lördag, april 16, 2011

Vårskruden

Så verkar Farbror Frost ha lämnat scenen för Fru Vår ännu en gång. Äntligen! Med våren följer en massa kul grejer som tygskor, take-away-latte och däckbyte såklart. Men för mig innebär det även ett par mindre festliga saker.

För det första så är april den månad då vårtröttman slår omkull mig. Hade jag inte upplevt exakt den här lamslående tröttheten varje år vid exakt den här tiden, hade troligen min undertryckta hypokondri blomstrat ut i fullskalig panik vid det här laget. Tankarna hade direkt gått till rapporterna om den ökade narkolepsirisken för oss som tagit vaccin mot grisinfluensan. Jag hade blivit liggande håglös i veckor, baddat min panna och förberett mig på slutet. Jag hade levt som i ett parallellt universum där alla ser mig men jag ser ingen. Men nu är jag som sagt van och tar det med ro. I maj är jag piggare och gladare igen... eller?

Sedan så är det någonting med den vårkrispiga luften och min hud i kombination som inte är hundra. I övergången från vintern bestämmer sig mitt ansikte alltid för att dressa om till en läcker vårskrud. Happy days. Jag tvingas alltså gå runt med samma fräscha look som personer med fleråriga metamfetaminmissbruk i ryggan. Därför har jag en aning svårt att njuta av vårsolen just nu mina vänner, med min fnasiga näsa och kind. Nä, fy fan. April! *huh* What is it good for? Absolutely nothing.

Över och ut.

13 kommentarer:

Helen L sa...

Fick precis för mig att narkolepsi-risken va mer för mindre barn....... och då riktigt små sådana...... vet inte hur gammal du e exakt......

Englandsnina sa...

Håll ut! Nu är hälften redan genomliden så nu är det bara två veckor kvar till rosenkind igen!

Anonym sa...

Propyless - värt ett försök. Finns på Apoteket.
/Snälla Sara

emster sa...

fast jag fyller ju år och det är ju lite av en happening!

mikebike sa...

Helen L: haha javisst men det är inget en hypokondrisk hjärna lyssnar på.

Englandsnina: Japp, håller ut. Snart maj.

Snälla Sara: ja jag får ta och prova.

Emster: ja det är ju absolut en happening.

Raggoparden sa...

Tänkte föreslå Tavegyl eller nåt annat skoj antiallerigpreperat, du låter ju liksom allergisk?

adde sa...

Söker du bot tror jag att en helkväll i ginåtonicens tecken är vad du behöver. Har visat sig ha en del bonusar utöver den där galaktiska huvudvärken.

mikebike sa...

raggoparden: bah!

adde: haha ja kanske ska ta ett sånt race och se hur pigg jag blir.

Helen. L sa...

Jag önskar dig och din hypokondriska hjärna en GLAD påsk......... det kan du behöva : ))

mia sa...

Bara så att du vet ;)
Vi kvinnor är änglar....tills någon förstör våra vingar. Då flyger vi vidare på ett kvastskaft.
Ingen jävel ska säga att vi inte är flexibla.
En GLAD PÅSK med sol, god mat och dryck önskar jag dig

Fifi sa...

Håll ut, snart är det sommar!

Tack för gratulationen till Elly också!

optikerdotter sa...

okej, jag brukar inte tipsa om saker, men av någon anledning tänkte jag på dig när jag precis såg reklam för Kicki Danielssons nya skiva (som såg ut som en dålig sketch för att driva med henne). men jag antar att jag tänkte på dig för att du gillar henne så hårt, visst var det så? ;)

Josefine sa...

Men blogga då!