torsdag, mars 20, 2014

Hamam, no mam!

Packad och klar! Imorgon drar jag till Istanbul med jobbet. Det ska bli kul. Tror jag. Jag vet så jäkla lite om den staden. Pinsamt nog. Jag har fått lite tips av min före detta kollega Z. Tack för det. Men jag vill gärna ha fler. Kom inte med nåt hamam-kör bara. Jag kan nästan inte tänka mig något värre än att betala för att ligga naken på en marmorskiva, bli skinnflådd av en brutalskrubbning och sedan toppa med att under en utdragen process bli våldsamt badad av en hårdhänt turk.

Men annars vill jag gärna ha lite andra tips och helst lite udda och oväntade. De klassiska turistfällorna lär vi ju gå i ändå. Var köper man en fräck fez till exempel? En sån vill jag ha.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min pizzabagare säger att man ska laga tänderna där, sjukt billigt.
Patrik

mikebike sa...

Patrik: Aha, det ilar faktiskt i en av mina tänder. kanske tar ett spontanbesök :)

Annelie sa...

Gatumaten! De har piroger, pita, grillad majs och en massa annat oidentifierat som är hur gott som helst. När vi var där var vissa rädda för att bli sjuka (befogat? - kanske)och gick helt miste om denna skatt. Jag åt allt och blev inte sjuk (men jag drack inte vattnet...)

Tråktips: Kolla alltid alla notor på restauranger etc. De försökte lura oss i 8 fall av 10 typ.

Jonas Blomster sa...

Köper du en fez så kan du gå med i Svenska småbils och rusdrycksförbundet.