söndag, oktober 19, 2008

Och juryns motivering lyder...

Det ärofyllda priset Årets bild tilldelas Robban Anderssson för "Chockad". Med en äkthet och på ett känslosamt och gripande sätt, skildrar Robban förfall och mänskligt lidande på ett sätt som berör. Bidraget förmedlar maktlöshetheten hos en trasig krögare och fotbollsföredetting på ett alldeles förträffligt sätt. "Chockad" väcker känslor hos en hel nation och berör på ett sätt vi inte upplevt sedan "Kicki och korven".



Bilden publicerades i en artikel av Expressens sportredaktion (ironiskt nog) där Tomas Brolin, i sann Se & hör-anda, gråter ut exklusivt efter att ha fått chockbeskedet att hans "livsverk", Undici förlorat sitt sprittillstånd.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Han ser verkligen ut att ha sålt smöret och tappat pengarna!

Fiffi sa...

Han är nog nöjd med bilden tror jag. Bara dammsugarmunstycket som fattas.

Anonym sa...

Åh, babyface e på tapeten igen!?

mikebike sa...

k: haha ja verkligen. det är väl precis det han har med:)

fiffi: klart han är nöjd. det är nog svårt att skildra något lessnare än så i stillbild.

adde: jag vet inte. han kanske kände att han fått för lite press på sistone. undrar vad han säger till sina polare. jag menar när de sett bilderna och ringer för att skratta ihjäl honom.

Anonym sa...

Först tragikviktökning, sedan "popstjäna" med Alla vi... och nu misslyckad krögare.
Linda Rosing lär vara singel?

-Luca

Spader Ess sa...

Anonym: Killen är redan nere, det sista han behöver är Rosings hjälp.:-)

mikebike sa...

luca: haha vilket par. jag säger inget om brolin egentligen. Det är mer bilden som är så fantastiskt "väl"-regisserad.

spader: japp därför kontaktade han nån gammal polare på expressen sport :)

Caravaggio sa...

Jag tycker snarare hans kroppsliga tillstånd skvallrar om att han tappat pengarna och inte kan hitta sitt smör att trösta sig med.

mikebike sa...

caravaggio: haha fyndigt där hörru!

Anonym sa...

Nu har jag skrattat i 15 minuter. Shit, jag skrattade mycket när jag såg bilden i tidningen... men jag skrattade ännu mer med din text till. Och när jag kunde andas igen var jag ju tvungen att följa Kicki och korv-länken. Då skrattade jag ytterligare bort all luft i lungorna.

The Girls Of Florida sa...

Hahaha sicken bild på köttbullen!