onsdag, september 23, 2009

Störningar

Trots att jag sitter med en direktuppkoppling (se förra inlägget) till finkulturens vagga så händer det att jag hamnar framför Efterlyst. Jag vet inte varför. Det är väl en störning av något slag.

I alla fall. Idag pratade de såklart om det spektakulära helikopterrånet. Fy fan. Nu börjar det likna nåt. Inga smutsiga butiksrån och sprängda värdetransporter. Vi snackar filmrån. Nästa gång hoppas jag nästan att de toppar och använder helikopter, spänner fast en fet jävla elektromagnet på en vajer och snor tio femton hela värdetransportbilar på en dag. plockar dem som jordnötter ur en skål. Gotham City style.

Men vad fan är grejen med Leif GW:s quiltade jävla jägarväst egentligen? Hmm... Det är väl en störning av något slag.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förundras alltid över hur ni bloggar har tid med allt skrivande.
Fast i ditt fall verkar det som om allt redan finns där och orden bara ramlar ur dig. Inte så att du precis behöver sitta och fundera i timmar på vad du ska "författa".
Sent inlägg också, vid den tiden hade jag hunnit sovit många timmars skönhetssömn :D
Fast du kanske inte måste upp i ottan (kl 05.00) som jag heller ;)
Ja visst verkar han lite bohem den där Leif GW.
/Mia

Medelklassman sa...

Sådär går det till i mina kvarter. Och jag håller med. Visst var det lite tufft någonstans i all sin filmiskhet. Häromåret var det ett gäng som stängde av E4 med brinnande bilar och kapade en värdetransport med sprängning. Också bara en bit bort.

I Majorna är det väl på sin höjd nån alkis som snattar cigg på närliv? Eller?

Anonym sa...

Finkulturens vagga, i Göteborg???
Störning var ordet.

Stackars polisen i Sverige. Inte nog med att de elaka skurkarna har heilkoprtar (snor en när de behöver en) de kan sabotera våran helikopter också! Det gör de aldrig på våra krigsspelsövningar. Är det inte fusk? jag skall klaga till fackombudet på nästa konferens...

Jag har jobbat i huset brevid det som rånades. Att "rekonisera" där hade varit det enklaste i världen och det är inte få väktare som kommer och går i grannskapet. Att hitat någon som läcker eller gå in i huset för att snoka lite borde vara lätt.

För övrigt ligger en jättestor poliststation max 5 minuter bort på en stor fin väg- vi talar om kanske 500 meter bort och ingen kvaretspolis. Misströsta inet kära poliser, snart är det kanelbullens dag.

-Luca

Jo tjena sa...

Det där var ett RIKTIGT rån, jag tyckte att det var rätt tufft egentligen. Snacka om att rånarna hade tänkt till där.

Och Leif GW Persson är ju bara skum hela han. Jag tål inte hans släpiga dryga jävla besserwisserröst.

Anonym sa...

Åhhh... vad jag tycker det är roligt med kommentarer som tror sig veta... Luca... gå in och snoka i byggnaden... tror du att det är så lätt, på riktigt? Tror du dessutom att alla väktare som knallar runt där har tillgång till alla delar av byggnaden?

Men, givetvis är det nog inte såvrt att hitta någon som varit i byggnade och som mot en summa pengar kan berätta hur där ser ut.

Media är också roliga, som tror sig veta så mycket, till och med Leif GW tror sig veta en massa som han inte har belägg för, hur i hela fridens namn skulle han kunna vet hur mycket pengar som fanns i depån, en kvalificerad gissning är vad han kan våga sig på, på sin häjd, sedan att media tar det för absolut sanning är ännu roligare.

/Joel

Spårvagnmotsaltholmen sa...

GW lämnade nog bara västen på efter senaste jakten med Guillou. Herr kriminolog är väl dessutom kanske inte direkt känd för sitt stora klädintresse heller. Under 90-talet kunde man ofta se honom handla på Konsum käringberget iförd bylsiga träningsbyxor och hala upp ihopknycklade 100-lappar ur dess fickor. Härlig gubbe! :)

Anonym sa...

Erkännande:

Det har hänt att jag inte skriver objektiva sanningar eller överdriver enskilda formuleringar. tom på en blogg.

Egentligen vet jag allting om precis allt- det är därför jag läser denna blogg som ligger i forskningens frontlinje inom alla dicipliner för att tillgodogöra mig nya säkra vetenskapliga rön.

-Luca

Måns sa...

Jag saknar mer Jönsonligankupper. Folks som använder leksaker m.m. i sina bankrån.

Fisken sa...

Hag bodde i princip granne med mannen i fråga när jag bodde i Solna. Jag kan avslöja följande skvaller:
1. Han tar aldrig av sig den alt. han har 20st som han altenerar mellan.
2. Han har en mycket barnvänlig hund, och han stannar och låter ALLA barn klappa.
3. Han är jävligt vänlig. Jag vart väldigt paff när han hejade dagen efter att han låtit min unge klappa sin hund.