söndag, december 02, 2012

En svensk klassiker

Nu är allt fixat (hoppas jag). Kattvakt, lägenhetsvakt, pengaväxling, vaccinationer en masse, ekonomidränerande småinköp som innefattar allt från solskyddskrämer, magtabletter och vätskeersättningar till sommarkläder, baddito och en packning bokstavligt talat från helvetet. Resa med barn alltså. Det slutar. Aldrig. Kosta. 

Det har varit en mental prövning för mig det här. Resfebern har varit brutal den senaste veckan. För Josefine med. Hon har haft sådan flygskräck att hon inte kunnat tänka på vad vi ska hitta på när i kommer fram. Men nu har hon varit hos fabbo doktorn och fixat Stesolid, så nu har hon börjat njuta av tanken. Tror jag det. Skönt att sitta zonkad. Det går snabbare då. Men inte för mig som har ansvar för barnen. Men jag ska inte gnälla. Jag har laddat iPaden full med skit så nu är det bara en tiotimmars flygresa och en femtimmars tranfer kvar. Sedan. Nirvana. Thailand. Vi går all-in med en klassisk svennecharter så här lagom till jul. Genidrag eller vansinne. Den som lever får se.

10 kommentarer:

mallan sa...

är ju alltid värst just innan man ska iväg, kommer flyta på bra sen! glöm ej att röra er uppåt vid onaturligt höga vågor.

trevlig resa!!

mikebike sa...

Mallan: tackar så mycket. ska tänka på det. när jag är tillbaka ska jag knäcka dig i quizkampen. ok.

Anonym sa...

Trevlig resa!

//D

Arne sa...

Glöm som sagt inte att besöka Koh Mook om ni har tillfälle. Charlies resort är en relativt enkel men fantastisk resort vid en underbar strand. Jag har varit där två gånger och återvänder jag till Thailand vill jag dit igen!

På vägen hem tidigare i år skrek Fred i 8 timmar av 10. Det var en härlig, härlig flygresa och jag var tröttare när jag kom hem än innan jag åkte.

Hoppas ni får en fantastisk resa! Kramar

adde sa...

Ah, det låter underbart att sticka iväg till Thailand nu, hoppas det blir bra.
Samtidigt hoppas jag på några lämpliga irritationsmoment du knyter näven i fickan åt och förgyller vår tillvaro med när du kommer hem. :) Eller tänker du rent av blogga därifrån??

Josefin sa...

Ha de så gött nu. Drick så mycket öl du orkar, för när du kommer hem blir det nya tag. Har hittat bästa saken du kan önska dig i julklapp http://www.loplabbet.se/store/tillbehor-1/ovrigt/vinter/airtrim-sport-svart.html

bananprojektet.se sa...

Thailand? Thailand som i Asien? Thailand?! Är du galen?

bollocks sa...

Ha en fin semester i Thailand, men för vår skull, leverera lite observationer om svenska turisters beteende :)

Anonym sa...

Vi satt 3 timmar i en kokhet 747:a på Heathrow för ett par år sen, fel i räknat antal pax, fel bagage, sen måste dom tanka igen, för att man idlat för länge, AC:n/ventilationen pajade, och 2-3 ungar skrek konstant, typ kolik, päronen loggade ur i sina ipods och det höll på att bli ett rejält slagsmål pga allt elände. Sen kom vi iväg men jesus va sega vi var när vi kom fram. Men ha en go tur! Mvh/exilväschötten

Anonym sa...

Hoppas att ni får en underbar resa
/Mia