torsdag, september 17, 2009

Krysthumor

Kollade på Comedy Fight Club på trean ikväll. Ytterligare ett sånt program där de buntat ihop en hel jävla klase med svenska komiker som ska tävla i att vara roliga. Kan det bli bra? Nej, självklart inte.

Idag var dessutom Sveriges sämsta komiker med. Thomas Järvheden. Fy fan vad kass han är. En riktig jävla grovsopa, som av någon anledning verkar ha blivit alla tv-producenters favoritkomiker. Han är så jävla slätstruken och överskattad att jag förvånas över att inte alla andra komiker gått ihop dödat honom ännu.

Jesper Rönndahl höll dock fanan högt och behöll hedern trots sin medverkan. Komiker måste ju också leva. Peter Wahlbeck som är en briljant komiker kom inte alls till sin rätt. Inte så konstigt med en så makalöst krystad programidé.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det verkar som om jag kanske ska strunta i att koppla in tv igen när vi renoverat klart.(har varit utan tv nu i 9v.)
För det var länge sedan jag hörde någon som sa, det här får du bara inte missa.
/Mia

Anders_ sa...

Varför ska denne grisdålige blondin langa fram sin stålsträngade gura för att sjunga någon låt så fort talet inte verkar räcka till?
Fast hans CP-låt var rätt jefvla kul, slår det mig...

Hälsporren sa...

Det känns som om Svergies komiker genomgår en generationsväxling. Eller... Är det bara jag som har blivit för gammal för att uppskatta den svenska stå-upp-humorn?

Anonym sa...

S L U T A T I T T A P Å T V!

mikebike sa...

Mia: Ja skit i att koppla in. Jag är för nedpundad för att kunna sluta...

Anders: Jag pallar inget med honom.

Hälsporren: jag älskar stand-up. det är ur den scnenen den bästa humorn kommer och har kommit. alltid. de som är bra kommer fram det som ärdåligt självdör. det är bara det att det finns så mycket dåligt som får luft i sverige.

Anonym: jag vet nog vem du är :) nej jag kan inte. jag är alldeles för fast i tv-träsket. men jag kräver att bli underhållen och det blir jag inte.

Medelklassman sa...

Alltså TV3. Gänget som styr den kanalen är ett gäng mongos i kostym som alla gått på Handels, är något slags stekare och älskar MTG-imperiets hårda affärsklimat.

De bryr sig bara om siffror på Excelark och har inte den minsta gnutta sinne för vad som kulturellt är bra eller dåligt. Kan man sälja annonser kring programmet så kör man. Kvalitet, who gives fuck?

Alltså gör de alltid alltid alltid program som är så billiga som möjligt med så stor potentiell andel white-trash publik som möjligt.

Televisionens Ryan Air, Galne Gunnar eller Lidl.

Wagner sa...

Ja satan vad usel han är, Järvheden. Hållit på med "standup" i 11 år läste jag, hur fan är det möjligt?

Genomled en timme (tur jag hade spelat in och kunde spola över reklam och sång) med honom på kanal 5 för ett tag sen. Det var först när jag insåg att folk frivilligt betalat för att lämna fåtöljen och se fanskapet live som jag kände mig lite privilegierad.

t.b.f.t.e. sa...

Järvheden tävlar i samma liga som Mårten Andersson. Den sämsta ligan alltså...