lördag, oktober 09, 2010

Och årets bild går till...

Alltså, gårdagens löp på GT var bara för bra.

De har rotat fram och publicerat en bild på de två åldringsrånara från Bulgarien, när de står med solbrillorna på sig inomhus och hajfajvar, till synes sjukt nöjda med sig själva. Sånt fångas inte på bild varje dag.

Säga vad man vill om deras nisch. Visst, att robba intet ont anande sviskon på sin ledsna lilla folkpension, är så ynkligt att Satan själv troligen kommer att anlita sin favoritösterrikare, för att bygga en källarvåning till den nionde nivån i helvetet. Speciellt för dem. Men Årets bild ska de bara vinna. Tänk att de seriöst riggade kameran och bestämde sig för att fräcka till det hela lite med solglasögon, innan de förevigade sig själva samtidigt som de, helt utan ironi vad det verkar, körde den gamla hederliga Brandsta City Släckers-posen och log malligt in i kameran. Det är storartat enligt min mening.

Sedan så skulle jag vilja ge den som satt rubriken ett separat hederspris. "Här firar de stölden hos åldringarna" i ansluting till den bilden. Bara ett geni kan skapa sådan komplex kommunikation. Det är konst. Jag har varit på ett och annat kalas i mina dagar som varit av det lite torftigare slaget kan jag lova. Kalas där Mikael Wiehes "Keops pyramid" har gått på repetition. Men hur långt in i helvetet lökiga partyn det än har varit, så snbackar vi riokarneval i jämförelse med partygunget kvinnorna på bilden förmedlar.

Kom och ta mig långt härifrån *klapp klapp* långt härifrån... Yeah!

8 kommentarer:

da bomb sa...

Håller med , det är komik i sin renaste form...

Bastukissaren var ju helt superb, bland det bästa du totat ihop.

Jonna sa...

Å, jag vet. Jag mös där jag stod i kön på ica och blängde på den där förstasidan.

Burgschki sa...

Tack för att du delade med dig!

Anonym sa...

Åh, vilket party! Tänk att man missade det. /Bellaciao

Anonym sa...

Ja den är skön publicerade dock på politiskt inkorrekt för typ en månad sen:).

mikebike sa...

da bomb: Haha ja vilka damn fools.

Jonna: Ja den bilden på ett kvällslöp är nästan straff nog.

Burgschki: haha varsågod. du vet att du kan räkna med mig:)

Bellaciao: ja det skulle man ju gärnavarit med på alltså.

Anonym: ?

Anonym sa...

Har du ingen rss-feed så att det blir lite lättare att följa din blogg?

Anonym sa...

Jag blir så imponerad när folk skapar bevis sjävmant.

På den typen av "fester" (dvs poltiska sammankomster med hög promillehalt) är nog Keops pyramid lite seg eller? Iofs om man nu utbyter skägglös, valium och självmordsbrev inför nästa marxisistaka analys av barnprogram kanske det är stämingshöjare

De har roligare inom SD verkar det som?

-Luca