torsdag, januari 31, 2013

Tack!

Nu bär det av. Jag har haft sådan jävla ångest de sista dagarna att jag drömt om branta backar och benbrott. Minns inte att jag någonsin haft sådan ångest inför en resa. Det kanske är åldern. Eller självinsikten.

Skit samma. Det ska bli kul.

Ehh... busschauffören berättade just att det kommit 30 cm snö så vi behöver stanna och slänga på snökedjor innan det bär uppför. Snökedjor. Låter halkigt. Men det är säkert standard.

Jag vill i alla fall tacka för engagemanget i förra inläggets kommentarsfält. Verkligen. Det har hjälpt mig att forcera ångesten mot ett beslut. Jag har bestämt mig nu. Det blir skidor.

Och el_guapo: Jag lovar att ta det lugnt. Du satte pricken över det där i:et. Nu är jag lugn. Eller ja, ganska lugn i alla fall.

3 kommentarer:

Lotta Sultan sa...

tänk på att det gör ONT att ramla. ONTONTONT. och akta dig för att få staven i ögat. det är tydligen den mest vanliga orsaken till ögonolyckor. tack och lov har pjäxorna blivit bättre. det där farliga spiralbrottet har ju tack och lov minskat med den nya typen av pjäxa. nu går ju benet mer direkt rakt av liksom. mycket lättare att operera utan massa skinnslamsor och lösa benflisor i brottet. mycket fräschare.
;-)
lycka till!

HenrikH sa...

Bra val. Du hyr skidor? Ett tips i så fall: välj inte nybörjarskidor, utan medel. Du kommer lära dig fortare, och det kommer vara roligare när du väl lärt dig!

Benjamin sa...

Glöm inte att varje sväng är ett tecken på rädsla.

Och skippa sista åket - varje dag.