fredag, november 04, 2011

Fredagsmeny på svartvinbär och pepparmint

Idag är det fredag. Jag är ensam hemma och har just smörjt in mina smalben och vader med en "reviving leg gel". Sedan ska jag festa till det med ett par glas resorb på proffsinrådan av min granne.

Imorgon springer jag nämligen mitt första lopp. Finalloppet i Skatås. Jag känner mig i halvdålig form, men köpte på mig så mycket doping i form av energy boosters, sportdryck och nån vidrig powergele, att jag troligen kommer runt på ren placebo. Min kollega Josefin har dessutom lovat att förse mig med lite göttiga magnesiumtabletter imorgon. Nu jävlar röjer vi!


Ehh...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj!
*Aldrig* sportdryck före ett lopp. Möjligen efteråt.
Pasta i kväll och mycket vatten. Lättare frukost i morgon, kanske lite gröt.

Fifi sa...

Heja heja!
När jag skulle springa Göteborgsvarvet laddade jag upp med en nyttig smoothi på morgonen, pasta med köttfärssås till lunch och några cigg för att ta döda fjärilar i magen. Det funkade bra!

Anonym sa...

Spännande! Hur långt är det? Det blir så klart bra. Och viktigast är att vara snygg i sina powerpants!
Jag gör inget extra innan lopp. Men har iofs bara kutat/lufsat max en mil i stöten.

mikebike sa...

anonym: tänkte ha det under loppet. inte?

fifi: haha skippar nog ciggen. Men frukosten blir mellanstadig.

bacillen: bara en mil för min del. finns 1,8 också men det är bara för de hårda. im to young to die. gonatt.

Anonym sa...

Att inta för mycket snabba kolhydrater, speciellt "sportdryck", innan ett lopp gör att du med ganska stor sannolikhet riskerar att bli dålig i magen. Då vill ingen springa bakom dig - ipso facto, du kommer sist! ;-)
Vätskeladdar gör man med början flera dagar innan loppet. Det du dricker strax innan och under ett lopp hinner du knappast tillgodogöra dig. Det blir i stället bara en skvalpig barlast i magen...
Hoppas det gick bra i alla fall!

Anonym sa...

Hur gick det?