onsdag, juni 26, 2013

En fika i Karlbo

Har inte bloggat på en smärre evighet. Har helt enkelt haft så in i helvete att göra på sistone att jag inte orkat skriva ett ord utöver de som betalar min lön.

Skitsamma. Nu är jag i alla fall på väg hem från ett fantastiskt roligt jobb (som jag får tillägna ett eget inlägg) och stannade just till i Karlbo. På Wikipedia står det att Karlbos sevärdheter består av en pizzeria, en livsmedelsbutik och en OKQ8. På sistnämnda turistattraktion passade jag på att unna mig lite fika, och dra mig i röven om det inte var den moderna tidens mest prisvärda fika. En kaffe och ett wienerbröd av den bättre sorten. Till och med en dansk hade imponerats av den deliciösa skapelsen som balanserade perfekt mellan krispighet och saftig sötma. 25 spänn. Jag upprepar, TJUGOFEM riksdaler. En likvärdig fika hade landat på minimum 70 kronor i Göteborg. Och i Stockholm hade de säkerligen rippat mig på en slät hunka och ett analt samlag för dito kvalité. Minst.

I Karlbo står tiden inte still. Den har aldrig existerat. Hela hyreshus står tomma. En villa kostar ingenting. Vissa skulle nog säga att där råder missväxt och dvala. Men en proper fika kan de fanimej duka upp.

5 kommentarer:

Arne sa...

Hahaha! Ett analt samlag för ett Wienerbröd jo det kostar att fika här i storstan... Rövknullad varje gång - därför det inte blir så ofta.

adde sa...

Jag är glad att du inte använde gofika i din beskrivning.

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka på bloggen. Behövde mig ett gott skratt. Tack för det!!

SB

Anonym sa...

Smakar det så kosta det.
I all fall i Stockholm...

-Luca

Anonym sa...

Småstadsfika är the shit. Gärna ute på landet i nåt litet kafe. Hembakat är en ära, gott kaffe, och billigt. Att gå på nåt citykafé i Muteborg och betala kallingarna för varm mjölk med lite kaffe i, i vissa fall tveksamma bakverk,,, det finns undantag javisst, men ändå..Tips: kustbageriet i Varberg, surdegstalibanen får sitt lystmäte! trist lokal men kardemummabullarna....och pain levain.../Mvh exilväschötten