tisdag, april 12, 2011

Sug min väst

Jag måste sluta kolla på veckans brott. Leif GW är inget bra för mig. Hans sätt gnager på mitt förstånd.

Bara i Sverige har media en så grundmurad tilltro till en man som ser ut och pratar som att han förlagt all sin nattsömn de senaste tjugo åren i en limtank. Så fort det kommer till krimfrågor är han en allvetande expert som ingen ifrågasätter. Bara i vårt land kan en man som Leffe säga "Det är inte särskilt svårt att stycka en kropp, jag skulle kunna lära dig att stycka en kropp på en timme va", utan att någon höjer på ögonbrynen. Och bara här kan en man bära en sådan vederstygglig väst dygnet runt utan att bli tvångscastad som utvecklingsstörd byfåne till Jägarna 3.

Sug min väst.

Den där västen alltså. Den hemsöker mig. I natt hade jag en så otroligt obehaglig nattdröm. Den väckte mig, alldeles pissnödig och med en jobbig hjärtklappning. Jag befann mig i ett rum med Leffe. Ett avskalat litet förhörsrum typ. Han på ena sidan ett bord. Jag på andra. Och hela tiden väste han som en jävla boffare: "Sug min väst".

Hur hämtar man sig efter en sådan pärs?

19 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Sitter här i min rullstol och svettas. Vad blir jag tvångscastad till? En feel-goodfilm? Neeeeeeej

Jo tjena sa...

Herregud vilken mardröm! Bara att höra honom på tv får mig att vrida mig av obehag.

Honey sa...

Sådär ja, då har fröken skrattat högt på jobbet igen. Jag måste komma ihåg att spara din blogg tills jag kommer hem.

Spader Ess sa...

Jag tycker att GW är Skitskön. Att det finns plats för en person som honom i TV idag, bara det ger hopp om mänskligheten.

Tycker dessutom att han har levt upp lite efter sin otroligt trötta tillvaro som sidekick till Hasse Aro. Men visst, västen kanske inte är så värst upphetsande. :-)

Kapybaran sa...

åh fy, vilken mardröm! lobotomi kan vara enda räddningen.

mikebike sa...

Ullebengtsson: inte om du har en gw-väst.

Jotjena: du ska inte tänka på honom på "det" sättet:)

Tigger: hahaha jag blir alltid lika glad när någon säger att det hänt.

Spader ess: ja ok, du diggar gw, men du vill väl inte suga hans väst?

Kapybaran: tror inte det hjälper:)

Anonym sa...

*fnissar* Du måste sluta duscha i källaren innan du förlorar vettet!


I blame the basement.

Englandsnina sa...

Fy fan, ingen rolig dröm det där! Men har han verkligen sagt det där om att det inte är svårt att stycka en kropp? Så sjukt. Fast västen är nog fan sjukare ändå.

Anonym sa...

Haha, tur jag har eget rum på jobbet! Annars kan de tro att jag har kul på jobbet... Jag såg också det avsnittet där han pratade om styckning. Det lät ju nästan som han höll kvällskurser i det.../Bellaciao

mikebike sa...

hundenebba: sista gången ikväll om allt gå som det ska. men det gör det väl inte.

englandsnina: ja haha västen är värre och att suga på den västen är kanske det äckligaste jag kan tänka mig.

bellaciao: haha ja passa dig. låt dem inte tro att du har kul för allt i världen.

Nonsensakuten sa...

Kanske minns du denna (likaledes) vederstyggliga tidningsannons från 2008:
http://nonsensakuten.blogg.se/2008/june/arets-fulaste-tidningsannons.html

Spader Ess sa...

Nä, västen vill jag helst hålla mig från. :-)

mikebike sa...

nonsensakuten: hahahaha fantastisk.

spader ess: bra, blev nästan lite orolig.

Raggoparden sa...

NU är jag sent ute och kommenterar igen (skyller på en trefyra blodproppar) men västen är väl ok, hakar mer upp mej på de smala bleka armarna stickandes ut under alldeles för store t-tröjärmar.. Annars är GW ball.

Ewa sa...

Haha! Jag ÄLSKAR Leif GW Persson. Han är så fel att det blir rätt. Han har skön stil. Det faktum att han kan säga att han kan lära vem som helst att stycka en kropp på en timme är ju fantastiskt! Men västen hade jag nog inte velat suga på. Ganska äckligt faktiskt.

Raggoparden sa...

Och det där med styckning... Ingen större skillnad mot att stycka en kyckling, bara betydligt tyngre. Under förutsättning att (ok, lite äckligt) att kroppen blött ur och kallnat så är det inte särskilt kladdigt heller.
Men tungt, som sagt. En 25-kilos lammkropp är max vad jag klarar av utan slaktkrokar. Och det kanske man inte har några när det bär till .
Haha.. detta blev rätt knäppt.

emster sa...

jag kan inte bestämma mig för om jag avskyr eller älskar karln. han är så jävla mumlig och självgod att jag kräks. men. gillar jag det?

Anonym sa...

Valium?

Anonym sa...

GW är bra som fan. men västen är ju inget vidare. Vilka knepiga drömmar man kan ha. Själv har jag drömt att jag blev påsatt i diket av Gert Fylking. vaknade svettig och skamsen...