onsdag, oktober 13, 2010

Livet på landet

Idag ska vi ut på landet T, S och jag och hälsa på en vän till mig. Lugnt och fridfullt tänker ni. Idylliskt rent av. Ja men nja, hon bor nämligen bara ett litet stenkast från det här:



Hoppas verkligen att vi inte springer på den där tjocka killen (och hans kamrater i scumfukkaz) som vad jag förstår är någon slags representant för Lilla Edet. Han verkar råfarlig och utöver sitt uppenbara missbruk av mosbrickor extra allt, lär han tydligen både lägga det fett och knäcka mig lätt... uh.

Så om ni inte hör något mer från mig vill jag tacka för den här tiden. Det har varit kul.


Obs: Jag älskar hur mäktigt de har bakat in klippbilder på dasspapersfabrikens logotype, en lokal trävaruaffär, kommunens entréskylt och deras favoritpizzeria Milano. Snacka om att representera. Ghetto style.

17 kommentarer:

Medelklassman sa...

Först! Igen.

Alltså den där videon är ju klassisk. För att vara killar i mitten av tonåren tycker jag att de lyckas över förväntan. Vadfan gjorde man själv i den åldern? Glodde på tv och tallade på sig själv med en Elloskatalog.

Kan passa på att bidra med en annan kommunalt representativ video. Köping, grannstaden till den där jag växta upp. Lika tråkig dock.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=505TwTq6hK4>Köping</a>

Zoft sa...

Inte för att häda din blogg men jag tänker mest på grabbhalvan i 2 1/2 män när jag ser dessa hårdingar från Lilla Edet. Tyvärr faller ju mycket på just ortsnamnet, det är ju "mjukt" per definition.

Kan tänka mig att grabbarna hittade denna legendariska hyllningslåt och försökte göra något liknande - slutresultatet för Lilla Edet blev inte lika ghetto.
http://www.youtube.com/watch?v=DJ0_HYuR_fk

optikerdotter sa...

är det det här som kallas socialrealism? ;)

Linda sa...

Överlevde ni?

Colombialiv sa...

Hahaha! Rap på göteborgska! Underbart.

Nalle sa...

Dom är ju faktiskt ganska duktiga. Sen är det kanske inte så där himla "gangsta" att rappa om lilla Edet. Och att det mest illegala dom har gjort är att skjutsa någon på pakethållaren eller kört moppe utan hjälm.

Men som sagt, GANGSTA´

mikebike sa...

30+: haha ja du är snabb du. Javisst är den klassisk. har säkert sett den 200 gånger. älskar den. Men till vårt eget försvar, du tror inte det här är killar som är tvungna att ta på sig själva eller ?

skön video. hahaha.

Zoft: jag hoppas du förstod att jag var ironisk ;)

optikerdotter: åhh jag har svårt att hålla mig från att dra ett fult skämt om finlandsromantik men jag håller mig. Jo du har helt rätt. detta är väl själva definitionen av soc-reale.

Linda: haha ja det gjorde vi. vi var ute i skogen hos en vän. detvar helt fantastiskt mysigt där.

colombialiv: var det det roliga med videon menar du :)

Nalle: ja nu vet jag ju inte vad du har för referensramar men duktiga. är inte det att ta i ungefär tusen gånger för hårt?

optikerdotter sa...

låt höra nu! jag har ju för sjutton bott i finland, du tror väl inte att du kan överraska mig?

Erik E sa...

Det där var ju bra!

Ivana sa...

Det är sött att de försöker. Det är nästan så att jag börjar tro att de är hur coola som helst.

Emil sa...

Ja, men vad tusan... Jag tycker också att dom var rätt bra.

Miljön i videon är ju inte mycket att hurra för och texten är ju skapligt banal, men jag tycker utförandet funkar. Och den "tjocka" killen kändes lite bättre än dom andra.

Fifi sa...

Tack så hemskt mycket! Vår unge ska nog ha Tintin som förebild, då blir det automatiskt en liten tuffing!

Hoppas ni överlevde livet på landet!

mikebike sa...

optikerdotter: jag bara skojade. jag hade inget på lager om finland den här gången. förlåt :)

erik e: mmm...

ivana: haha ja, undrar vad de gör idag. jag skulle vilja intervjua dem.

emil: skärpning nu för fan. Ärt det här bra, vad fan är isåfall dåligt?

fifi: klart den ska:) jotack vi överlevde. det var grymt fint därute på vishan.

optikerdotter sa...

wtf?! eftersom jag vill få allt att handla om finland är jag lite besviken.

Ingrid sa...

du har väl för guds skull inte missat den här?
Får en att skämmas rätt ordentligt över att komma från kungälv...
http://www.youtube.com/watch?v=yTrnsEJfEvA&feature=related

Julia Haataja sa...

Alltså, vad pinsamma dom är... Ett gäng misslyckade tonåringar, i min ålder antagligen, som tror att dem är coola för att de säger att dem ska knäcka käken/nacken/slå ner en... suck.

Det finns idioter till allt.

Hoppas du får det bra, och om du ser dem, att du skrattar litet.

Anonym sa...

Knäcker nacken som Todd Bertuzzi. Kongenialt.