söndag, januari 23, 2011

Schmerz!

Jag lider. Jag och J har lagt hela helgen på att flytta ner hela vårt kök och vardagsum (grejerna alltså) till vårt sovrum. Sånt tär på en kropp. Men det blev en mäktig lya. Vi har nu precis allt vi äger i ett och samma rum. Kaffebryggare och mikro alldeles vid tv:n. Soffan framför sängen och porslin i bokhyllan. Trivsamt. Men det var ett rent helvete innan det var klart. Har till och med hunnit sälja kyl/frys och spis på blocket (bara det en mental härdsmälta).

Nu har jag har så ont i hela kroppen nu att jag vill få ett raseriutbrott. Det kanske jag får. men jag måste sova först. Fan vet om jag orkar flytta upp skiten igen. Ska fråga J vad hon säger om att blocka alla böcker... eller så låter vi det bara stå för det är rätt mysigt. Kanske ska man låta det vara omöblerat i vardagsrummet, bara slänga in ett par yogamattor eller nåt. Och ett flipperspel.

9 kommentarer:

Hissmannen sa...

Jag röstar på ett Twilight Zone eller ett Addams Family...

Gällande möblerna så rekommenderar jag starkt att donera virket till valfri maj/påskbrasa. Nöjdhetsfaktorn på att se Billy brinna kan inte beskrivas i ord :P

adde sa...

Ryssland kan ju bo där. Värsta lyxkatten.

Oscar sa...

Vi ringde en butik för begagnade vitvaror när vi byggde om vårt kök. 30 minuter senare klev en gubbe in med pirra, rattade in allt i hissen & var väck på 5 minuter. Lätt värt att gå miste om de där blocket-pengarna;)

Molly sa...

Vi skänkte mycket MYCKET prytlar o möbler till Sopstationen, ett ställe här i Malmö där glada special-människor hämtar, renoverar och säljer begagnat.
Sen bodde vi m allt bohag staplat i sovrummet i 6 veckor, de 3 hantverkaren sa det skulle ta att bli färdigt, och de andra 3 det tog över tiden. Men nu är det glömt och förlåtet :) och väldigt fint!

mikebike sa...

Hissmannen: Jag var lite sugen på Dirty Harry, men Twillight Zone var ju en höjdare.

Adde: Ja kanske det. Eller en miniversion av Oldsbeach!?

Oscar: Jo men vi behövde lite fickpengar. SÅ det fick bli att hora på blocket.

Molly: behjärtansvärt. Men vi behövde lite deg.

T sa...

Fick du mitt mail? Jag hatar verkligen att min mail är så usel att varje skickat mail måste åtföljas av just den frågan...

mikebike sa...

T: jajjemen. förlåt att jag inte svarat själv. har inte varit hemma på hela dagen. Men tack. jag ska svara imorgon.

Suzan sa...

men det blir ju så fint sen när det är klart!

Heffa sa...

Klart att du skall ha flipperspel i vardagsrummet! Jag har några stycken som du kan få köpa :-)
...fast inte mitt Twilight Zone då, det säljer jag aldrig!