fredag, oktober 14, 2011

"En go gäng" #5

Dressmann-killarna

18 kommentarer:

S K. sa...

Haha! Jag satt tidigare idag och blängde på tv när dessa fantastiskt glada och kamratliga män dök upp i rutan och jag tänkte direkt att det där, det är ju en given go gäng!

Axial sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Axial sa...

Kläderna i sig tycker jag är helt okej, men själva gruppfotot ser ut som en halvdan ledningsgrupp på nåt halvdant företag. Typ såna där glättiga foton som används på hemsidor eller i entreér för att visa vilka trevliga och hyvens killar de är. Och alla som jobbar under ledningsgruppen vet fotot att egentligen ska dölja bristen på spetskompetens och marknadsandelar.

tessan sa...

Har alla lite halvfralla/tubis instoppad i brallan??

Erika sa...

Jag gillar att vissa av "grabbarna" kollar lite världsvant ut i ingenstans och inte in i kameran.

Dialoggerskan K sa...

Det är alltid underhållning när dessa gäng (för det finns ju en mängd konstellationer - t.ex. tre lite yngre och en lite äldre man eller kanske fem härliga "grabbar" (läs män)) kommer på tv. Tack dressman för underhållningen! (Och Mikebike naturligtvis) Det kan också vara på sin plats att tacka Rolling Stones som ytterligare sänker sitt "varumärke" med samarbetet med norrbaggarna.

Isabelle sa...

Jag reagerar bara på perspektivet. De ser ju ut att ha pyttesmå ben allihop. Och helt oproportionerliga överkroppar.

Anonym sa...

Visst känns det "spontant" och avslappnat?

Jag hatar den som gjort reklamavtalet för låten If you start me up med Dressman. Stones har passerat bäst före datumet för länge sedan men måste man sabba gamla bra låtar fär det?

-Luca

adde sa...

Jag skrattar högt åt när de försöker agera i tv-reklamen. De småbusar lite med varandra, står och tittar åt olika håll á la U2 eller lägger en hand på närmaste axel. Då skrattar jag men blir lite yr av illamående samtidigt.

Ända sedan "Grattis Fjugesta, nu öppnar vi en butik hos er" har jag ratat och hatat dom.

Gökungen sa...

Mannen längst till vänster har inte bara korta ben han har också för korta byxor, stackarn. Minst två är klonade och alla håller händerna i fickorna eller krampaktigt korsade, annars skulle de ju - Gud förbjude - helt oavsiktligt kunna röra vid en ANNAN MAN! (Youngboy nummer två från vänster har inte fattat grejen, och visst ser den skum ut? Liksom på väg någonstans...)

mikebike sa...

HAHA! Underbart med så många kommentarer på dressmann-killarna.

Tommy sa...

ÄNTLIGEN!

Jonas (SEX NOLL TVÅ) sa...

Säga vad man vill om Dressmann-gubbarna men de har alltid så rejäl skäggväxt. Sån kommer jag aldrig att få.

Anna sa...

Jag förstår liksom inte vad i bilden man förväntas vilja köpa.

Martin sa...

Det är även en samling extermt breda käkpartin. Killen längst till höger är ju bara som en enda stor haka med slips.

PGW sa...

Alltså, jag är lite rädd för Dressman-männen. De är lite läskiga.

Martin sa...

Å förresten.. Vaddå Dressman liksom? Döper man en kedja till "Klänningsman" ? Med dom käkpartierna?

Ozjeppe sa...

De bjuder som sagt på skratt varje gång de dyker upp i rutan! Men vore det inte en grej med en intervju med en ur gänget? Hur går snacket i hans egen umgängeskrets, när reklamen är en så given snackis/åtlöje?

Och intervjuade man förresten inte tjejen ur den sk "läskiga" Apoliva-reklamen..?