måndag, februari 23, 2009

Sofistikerat samtal rörande litteratur och annat

Pratade just med en kompis jag inte träffat på över ett år (i fredags lovade han att jag ska få Stieg Larsson-trilogin som ljudböcker) via msn:

Han: "Glömde lägga upp böckerna till dig, ska försöka komma ihåg det ikväll"
Jag: "Jess, lägg upp första först."
Han: "Inte sista?"
Jag: "Va? Alltså jag vet inte om jag orkar alla tre."
Han: "Var bara lite lustig"
Jag: "Haha, jag börjar med första."
Han: "Men du måste harva dig igenom alla tre för att förstå vad jag menar :)"

[LÅNG PAUS]

Han: "Oj vad nära det blev en exkrementblockerare nu."
Jag: "Vad?"
Han: "Bajsade så mycket att vattnet nästan rann över kanten på toan när jag spolade... shit, det var svettigt."


Sedan bestämde vi att vi måste ses och ta en öl snart. Det var alldeles för länge sedan.

15 kommentarer:

flyga sa...

Vanskap i nod och lust skulle man kunna saga! Blir sakert ett givande samtal pa puben. Nagon gang skulle man spela in ett sadant mote med en kompis, spela in allt och behalla som ett minne for framtiden. Vardagliga skit saker och allvarliga problem. Det ska jag nog gora nasta gang jag ser en av mina.

Josefine sa...

skönt att du har en kompis med samma brinnande intresse för vad som händer på toaletten och inte är rädd för att avslöja alla detaljer för de som (inte) vill veta.

Fiction sa...

HAHA Manlig gemenskap! :D

Anna sa...

Måste erkänna att jag skrattade för mig själv när jag läste ditt inlägg.
En vardag i ord!

Anonym sa...

Nu är du farligt nära Kontorskonversationer™ som jag har trademarkat. Du ser väl ett ™ va?

Bruschan ser dig ;)

mikebike sa...

Flyga: det är ingen dum ide alls. lite samma värde som att skriva ett brev till sig själv i framtiden.

miss muffin: hahaha du, du har ju bevisat att du är ganska intresserad av vad jag gör på toaletten. med ditt inlägg häromleden :)

fiction: haha ja det är den bästa.... eller också inte.. men det är en fin gemenskap.

anna: tack tack. roligt att du tyckte det var kul.

stefan: jag ser att tm men jag fattar inte vad du menar. upplys mig!

emster sa...

Ja han verkar ju vara en kille med hobbies... Hrm. Man undrar ju: har han tjej?

mikebike sa...

emster: jajamensan. jag känner henne väl. bra tjej. dessutom blev han precis far.

Donny H sa...

Jag är lite av en exkrementblockerare. Det finns inte den porslinsgud som jag inte sprängt eller varit nära att paja.

Jag vet inte om det är något att skryta om eller ens något jag bör delge.

Tyckte dock att det tillförde nått här.

Men så här i efterhand märker jag att det inte gör det.

Daniel sa...

Hoppas han hade ömt skithuspapper

- här i stugan tog Arla just slut. Fräscht. En öl på den.

Anonym sa...

Se till att han tvättat händerna bara... :-)

Anonym sa...

Gör dina egna semlor idag är det fet-tisdag Recept hittar du på http://experienceno1.blogspot.com/

fettisdagen (den feta tisdagen[1]) kallas i Sverige tisdagen efter fastlagssöndagen och den sista dagen före den kristna fastan; dagen mellan blåmåndagen, tidigare ibland även kallad bullmåndagen, och askonsdagen. I Finland kallas dagen för fastlagstisdagen. Att det är sista dagen innan påskfastan har givit upphov till traditionen att denna dag, och ursprungligen bara denna dag, äta semlor, även kallade fastlagsbullar eller fettisdagsbullar. Eftersom dessa bullar gjordes av vetemjöl (vitt mjöl) kallas denna dag också ”vita tisdagen”.

Medelklassman sa...

Ebba och Linda har just nu ett bloggräl på ett annat ställe på internetz om vem som är mest stressad. Radhusmorsan/entreprenören eller Stureplansbruden/redaktören.

Här skrivs det om bajs, och det är vansinnigt mycket mer intressant.

emster sa...

ÅH! Det förklarar ju saken! Det är ju därför han är så intresserad av bajs! Nu fattar jag!

Anonym sa...

Hahah!

Precis den typ av konversation som ger mest.