måndag, september 21, 2009

Mer Anka åt folket

Ikväll har vi varit på sista tillfället av fyra i "föräldrautbildningen". Efteråt köpte vi lite hämtkina (friterad anka) och rusade hem och bänkade oss framför Svenska Hollywoodfruar. Det är så jävla bra att jag njuter av att titta på de där tomma skalen till människor. Vilka fantastiska ambassadörer för Sverige. Jag känner att jag måste vädra lite till. Bara lite. Sen ska jag sluta. Lovar.

Alltså... jag undrar om Paul Anka har någon endaste liten vilken jävla bonnläpp han har raggat upp. Knappast. Hon är ju som den där ohängda kusinen från landet (Randy Quaid) i Ett päron till farsa-filmerna. Minus underhudsfett och "charm". Hade herr Anka vetat hur det egentligen ligger till skulle han troligen flippa och dricksa poolkillen med nåra ankdollars för att låta henne försvinna. Fast jag tror nog att trädgårdsmästaren gärna hade stoppat ragatan i flismaskinen, helt utan extra kostnad.

Nä, Paul tror nog att hon är ett kap. Stackarn. Starren måste ha grumlat till synen för honom rejält för han verkar inte reflektera över att frun är lika kurvig som robotarna i Terminatorfilmerna och även har samma stålgrå hudton. Faktum är att hon verkar dela väldigt många egenskaper med en cyborg. Hon saknar helt all känsla för stil och finess. Hon kör runt i en tvåmiljonersmercedes och skryter om sitt spenderkonto men allt vi ser är en raggarkärring som kör EPA-traktor. Och så skrattar vi. Åt Paul. För det är fult att skratta åt förståndshandikappade. Anna Anka förenar ett helt folk. I chocken är vi alla lika. Från lyxvilla till miljonproigram. Det här är fan så mycket bättre än ett VM-brons i fotboll. Vi myser för vi vet att hon kommer få brinna en vacker dag. Och det är det bästa.

Så, nu är jag klar.

23 kommentarer:

Ewa sa...

Jag hoppas att amerikansk media får nys om vad hon säger om hans fans. Det skulle vara jävligt roligt.

Om de nu bryr sig. Vem fan är Paul Anka liksom...

Den tjocke konsulten sa...

Hon är ju grym på PR, vet exakt vad hon skall säga för att PK-media skall gå i spinn!

Hon har inte åstadkommit något vettigt men har lyckats gå från totalt okänd till någon miljoner svenskar vet vem det är på ~2 veckor och detta enbart genom att prata och skriva lite insändare.

Anonym sa...

Anna kan ju gå och dra nått gammalt över sig. Men Paul Albert Anka, född 30 juli 1941 i Ottawa
är en av de mest framgångsrika låtskrivarna i musikhistorien.
Han måste ju också ha sned syn på saker och ting som har gängat sig med detta "missfoster".
Men trots detta så kan han åtminstonde stoltsera sig med att ha skrivit en hel del bra låtar.
/Mia

Milla sa...

Nästan poetiskt att ni åt friterad Anka samtidigt...

adde sa...

@Den tjocke..
Hur menar du då? Är det bättre att vara känd för att vara helt blåst än att vara en nobody? Jag förstår nog inte vad hon tjänar på det, eller tror du att det är hennes ego som slår frivolter i strålkastarljuset?

Kanske har du rätt, det är bara så svårt att greppa hur en sådan människa tänker.

Donny H sa...

Paul Anka: "She's not a woman - a machine. A Terminator. A Cyberdyne Systems Model 101."

Reportern: "A machine? Like a robot?"

Paul Anka: "Not a robot. A cyborg. A cybernetic organism."

Jo tjena sa...

Hon är jävligt smart egentligen. Hon vet exakt vad hon ska säga för att vi ska gå i taket och det skulle faktiskt inte förvåna mig om hon får som hon vill i slutändan, ett program som bara handlar om henne. För ärligt talat, hur många har åsikter om Läppstiftskvinnan och Gevärskvinnan i samma klass som Ankan?

Medelklassman sa...

"Hon kör runt i en tvåmiljonersmercedes och skryter om sitt spenderkonto men allt vi ser är en raggarkärring som kör EPA-traktor."

Lysande summering. Jag såg 5 minuter igår. Jag blir mest förbannad över tv-kanalen som tycker att vi ska se på skiten.

Tjocka konsulten: Grym på PR? Om uppmärksamhet är det enda måttet på PR så var Hitler bäst i klassen. Sitt ner och låt maten tysta mun.

