just ingenting. kanske kan vara nåt? fast det är klart, det är kanske aaaaningens för ofluffigt att ligga på :)

Anonym sa...

Ägde en vattensäng med elvärmare en gång i tiden. Jag reste bort och drog ur kontakten. Det tog f*n en vecka att få upp den i sovbar temperatur igen. Så jag håller med dig, vetevärmare is the shit... helst med vibrator så musklerna "darras loss" :)

Anonym sa...

Hu ja. Min dotter värmer en vetekudde varje kväll, så det verkligen stinker välling i hela köket...
Förstår inte riktigt hur hon står ut att sova med den lukten...

Anonym sa...

Mike, din gamle liggduschare, jag tror bestämt att du i själva verket är inne på en liggbastu här, eller hur?
Kanske får jag bjuda på ett tips tills du fixat liggbastun:
På en kompis sven6a för en packe år sedan introducerade vi den portabla bastun, för dom som inte har plats eller råd med en stationär.
Allt som behövdes var en lastpall, sex pallkragar, en träskiva med ett hål i för huvudet, en vanlig sitt-pall och två engångsgrillar. Han byggde ihop den på fem min och ytterligare en kvart senare satt han där med bara huvudet på utsidan och svettades som en gris.

Anonym sa...

Adde: pure genius.

Anonym sa...

på tal om lukten kanske man skulle kunna välja bland olika lukter på sängen? så man kan reglera mellan lugnande, uppiggande och för dom som vill: vete.

Anonym sa...

Jag köper en direkt!

Fröken Lund sa...

Vetekudden är den bästa sängvärmaren! Håller med om lukten, även om jag vant mig vid den efter flera års frekvent användande.

Det låter som en riktigt bra uppfinning det där, förutom det faktum att det kanske inte skulle vara så skönt att ligga på just vetekorn. Lite hårt och så.

Anonym sa...

Varför inte alkohol i vattensängen?
Och hoppas den läcker...
Hyr ut sängen och ligg på golvet med vidöppen mun.
"Finsk vattensäng"


Janne F

Anonym sa...

Sedan jag började ha min vetekudde i sängen på kvällarna (efter att den legat oanvänd i ett år efter att jag fick den) så kan jag nu knappt somna utan den. Usch för att gå och lägga sig utan en varm kudde på fötterna.

SixesAndSevens sa...

Äsch, trams! Se till att få dig ett redigt ligg istället!




;)

Anonym sa...

SixesAndSevens: Jag tror inte att valet mellan varma fötter och ett ligg är jämförbart? Helst av allt vill man ju bli värmd av en mänsklig "kudde" men det finns inte alltid att tillgå, då får en töd ta det hon har :)

Nemo sa...

Käka fett med Chili - så blir du varm inifrån. Det finns några fall med uppvärmda täcken, filtar och folieskit som gett brännsår - nåt fetto som sängrökt och somnat ifrån...inte självantänt men blivit gott svedd när värmen fuckar ur och bara stiger... Please - stay away