torsdag, oktober 14, 2010

Fy fan för kroppen

Idag kan vi läsa om en kvinna som gick runt med en tjugofemkiloscysta från livmodern till nyckelbenet. Nej det är ingen överdrift. Den sträckte sig verkligen så långt. Vad ska man säga? Själv blir jag alldeles matt. Jag får sådan kroppsångest att jag spontant bara vill ta mig en dubbel treo och dra täcket över huvudet för resten av veckan. Minst.

Till råga på allt passar Aftonbladet på att toppa med en liten skön lista under parollen "Skräcktumörer vi minns". På allvar. Vad är det för sjuk jävel som kom på att det är en god journalistisk insats att lista historiska kroppsabnormiteter? Troligen är det han/hon som fick praktikplats på kropp och hälsa-redaktionen när En ding ding värld lades ner.

Alltså det finns få saker som stressar mig som den högst ofrivilliga vetskapen om att kroppen kan trolla skit som knäcker vilken sci-fi-rulle som helst. Eller inget för att vara mer exakt.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Känns det inte lite konstigt och tryckande någonstans? Det kan vara en monstertumör...

-Luca

Jo tjena sa...

Alltid när jag läser sådant blir bara nojjig och tror att jag har en dold monstercysta någonstans eller att varenda födelsemärke är början till hudcancer. Jag vet att jag borde låta bli men varje gång dom annonserar på löpsedlarna om den nya dolda sjukdomen sitter jag där och kollar om jag har några symptom. För jag kan ju vara sjuk, utan att veta om det.

Åsiktskanonen sa...

Long time no see... Hittade tillbaka till din blogg via denna mostruösa cysta. (Ingen ont som inte för något gott med sig)
Har du twitter förresten?

mikebike sa...

Luca: jag kan inte ens skratta åt det absurda. brrr.

Jo tjena: jag med. fy för den lede.

Åsiktskanonen: ja vaffan. hade du slutat läsa? hur kom det sig? glad att du är tillbaks.

Anonym sa...

Ibland verkar det som om afttonbladets samtliga medarbetare gjort sin "journalistiska" praktik på en ding ding värld och se & hör.

Johan I Majorna

magnabus sa...

U just really made my day! :-)

...kanske beror på att igenkännandet är högt?!

Kollegan sa...

Off topic men måste tipsa om detta:

http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=12270_Sverigedemokrat_vill_tillbaka_till_bondesamhallet_130662.pls&autostart=1

Hon smäller t.o.m. högre än den där Filipstadsbon

Spader Ess sa...

Sjukdomar, blod och elände verkar ha tagit över i media efter TV-kockarna.

Snart har du en kirurg i morgon-TV som visar dagens ingrepp i stället för någon halvtaskig kock som skall visa befolkningen vad dom skall ätaa till middag.

Alla kanaler, med eller utan självaktning verkar ha ett Trauma program av något slag.

Snart sitter en halvfull Fritjofson (för honom kan dom väl aldrig bli av med) i TV4 soffan och vrålar, med fyllepliriga ögon, att till en sån här Vasektomi rrrrekomederas ett krrraftigt Rrrrioja viin!!

adde sa...

"Skräcktumörer vi minns"? Vafaaaan!

S. sa...

Jag håller med, det är så äckligt! Måste de alltid visa massa hemska bilder på dem. Som tanten som fick posera med en bild på sin cysta...

miss universum sa...

"skräcktumörer vi minns"... hahaha. epic!

på min lista skulle nr 1 vara mat-tanten på lågstadieskolan.