fredag, november 28, 2008

Spaning! (?)

Imorse mailade min gode kollega RW ut ett mail till alla på kontoret:

"Min senaste spaning! Spårvagnarnas reklamplatser har verkligen förvandlats till någon form av scrap heap."

Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska skratta eller be ledningen att ge honom sparken. Vad är det för typ av spaning när man jobbar på en reklambyrå? Det finns dock en mycket förlåtande förklaring. Killen har just börjat begagna sig av kollektivtrafiken och ta del av alla dess våndor. Något han varit förskonad från de senaste tio åren.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vem bryr sig om hur rutten rekalmen är- bara den säljer?

-Luca

Let The Good Times Roll sa...

ha ha jag tror det är samma kollega som lurar främlingar att han stavar med Å & Ä.

Jag hittade en underbar blogg igår, har läst hela novembersidan 4 ggr och hittade precis starten, Martin har bloggat om samma hissgrej som dig.
Kolla in den : )

http://www.djungeltrumman.se/martinsblogg.aspx?date=2007-12-1

Redaktionen Tidningen Varför sa...

Önskelista till Bloggfrossans tomte:
En ordlista över reklamare-lingot!
Scrap book, gaggboll och många andra snajdiga men okända ord här på bloggen som vi i den helt iskalla pöbeln inte har en chans inför.

Anonym sa...

"Scrap book", var i bloggen hittade du det??! :D

Gaggboll (en försvenskning?) var också roligt.

mikebike sa...

Luca: Reklamare!

let the good times roll: hahaha nädu, det är det inte. det finns faktiskt en till med de initialerna.

redaktionen: har jag någonsin använt ordet scrap book? och gaggball är inte något jag förknippar med reklam.

Redaktionen Tidningen Varför sa...

Du skrev nåt om scrap heap och gagball. Sedan var det jag som försökte vara lite rolig, till exempel genom att koppla ihop dig med mammavärldens största no no: scrapbooking. Gick sådär.

Som sagt: ett reklamare-lexikon vore välkommet, som du ser har jag inte en susning om vad som tillhör ert lingo och inte.

Vad säger du, hinner du med ett före jul?