Anonym sa...

Tänkte tipsat dig igår om Aftonbladets chatt med henne 16.00.... tyckte du kunde ställt några väl valda frågor med dina geniala formuleringar, well, nästa gång.

BTW Hon skall vara med på Skavlan på Fredag, du kanske skulle beställa "sprängd Anka" från Kinan ;-))

Johan I Majorna

Fiction sa...

"Och så skrattar vi. Åt Paul. För det är fult att skratta åt förståndshandikappade."

Hahahaha :D Snälla, sluta inte!

Burgschki sa...

jag tycker hon är rolig och hon får vara och se ut hur hon vill. det löjligaste är Svenska Folkets Upprördhet och den enda vettiga artikeln jag läst om henne kom från en kristdemokrat (http://www.newsmill.se/artikel/2009/09/18/kristdemokraternas-desiree-pethrus-engstrom-anna-anka-har-ratt-att-vara-hemmafru)

Anonym sa...

Anna Anka är en gudinna.
Den anti-poltiska korrekthetens gudinna.

Hon måste veta och vilja provocera hela djälva ankdammen i Sverige. varför är jag inte dollarmiljonär och singel? Hon kommer bli beroendeframkallande.

-Luca

mikebike sa...

luca: jag har fått än väldigt konstig bild av dig nu. jag tycker hon är svinbra underhållning. Men hon är en värdelös människa. PR-geni hur då. Hon är ju alldeles alldeles tom. Tänder du på sånt?

Wagner sa...

http://www.newsmill.se/artikel/2009/09/22/kritiken-mot-oss-handlar-om-fordomar-om-katoliker-och-hemmafruar

Anonym sa...

Din PK-ness når nya onyanserade höjder Mike. Sorgligt.

Lola sa...

Jag har svårt att förstå detta enorma drev mot henne. Hatet eller energin folk lägger på att beskriva hennes person.
Har sett båda programmen och hon är riktigt underhållande. Fast hon verkar inte må bra.
Jag är väl arbetsskadad för den personlighetstyp hon har och det hon säger upprör inte mig det minsta utan jag blir bara mammig och vill hjälpa till att reda ut hennes problem. Och jag är bara 26 =0)

mikebike sa...

wagner: ja världen är vacker :)

anonym: ja vad sorgligt det är. alla sörjer. jag sörjer min flickvän sörjer. mina föräldrar och grannar sörjer. Det är en sådan tragedi alltihop. vem du än är så är jag glad att du sörjer. det passar dig.

lola: ja jag tycker också att hon är underhållande. som fan. sedan är hon en idiot också men det klommer först på andra plats. hon är mest rolig. det tycker nog de flesta. ingen tar henne på allvar.

Anonym sa...

...länkar till Prankmonky vilken precis som du sätter hela Ankagrejen i ett annat perspektiv...
heja dig & heja honom:
http://www.folkvett.se/prankmonkey/2009/09/sociodemografisk-perspektivforskjutning/#comments

Anonym sa...

Nej. Du har helt rätt. Ingen sörjer nog att du än en gång driver ditt näthat först i ledet, nedlåtande, människoföraktande och onyanserat, med övriga i PK-mobben i vanlig ordning. Allra minst jag. Däremot är det väldigt sorgligt att se å dina vägnar. Som sagt.

mikebike sa...

anonym1: tack tack. åh prankmonkey. bra bra.

anonym2: bedriver näthat. haha. vilken tur att du fått ett ord du kan använda så fort någon skriver något ofördelaktigt om någon annan. ganska slitet nu. först i ledet är väl att ta i en aning. snarare sist i ledet. det tog mig en vecka att smälta. du verkar ha läst här innan så då borde du ju rimligtvis veta att jag har en tendens att vara överdrivet raljant. hmm pk-mobben. Man behöver inte vara nämnvärt PK för att tycka att Anka är en pajas. men jag stör mig inte ens på henne. Jag gillar underhållningen även om det är ganska cyniskt. Men du har rätt jag föraktar henne och allt hon står för.

Nonsensakuten sa...

"Några ankdollars"!
Vansinnigt roligt ;)

Anonym sa...

Är inte nirvana den totala tomheten/friden?

varför ta heroin för att bli utslagen temporärt när man kan skåda tomhet i form av AA?

Hon är så extrem att jag nog tänder på det- jag älskar fanatiker.

-Luca

Anonym sa...

Du kan ta flickan ur Bjuv, men inte Bjuv ur flickan!