tisdag, september 01, 2009

112 - Killer on the loose



När jag och Juniorette kom gående mot på dagis idag såg vi den här bilen parkerad alldeles utanför skolgården. En klassisk rapevan. Självklart vände vi genast om och åkte hem igen. Men som den mycket ansvarsfulla medmänniska jag är, gjorde jag såklart även min medborgerliga plikt och ringde 112 för att rapportera in seriesexualsadistmördarens position.

Självklart finns det en flemariginal på någon procent, där ägaren inte stämmer in på ovan nämnda profil. Där det bara är jävligt dålig smak som ligger bakom valet av fortskaffningsmedel. Men det är ju inte värt att chansa. Eller hur?

18 kommentarer:

Lauren sa...

Jäkligt observant måste jag säga.
Vad blev responsen från farbror polisen tro?

Medelklassman sa...

Snygga gardiner.

mikebike sa...

Lauren: sån är jag. de skickade in ett swat-team såklart. vad trodde du? :)

30+: mm väldigt cosy. jag var tvungen att fråga såklart. Hemtex sa han. På rean.

penny sa...

På Fredag kör jag igång andra omgånegn av månadens pappablogg tävling, är du intresserad av att vara med så maila mig ;)

bomerang4u@hotmail.com

Syftet med tävlingen är att jag vill lyfta fram pappabloggarna och det var mycket uppskattat i Augusti =)


mvh Penny

adde sa...

Bra! Så att han inte "av misstag" våldtar, mördar, styckar och äter upp en hel förskola.

Hade har de klassiska brillorna?

Benny sa...

Fönstren tyder ju på ett exhibisionistiskt drag också. En seriesexualsadistmördarexhibisionist alltså. Finns det nåt värre!

Anonym sa...

Rapevan var nytt, jag trodde de kallades för Horsump

Daniel sa...

Säkert jag som var med finnarna på supputresa!

Inga skräckfilmer på ett tag nu.

Robbelibobban sa...

Eller knullbuss kort och gott....

Efraim sa...

Du är ett föredöme Bloggfross.



Ett föredöme.

Solveig sa...

Underbart med någon som visar civilkurage! Du är verkligen ingen död fisk som simmar med strömmen! Keep on! Men dö inte av hjärtinfarkt på grund av ditt enorma engagemang i olika frågor är du snäll!!

Anonym sa...

Våldtäcktsvan, kort och gott

Medelklassman sa...

På rean? Å fan? Den som infaller mellan 1/1 och 31/12?

Anonym sa...

Det är ingen av de andra föräldrarna på dagis bil?

-Luca

The Girls Of Florida sa...

När jag var liten och bodde i Skövde kallade vi sånna bilar för "kidnapparbilar". Vi var säkra på att zigenare tog små barn, slängde in dom i sånna bilar och körde ut i skogen och lämnade barnen där. Verkar som ett onödigt beteende men rädda var vi. Och sprang fortare än en travhäst varje gång vi såg en zigenare. (vilket var rätt ofta, men var är dom nu?)

. sa...

Ingen boomerang ens på taket ju..

Anonym sa...

Skönt att höra att det inte bara är jag som får såna associationer av såna bilar...

Fredrik Ericsson sa...

Sånadär bussar är fan i mej flash här nere i Slovakien. Kanske bara är en stilren slovak som är uppe och hälsar på sitt brödrafolk i Götet...