torsdag, september 03, 2009

Förlossningspolo

Jag kom på en kul grej som barnmorskan sa på föräldrautbildningen i måndags. För att illustrera barnets färd från livmodern och ut i kylan gjorde hon en pedagogisk jämförelse:

"Det är som... tänk er att ni ska ta på er en riktigt trång polojumper".

Det blev helt tyst i rummet. Alla vet ju hur jobbigt det är att tränga genom en tajt polokrage. Det är ett jävla helvete. Skönt att verkligen kunna leva sig in. På riktigt. Jag ska komma ihåg det på förlossningen. Då ska ha på mig en polotröja och peppa J.

"Det här går bra älskling, det här klarar du. Titta på mig (pekandes på min hals) jag har ju redan gjort det."

Sedan kommer jag att kunna ansöka om en plats i någon smäcker kastratkör också. Sweet.

22 kommentarer:

Medelklassman sa...

Hahaha. Underbart. Mitt under förlossningen kan man dra upp polotröjan i pannan och tjoa uppmuntrande: "Såhär älskling, pressa på, det är jättelätt!"

Polotröja kan för övrigt vara ett av de fulare plaggen.

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHA!

Tinalinatiny sa...

Hahaha!

mikebike sa...

30+: ja det var ett tag sedan jag ägde en polo faktiskt. jag hoppade till av ordet polojumper :)

Sofia sa...

Ok, jag är såld på din blogg. Vill bara ha mer mer mer!

jennie sa...

Haha, fan vad roligt! Snacka om att förhållandet skulle avslutas där på plats med besöksförbud resten av livet...underbart!

mikebike sa...

Sofia: hahaha vad kul. då får du komma tillbaka tillbaka tillbaka... :)

Jennie: Haha. ja fy fan. Vilken vrede det skulle utlösa. Shit jag ryser av bara tanken :)

ullis sa...

Haha nämen fy. Jag tror inte det är meningen att man ska göra jämförelser hur det är att trycka ut ungen....

Fisken sa...

Mmm..DEN är bra! Annars kan du ju alltid köra en käck kommentar som "fan vet om allt det här var värt de där 3 minuterna på fyllan. Är det långt kvar? Jag måste på toa..."
Om du nu ändå vill ta livet av dig menar jag?

Hälsporren sa...

Hahaha, helt jävla underbart! Lycka till med körsången.

Markattan sa...

Du gör och du dör, skulle jag gissa på. Men kastratkör är ju för alldel också ett alternativ.

Markattan

Unknown sa...

Ha Ha Ha. Ja då, visst - liiite liknande känsla förstås. Om man tar en jäääävligt snäv liten miniminiminipolo och världens största vattenskalle size MEGA trippel X - och gångrar det med känslan av att landa på rödglödgad cykelstång ett par gånger så är man väl nästan där...
Jodå, börja du nynna inför kören ska du nog se att allt blir bra ändå. Inget fel att pappsen sjunger i kör...
=)
Tack från Jag, trebarnsmamman

karata sa...

polotröja...hmmpf. Testa istället, "har du försökt svälja en melon". Då är du ganska nära sanningen. Fast värre.

Molly sa...

Men hon pratar ju om från BARNETS perspektiv!! Inte ditt, inte mammans. Barnet känner väl inte sig som en melon. Egopelle.

dab sa...

Hittade en kul sida som man borde kunna ha kul med! Lägga in bilder och nyttja kalendern (har testat :-) Nätet är inte riktigt Vänsterpartiets grej! Kan vi inte använda kalendern som en gemensam bloggfrossekalender?

http://www2.vansterpartiet.se/bryssel/

ullrika sa...

klok BM! jag tror många glömmer att allra jävligast i förlossningssalen är det förmodligen för lilla bäbin.

det kommer gå asabra för er förståss. stötta mamman och låt bli att svimma! [har försökt snoka fram när det är dags för leverans men inte lyckats så bra, gissar ni är lite drygt halvvägs kanske?]

tjo!

mikebike sa...

ullisen: halvvägs... haha nä du. det är mindre än en månad till beräknat datum nu :)

ullrika sa...

wuff! det var en sent lagd föräldrakurs då! :)

Anonym sa...

Kastrattips: Accpetera ALDRIG audition innan anställning...

-Luca

Anonym sa...

Hahahahaha...tack för ett gott skratt, det behövde jag verkligen idag.
/Mia

Maskroskvinnan sa...

Fin rubrik på ett fint inlägg!

Skrattkramp hos mig!

Donny H sa...

Polotröja MED guldhalsband utanpå. Då pratar vi stil.