onsdag, oktober 20, 2010

Ritchie Blackmores förfall

Jag accepterade verkligen att Ritche Blackmore verkade ha fått en omfattande stroke som gjorde att han tappade omdömet helt och hållet och tillsammans med frugan började utforska gycklartonernas och rollspelarnas förlovade land. Trots att deras folkrockprojekt hela tiden har gjort det väldigt svårt för mig att kunna lyssna på Deep Purple med samma respektfulla hörselnerver igen. Folk går ju vidare, utvecklas, testar nya grejer. Eller hur? Ibland jävligt dumma grejer. Men ibland blir det bara lite för mycket av det tokiga.



När Ritchie-boy på senaste skivan valde att göra en alldeles egen tolkning av Håkan Hemlins (Nordman) gamla goding Vandraren, fanns det inte längre något tvivel. Killen har alltså tappat alla koncept och blivit en mupp som seriöst flörtar lite med svensk vikingaporr. Precis som allas vår favoritsverigedemokrat. Kan man nå mycket lägre än så? Va? Där måste man väl ändå bottna i skitpölen?

Nä, vänta lite... Det finns en nivå till. Om Ritchie skulle flöjta till en duett med Candice Night och Levi Klausen på nästa (gud förbjude) skiva. Det hade varit något i hästväg.

5 kommentarer:

XXX sa...

Å jag rodnar! Såååå pinsamt! Ta bort, snälla.

mikebike sa...

tvillingen: haha nädu det gör jag inte. men jag håller med. Jag får gåshud i öronen.

peter sa...

iLoveGratis är en sajt där man kan skänka bort prylar man inte behöver. Med andra ord betyder det att alla prylar/möbler som kommer in till sajten blir helt gratis!

Så om du behöver prylar/möbler helt gratis eller om du har prylar/möbler du inte behöver besök gärna iLoveGratis.se

http://iLoveGratis.se

Epica sa...

Missa inte att Blackmore även gav sig på Rednexx' gamla dänga "Wish you were here"... Finns på Spotify för den hugade! :o)

mikebike sa...

peter: fint.

epica: OMFG!!