onsdag, juni 23, 2010

Krav Maga

Det har börjat träna ett gäng tuffa Krav Maga-killar på samma gym som jag. Riktiga biffar med rakad skalle och en helt jävla livsfarlig utstrålning. Jag hade seriöst hellre sprungit gatlopp med en amerikansk flagga i Bagdad än att mucka gräl med någon av dem. Större chans att överleva då.

Det är bara en grej som lite tar udden av deras tuffhet. De kommer alltid iklädda träningskläder, alltid en munkjacka och under den en t-shirt, med klubbmärket tryckt över hela ryggen. För att ingen ska kunna undgå att de är farliga killar som kan bita av dig struphuvudet, skalla ut dina tänder eller mutilera dig på något annat otäckt sätt om du inte passar dig.

Men jag vet inte. Jag får lite samma känsla som inför chalmerister och deras overaller. Det känns lite ängsligt på något vis.

11 kommentarer:

Who sa...

Trodde inte det imponerade med en sån t-shirt.
Funderar nu starkt på att ha på mig min så mycket jag bara kan i sommar. Förutsatt att det är en killfångare dårå.
Vad tror du om möjligheterna?

Undrar Who

Anonym sa...

Chalmerister "Bygger" ju också....

Kanske där likheten finns som ger dig dessa sköna vibbar.

J.I.M.

Go gôbbe från Götet sa...

Visst fan é dé nå't ängsligt över fenomenet!

Själv ägnade jag mig för många år sedan åt en liknande träningsform men inte tusan gick jag runt med en tisha och sprätte - inte ens som 15-åring.

É krav maga-pojkarna på gymmet tonåringar tro? I så fall kan man ju förstå den kollektiva ängsligheten . . .

mikebike sa...

Who: njae, det är ju dubbelt det där. som jag skrev. När man ser krav maga-killarna komma dressade exakt likadant så avtar ju tuffheten avsevärt. hmmmm. killfångare skulle jag nog inte säga. Om det inte är killar som gillar att få stryk du är ute efter då :)

JIM: tja, jag vet inte det jag.

go göbbe: nä för helvete. snarare i trettioårsåldern.

Zeb sa...

Man är mkt tuffare om man inte visar en sån attityd utåt.

mikebike sa...

zeb: just precis

Anonym sa...

Du tror inte att det är så att de vill göra reklam då?

Zeb sa...

Jag har själv tränat kampsport i 13 år. Det är oftast när man åker iväg på träningsläger och tävlingar som man visar sin tillhörighet genom att klä sig i klubbkläder. Antagligen vill dessa gossarna visa att dom är tuffast i kommunen.

adde sa...

Skulle vara kul att dyka upp där klädd som en ninja, säga "Tjena" med en nick, byta om och gå ut till sin plats.
Krav maga är självförsvar, ninja är krigare: krav maga = mesigt.

;)

von Braun sa...

Dörrvakter är ofta ängsliga innerst inne?

Känner du när ett MC-gäng kommer åkandes med sina lädervästar? L.ä.d.e.r.v.ä.s.t.a.r

Fröken E sa...

Har inte Kumla några anhängart-shirts?