söndag, december 23, 2012

Tropicopop

Hej på er! Nu är jag hemma från Thailand igen. Eller ja, jag kom hem i tisdags men sedan dess har jag mer eller mindre legat rådäckad i en äcklig feber. Hann dessutom ligga och stressa upp mig något så inåt helvetet med lite klassisk sjukdomsgoogling (min hypokondriska ådra lever visst än) att jag till slut började ställa in mig på japansk encefalit (någon form av hjärnhinneinflammation), denguefeber eller någon annan tropisk skit. Jag hade nämligen fått ett läckert batteri av myggbett som utvecklats på ett färgsprakande sätt och blev typ lila med hudblödningar. Alltså jag kan inte förklara hur jävla dålig jag var fram till i fredags kväll. Men det som inte dödar... gör en jävligt trött.

I alla fall var jag på infektionskliniken på östra och har således fått mig ett par matchande heroinistarmar lagom till julmiddagen. Provsvaren får jag lagom till nyår (soft att vänta) men nu mår jag i alla fall rätt bra igen. Det om det.

Resan var asbra men nu är det gött att vara hemma igen.

Inga kommentarer: