måndag, juli 02, 2012

Om kaos bor granne med Gud...

... så bor gud på mitt nya jobb.

Rapport från Hisingen:
I morse när jag kom till jobbet parkerade jag som vanligt min cykel utanför entrén. Låste den vid en stolpe och gick in. Trots att jag kom gående ledandes cykeln över gårdsplanen så hade jag inte lagt märke till något ovanligt. Något som 5 minuter senare fick mig att seriöst börja fundera över hur illa det egentligen är ställt med min perceptionsförmåga, då min kollega inledde dagens första samtal på helgens däckbrand som rasade (ja bokstavligt talat rasade) cirka tio meter från ingången till vårt kontor,  och jag inte överhuvudtaget kopplade vad han pratade om.



Vi snackar alltså om en brand som omfattade några hundra bildäck, fyra postbilar här ute på gården, samt genererade en kolsvart rökpelare som syntes över hela staden häromdagen. Och jag missade det helt. Jag tror att jag behöver semester. Eller så har jag redan efter en månad blivit så blaserad av att vistas en tredjedel av dygnets timmar på Hisingen, att jag inte längre registrerar mindre ödeläggelser än de av massförstörelsemått. 

Hur som helst känns det som en helt ny nivå av ouppmärksamhet. 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha - ja du behöver förmodligen semester. eller så är du bara väldigt bra på att leva i din egna lilla "bubbla" *ler*

Banan sa...

Var inte orolig. London lyckades ju få OS.

mikebike sa...

Mia: haha ja, jag har en tendens att kunna gå in extremt djupt i mitt eget huvud:)

Banan: Hahaha

Camilla sa...

Nyflyttad från Hisingen efter fem års tillvänjning. Mord, misshandel, bränder och elände blev vardag. Jag överdriver fan inte. Bodde på stenkastavstånd från fashionabla Lindholmen. Skottlossning minutrarna före jag och lille M kom förbi under vår promenad. Det är då jag kan hålla mig för skratt.

Carolina sa...

Tycker nog inte att Hisingen är så illa, men så har jag ju inte bott där sen 2007...