lördag, juli 26, 2008

Semestermage

Nu har jag haft semester i en vecka. Har kommit in rätt rejält i den beryktade lunken. Dagarna passerar fortare än jag hinner med att räkna men det gör ingenting. Jag har lyckats stressa av. Vi har hängt på stranden hela dagarna och legat och vinat på en filt i trädgården på eftermiddagarna. Jag försökte desperat få läsa ut Daniel Sjölins Världens sista roman igår men att läsa i en 3,5-årings sällskap är ungefär lika avslappnande som att ligga böjd som en Saab över en myrstack. Men det gör ingenting. Jag har fan semester men kan knappt fatta det. Igår kom jag på mig med att inte ens märka att mobilen hade laddat ur och dött. Idag satt jag och dumglodde på tv-shop där någon krängig nasartyp berättar om den förträffliga multimoppen Swivel Sweeper med samma outtröttliga övertygelse som i 90-talets begynnelse. Slösa bort min tid bara. I don't give a fuck. Enda smolket i min semesterbägare är att jag känner mig bubblig i magen idag, troligen pga att jag köpte och fjälade i mig en mjukglass i Hallands snuskigaste kiosk (bloggbaserad avrättning kommer senare) Mellbybadet. Ägaren som inte bara är en avdankad mc-polis utan enligt mycket säkra källor även kvalar in i kategorin sexist-rasist-svin håller sig tydligen med svart arbetskraft och av mina ögon och idag även mage att döma duktigt bristande hygien. Idag har även algerna fått fnatt och så har det blivit ett brännmaneternas eldorado. Men inget knäcker mig idag. Kanske imorgon men inte idag.

---- 
Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

5 kommentarer:

Anonym sa...

Swivel Sweeper verkar ha gjort en stark comeback:

http://ostring.wordpress.com/2008/06/23/reklampaverkan/

Anonym sa...

Ser med nöje fram emot den "bloggbaserade avrättningen".

Anonym sa...

Vad tyckte du då? Om Världens Sista Roman alltså.

mikebike sa...

cilla: ok ska kolla

sleepy: brrr en sån tetig jävel han är alltså.

matte: jo jag tyckte att den var sjukt bra. där har vi kanske sveriges mest begåvade författare. vilket språk och vilka tankebanor.

Anonym sa...

Läser du några bloggar regelbundet och isf vilka? Skulle uppskatta några tips, eller någon annan som har koll på den världen?