onsdag, augusti 13, 2014

Le Fralle est mort. Vive le Fralle!

Så har ännu en sommar passerat och lämnat bakom sig den tomhet man känner varje år. Vi var ju inte färdiga med varandra än. Sommaren hann ju knappt börja. Så är den slut med besked vad det verkar.

När jag frågar kollegor och vänner om deras sommar så har det varit den bästa sommaren. I agree to disagree. Den här sommaren var absolut inte den sämsta men bäst var den absolut inte. Dels drog renoveringen ut på tiden och la sig som ett tunt lager damm över de två första veckorna. Sedan fortsatte vi att renovera i egen regi vilket var trevligare men absolut inte vilsamt i lerugnen till hus (tegelfasad!) vi bor i.

Frallan, R.I.P.

Lagom till vi skulle resa till Sicilien dog dessutom Frallan lika hastigt som olustigt. Pang bom utan förklaring fick han en propp (sa djurläkarvetenskapen) vilket förlamade honom och bara en timme senare på Blå Stjärnan fick vi låta honom passera till katthimlen som jag hoppas är en jävla bra himmel. För det är han väl värd. Chockartat och sorgligt värre. Vi lipade i flera dagar. Han har varit Rysslands trogna kumpan och vapendragare i fyra år. Den lille vite som tappert ställt upp på Stellas och Tintins alla påhitt och varit "deras" katt från dag ett. Frallan är och kommer länge vara saknad.

Uno Kronkvist, R.I.P.

Och på det nya arbetsårets tre första arbetsdagar har media hunnit rapportera om att två framstående människor som gått den slutliga tystnaden till mötes. Dels Robin Williams, vilket är tråkigt och ledsamt på alla sätt och vis. Men också Hans V Engström aka Rederiet-Uno, vilket känns extra sorgligt med tanke på att mitt senaste projekt går ut på att ta mig igenom samtliga 318 episoder av den Dahlénanda som under många år präglade svensk tv. Jag har hittills avverkat avsnitt 136 och Uno är i toppform. Jävla piss vad tråkigt att han tvingades vika hädan redan.

Dödens sommar är sannerligen en värdelös start på hösten.

8 kommentarer:

Markattan sa...

Ja fy fan vad trist det är när små och mycket omtyckta Frallor går till sällare jaktmarker.
Skaffa ny känns jobbigt men hjälper, jag vet.

Markattan

Ellet sa...

Åh. Jag känner med er och vet hur det är. Det finns liksom ingenting att säga, man får bara försöka tänka att man hade fina år tillsammans när det värsta har lagt sig. Vi hoppas på att hösten blir bättre. Sensommaren 2014 kan dra sig baklänges!

mikebike sa...

Markattan: Ja det är mycket trist. Ja det är kluvet det där med en ny. Men vi ska skaffa en ny kompis till Ryssland. Idag faktiskt. Det blir bra.

Ellet: Nä det är inte mycket att säga utan precis som du säger. Han var älskad och omtyckt av alla i familjen. ja. en bra höst ser jag fram emot.

adde sa...

När husdjur dör hör man tystnaden på ett nytt sätt. Usch!
Men har ni fått klart alla husprojekt nu då? Ja, alltså, de som kändes angelägna före tillökningen menar jag.
Bor man i hus tar ju projekten aldrig slut. När de nödvändiga är klara tar de önskade vid och sedan de roliga. Lika välkommet som ett städ i nacken dyker det plötsligt upp nödvändiga igen och så är man tillbaka på ruta ett.

Honey sa...

Fin-Frallan, beklagar sorgen :( Mina katter är mycket äldre, 7 och 9, men jag har bestämt att de ska leva i evighet såatt...(jag måste tänka så, annars börjar jag lipa vid tanken på att vara utan dem).

Hur gick det med den nya Ryss-vännen?

Robbelibobban sa...

Ja fi fasen vilka trista dödsbud, Robin och Uno i all ära men det tar på känslorna när ens eget husdjur går hädan också. Våran katt Cosmos a.k.a Fisen gjorde också en hyfsat snabb sorti från att ena dagen varit en busig/sprallig 16 åring till att nästa dag tappa hörseln nästan helt och hållet, ett par dagar senare försvann även synen. Det var ingen munter tillställning när vi åkte från veterinären. Nu 7 månader senare har vi fått en ny helgrå kattkompis som heter Texas.

Therese sa...

Detta har verkligen varit dödens sommar! Har förlorat både farmor och kisse de senaste månaderna. Dessa var visserligen över 100 år tillsammans, så på något sätt lättare att acceptera (fast ändå inte). Hoppas lille Frallan vilar i frid, han ser ut att vara en hemskt fin liten misse!

Fifi sa...

Vila i frid Frallan!